פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלושה אחים - זקריה (25), איוב (21) ומועד אבו אלקיעאן (21) - בגין הצתת חנות ביישוב חורה בחודש שעבר, שבעקבותיה נפצע אנושות עיסא אבו אלקיעאן בן ה-12. חוקרי ימ"ר נגב ייחסו לשלושה עבירה של ניסיון רצח, אך בסופו של דבר הם הואשמו בהצתה, חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה בנסיבות מחמירות, היזק בזדון ושיבוש מהלכי משפט.
על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שולי רוטשילד, האחים אבו אלקיעאן הציתו עסק לתיקון טלפונים ביישוב על רקע סכסוך קרקעות. השלושה הגיעו באור יום ברכב ללא לוחיות זיהוי לחנות טלפונים באזור התעשייה בחורה, שם תקפו באמצעות אלות את בן משפחתם והציתו את החנות בבנזין.
בחנות נכח באותה עת גם עיסא בן ה-12, שהגיע לתקן את מכשיר הטלפון הנייד שלו. הוא הסתתר מאחורי הדלפק בחנות כשהבחין בחבורה שהגיעה למקום. האש התפשטה והחנות החלה לבעור, וכתוצאה ממעשיהם, הוא נפצע אנושות וסבל מכוויות נרחבות בדרגה שלוש בכ-95% מגופו. כמו כן נפצעו שני מתלוננים נוספים.
4 צפייה בגלריה
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
מעבדת הסלולר שהוצתה
(צילום: בראל אפריים)
השלושה נעצרו על ידי חוקרי הימ"ר, כשכוויות שנמצאו על ידיו ומצחו של איוב תאמו את הפגיעות שנראו בסרטונים, מהם סבל מי שהצית את החנות. בשיחה מבוקרת שערכו לו השוטרים עם אדם אחר, אמר ש"רק צריך לשקר להם". איוב טען שהכוויות נגרמו לו מתאונת אופנוע ושהוא היה באילת בזמן שהחנות הוצתה. אחיו זקריה טען שאכל ארוחת בוקר והלך להביא אוכל לעובדים שלו. מועד טען כי ישן בביתו עד הצהריים.
הפרקליטות ביקשה לעצור את השלושה עד תום ההליכים. "מעשיהם, אשר בוצעו יחד עם אחרים תוך תכנון קר ומחושב להצית את החנות באור יום, תוך ידיעה שמדובר באזור תעשייה הפעיל בשעות אלו, מלמדים על המסוכנות הגבוהה הנשקפת מהם", נכתב בכתב האישום.
4 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
(צילום: בראל אפריים)
4 צפייה בגלריה
תיעוד הדליקה במוסך בחורה
תיעוד הדליקה במוסך בחורה
"לא מרגישים בטוחים. כל יום יש כאן ירי וקטטות". האש ביישוב חורה לאחר האירוע בחודש שעבר
עיסא עדיין מאושפז במצב קשה, ומאז הועבר למחלקת כוויות בבית חולים במרכז. נאג'ח, אביו של עיסא, סיפר בשיחה עם ynet בחודש שעבר כי בנו התלווה אליו לעבודה במפעל, וביקש את רשותו לצאת למעבדה. "התקשרו אליי ואמרו לי שהילד היה בחנות שנשרפה", שחזר נאג'ח בשיחה עם ynet. אחד העובדים, כך טוען האב, זיהה את המציתים - ודיווח על כך למשטרה.
"אנחנו לא מרגישים בטוחים, אמרתי לילדים שלי לא להיות יותר מדי זמן בחוץ", אמר האב. "אנחנו אנשים רגילים שעובדים ומנהלים את החיים שלנו, אבל כל יום יש בחורה ירי, קטטות, 'חארקות'. מה שקרה עכשיו זה כמו פיגוע".
במסגרת הסכסוך במשפחה נרצח ביריות לפני כשנתיים סאהר אבו אלקיעאן. במקום התקיימה קטטה שלוותה בירי ואבנים, בעקבות קטטה במעורבות פלגים במשפחת אבו אלקיעאן. הרקע לסכסוך אז היו נסיעות פרועות בתוך שכונה של אחד הפלגים.