"ככל שהפרטים בתחקיר נכונים, שמיל בן ארי סיים את חלקו בסדרה 'חזרות'", כך אמרו היום (א') גורמים בכירים בתאגיד השידור הציבורי כאן ל-ynet בעקבות פרסום הטענות נגד השחקן.
2 צפייה בגלריה
שמיל בן ארי
שמיל בן ארי
שמיל בן ארי
(צילום: דנה קופל)
מאז פרסום הטענות על התנהגותו הפוגענית של ארז דריגס כלפי נשים, מיוצרי וכוכבי הסדרה, אמרו בתאגיד כי לא ברור מה יעלה בגורל העונה החדשה של הסדרה, שכבר הוכרז עליה שתצא לדרך, והודיעו כי ההחלטה הסופית תהיה של נועה קולר. הגורמים אמרו אז כי מבחינתם דריגס עשוי לא לקחת חלק בעונה הבאה.
אולם כעת, עם פרסום הטענות נגד בן ארי בתחקיר "הארץ", בכירים בתאגיד נשמעים נחרצים הרבה יותר, ואמרו כי ככל שהפרטים בתחקיר "הארץ" נכונים - בן ארי לא ישוב לסדרה.
תגובתו של שמיל בן ארי טרם נמסרה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חזרות"
מתוך "חזרות"
מתוך "חזרות"
(צילום מסך, כאן 11)
הדברים, כאמור, מגיעים בעקבות תחקיר שפורסם הבוקר (א'), ובו עדויות של נשים כנגד בן ארי, שלפני פחות משבוע התראיין לאולפן ynet בנושא העדויות נגד דריגס, וטען כי ישנן נשים ש"תופסות טרמפ" על מחאת MeToo ומנסות לקדם את עצמן דרכה. "נשים מרשות לעצמן, בלי ברקסים, להפיץ יותר מדי ובלי פרופורציה כדי לקלקל ולהרוס, וזה מאוד חבל", אמר בריאיון. "אני אומר, יש נשים או שחקניות שתופסות טרמפ על זה וצריך להפריד בין אלה לאלה… הן נאחזות בקנה רעוע בשתי דקות של תהילה, מחפשות בנרות את ה'אני מרגישה', איזשהו דבר שיכניס אותן לתודעה הציבורית, במקום להסתמך על הכישרון שלהן והעשייה שלהן".
בן ארי המשיך וביקש לספר במהלך הריאיון על "מקרה אישי שלו": "מישהי, בחורה צעירה, שחקנית צעירה, ששיחקה איתי בהבימה, אני לא אזכיר את שמה ואת שם ההצגה. 12-13 שנים לאחר שההצגה ירדה, הייתי בהלם כי קראתי את הפוסט שהיא פרסמה, שקרים קשה לי לחזור עליהם וקשה לי להבין מאיפה הם מגיעים. תראה דוגמה, היא ידעה מה דעתי עליה אז כשחקנית, דעתי הייתה שמאוד-מאוד לא הערכתי אותה, אבל היא הבינה את זה, והיא כנראה מאוד-מאוד כעסה על זה ועדיין כועסת".
במסגרת התחקיר שפרסם "הארץ" התראיינה גם השחקנית המדוברת, שפרסמה לפני מספר חודשים פוסט על הטרדה מינית שחוותה מידיו של בן ארי במהלך הצגה בה שיחקו השניים יחד לפני תשע שנים. מבלי להיחשף בשמה, היא תיארה כיצד במהלך אחת ההצגות בן ארי הכניס ידיים מתחת לשמלתה. "הידיים שלו היו ממש על הגוף שלי, על העור, הוא לפת לי את הישבן, הצמיד אותי אליו בחוזקה". כאשר ביקשה להתעמת איתו, סיפרה כי "הוא חייך את החיוך שלו, יש לו מין חיוך שועלי, ואמר: 'אה, זה? רציתי פשוט לבדוק מה מידת הרטיבות'".
לפי עדויות נוספות, המקרה היה מוכר וידוע לאחר שהשחקנית התלוננה באופן רשמי בפני הממונה על ההטרדות המיניות בתיאטרון. על אף שנטען בתחקיר על ידי עדויות שונות כי אודליה פרידמן, מנכ"לית תיאטרון הבימה דאז, קיבלה את התלונה לידיה והבטיחה כי תערוך בירור ותטפל במקרה - בתחקיר היא הכחישה כי הכירה את המקרה או שמעה עליו.
כמו כן, בתחקיר הובאו עדויות של שחקניות שהיו נערות בנות 13-14 בעת שאירעו המקרים. לדבריה של אחת מהן, בהיותה בת 14 שיחקה לצד בן ארי בהצגה "פיטר פן", והוא ניגש אליה מאחורי הקלעים ונישק את צווארה. "הייתי בשוק", סיפרה. שחקנית נוספת, שכילדה בת 13 שיחקה גם היא לצד בן ארי באותה הצגה, סיפרה כי באחת הנסיעות הביתה "התעוררה מזה שהאצבע שלו בתוך הפה שלה".
שמיל בן ארי והסוכנת שלו לא נענו לפניות "הארץ" להגיב לכתבה. אודליה פרידמן, לשעבר מנכ"לית תיאטרון הבימה, מסרה בתגובה לתחקיר: "אין דבר חמור בעיני יותר מאשר אלימות והטרדות מיניות ובהתאם לכך פעלתי ואפעל כל חיי. מפנייתך עולה כי מדובר באירועים לפני עשר שנים. ככל שהיו פניות שהוגשו, הן טופלו על פי החוק ועל ידי הממונה על ההטרדות בתיאטרון. יש לפנות להנהלת התיאטרון הנוכחית לקבלת המידע".