1 צפייה בגלריה
נדב רז
נדב רז
נדב רז ז"ל
(צילום: איילה גביש)
הוא סיכן את חייו במבצעים נועזים וניצח את מחלת הסרטן, אבל את הקורונה הוא לא הצליח להביס. נדב רז, מהלוחמים הוותיקים של סיירת מטכ"ל, הלך לעולמו בגיל 62. אתמול (שלישי) הוא הובא למנוחת עולמים בקיבוצו עין חרוד איחוד שבמועצה האזורית הגלבוע.
"נדב היה לוחם מצוין, השתתף במבצעים נועזים בעורף האויב", ספד לו בכאב תת-אלוף (במיל') רן שחור, שהיה מפקד הצוות של נדב רז ובהמשך פיקד על הסיירת כולה. "הוא היה סמל הצוות הנצחי שלנו, הצטיין בתפקידו עד שלא רצינו להחליפו. עצוב שמי ששרד את רמות הקושי של הסיירת ואת המבצעים הנועזים הוכרע דווקא על ידי הקורונה".

בתו גיל רז סיפרה: "אבא נולד בעין חרוד איחוד, בן לאחת המשפחות הוותיקות בקיבוץ. אחרי השירות הצבאי יצא לטיול שבמהלכו הכיר את אימי ונשאר לחיות בארצות הברית עוד כ-15 שנים. אז הוא חזר לקיבוץ, הוא אמר 'אני חייב לגדל את בתי בקיבוץ'. הוא ויתר על עסקים משגשגים בארה"ב רק כדי לחיות בעין חרוד איחוד. הקיבוץ זרם לו בעורקים גם בימיו האחרונים".
רז חזר לקיבוץ בגיל 40 והתחיל לעבוד במפעל ריקור. עם השנים הפך לנושא דגל הגנת הסביבה בקיבוץ ובהמשך ברחבי הגלבוע. הוא עמד בראש המאבקים הציבוריים נגד טורבינות הרוח ונגד כניסת מפעלים מזהמים לשטחי הגלבוע.
"לפני שלוש שנים אבא חלה בסרטן וניצח אותו בענק", סיפרה הבת, "הוא לא איבד יום עבודה אחד במהלך המחלה. הוא חלה בקורונה בספטמבר בקורונה והיינו מאוד אופטימיים שינצח גם את המחלה הזו. הוא היה מחוסן נגד קורונה. הוא כבר עבר למחלקה פנימית וקיבל מעמד של מחלים, ואז פתאום חלה התדרדרות במצבו והוא עבר לטיפול נמרץ. לאחר מכן הוא כבר חזר להכרה, התחזק ועבר לשיקום נשימתי, הייתה אופטימיות, ואז שוב חלה התדרדרות במצבו והוא ניפטר בבית החולים שיבא".