בזמן שרבים מתקשים לקום מהספה, דוחים עוד אימון ועל הדרך מגדלים כרס לתפארת, סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן בני ה-60 פלוס, כנראה מסיימים עוד אימון אינטנסיבי בחדר הכושר. לשבת ולנוח? הצחקתם אותם. השניים עוסקים בפיתוח גוף כבר שנים ומתהדרים בגוף שרירי ומרשים בעל אחוזי שומן של גבינת קוטג' ממוצעת.
הם מכורים לדבר אם תרצו, והגיל? זה לא מה שיעצור אותם עכשיו. וכן, הם כבר רגילים להערות, למבטים, ולפעמים, גם לקנאה. אין כל כך מה לעשות, הם מסבירים, ככה זה כשאתה פשוט אוהב את זה.
קראו עוד:

כשאתה המתחרה המבוגר בתחרות

"מילדות אני מתעסק בספורט, עם פיתח גוף התחלתי בגיל 30", אומר מישנקו בן ה-63 שממש זה עתה חזר מאליפות העולם בפיתוח גוף שבה קטף את המקום השלישי לקטגוריית הגיל שלו. "כל החיים שקלתי 75 ק"ג. עכשיו המשקל הרגיל שלי הוא 105 ק"ג ו-4% שומן. הכל שריר. כיף לי להיות על הבמה, להיות אלוף. רק עכשיו חזרתי מהאליפות וכבר מחר אני בחדר הכושר. אני כמו דג בים בחדר הכושר. זה עושה לי כיף".
"אני בתחום הספורט מעל 40 שנה ובתחום פיתוח הגוף גם 40 שנה און אנד אוף. כושר גופני, תזונה, אורח חיים בריא - כל הדברים האלה מאוד חשובים לי", מוסיף תורג'מן בן ה-61. "אני מאמן כושר אישי כבר המון שנים. ירדתי מהארץ בגיל 10 וגדלתי בשוודיה, שיחקתי בכל מיני סוגי ספורט שכל ילד ונער אוהבים ונכנסתי לתחום. ב-1981 נגעתי במשקולות בפעם הראשונה וזאת הייתה אהבה ממבט ראשון. אני כל כך אוהב את מה שאני עושה וחושב שגם התמונות שלי על הבמה מוכיחות שאני מאוד נהנה מזה".
תורג'מן: להגיד שזה יכול להיות אורח חיים? זה לא טוב. אורח חיים בריא זה להתאמן בין שעה לשעה וחצי ביום, כל יום, לאכול כמו שצריך, לישון כמו שצריך ולשתות המון מים. כל בנאדם צריך להקשיב לגוף שלו"
תורג'מן מספר: "לפני עשר שנים התחריתי בתחרות מר ישראל וזכיתי במקום ראשון מעל גיל 50 כי לא היו מתחרים. השנה עליתי על הבמה שלוש פעמים בשלושה מקומות שונים ולא היו מתחרים בגיל שלי, אז גם שם זכיתי במקום ראשון לגילאי 60 פלוס. כבר קרה לי שעליתי להתחרות מול בני 50 פלוס כי לא היו מתחרים בגיל שלי. בפעם האחרונה לא היו גם מתחרים בגיל 50 אז התחריתי מול בני 40. הגעתי למקום חמישי".
2 צפייה בגלריה
סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן
סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן
לגמרי מוכנים לים. סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן

"גברים רוצים להיראות כמוני"

וכידוע, בשביל תוצאות צריך לעבוד, יטען כל מתאמן ממוצע. ואכן, השניים מתמסרים למלאכה ללא שום פשרות. "אני עושה 4 אימוני משקולות בשבוע ובנוסף 3-4 אימוני קרדיו - רץ בחוף הים בבוקר או בערב", מספר מישנקו, "בוודאי שאני אוכל מסודר. החבר'ה מסתכלים ואומרים איך אתה יכול כל הזמן אותו דבר, אבל תזונה זה משהו מיוחד. הדבר הכי חשוב בספורט הזה".
"אני קם ב-5 בבוקר, שותה כוס קפה והולך לחדר כושר", מתאר תורג'מן, "בתקופת התחרויות הייתי עושה שעה וחצי אירובי, היום אני עושה 40 דקות אירובי, שעה וחצי אימון כוח, ואחרי זה אימון פוזינג מול המראה. למעשה משעה חמש בבוקר עד תשע אני שייך לחדר הכושר. אני מקפיד מאוד על תזונה, אוכל 6-7 פעמים ביום. דואג שיש לי מספיק חלבון".
2 צפייה בגלריה
סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן
סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן
סרגיי מישנקו ואבי תורג'מן. אימונים ללא פשרות
עם הגיל עולה גם הסיכון לפציעות. זה בכלל בריא? סרגיי: לקראת התחרות עשיתי בדיקות כלליות ולפי התוצאות יצא שהגיל הביולוגי שלי הוא 47, ואני בן 63. הייתי בשוק. אנשים שרואים אותי אומרים לי 'הלוואי שבגיל 40 אני איראה כמוך'. בגלל זה ברוך השם בוודאי שאני ממשיך ככה. בארץ אומרים 'עד 120', ואני רק באמצע הדרך".
אבי: "אם הגוף שלי שרד 7 חודשים של הכנה לתחרות עם אימונים יומיים אז זה עובד. להגיד שזה יכול להיות אורח חיים? זה לא טוב. אורח חיים בריא זה להתאמן בין שעה לשעה וחצי ביום, כל יום, לאכול כמו שצריך, לישון כמו שצריך ולשתות המון מים. כל בנאדם צריך להקשיב לגוף שלו".
מה התגובות שאתם מקבלים מהסביבה? סרגיי: "הרבה צעירים בחדר הכושר ניגשים אלי להתייעצות ועזרה בפיתוח גוף, ואני אומר להם 'תעשה ככה ותעשה ככה'. בכל תחרות הייתי הכי מבוגר מכולם וקיבלתי המון כבוד מאנשים צעירים, מחיאות כפיים. זה כיף, נותן מוטיבציה".
אבי: "הצעירים בחדר הכושר קוראים לי אגדה מהלכת. זה השם שקיבלתי. הם מעריכים אותי. אפילו הגברים בגיל 40-50 אומרים הלוואי עליי לא רק להיראות כמוך בגיל 60, אלא גם להתנהג כמוך. אני בנפש מאוד צעיר, כל היום מחייך. אני מסתכל על היום שלי לא כיום האחרון בעולם, אלא כיום שאני יכול לנצל אותו - ואני יכול לנצל אותו רק עם אימון כושר טוב ואוכל טוב".