3 צפייה בגלריה
ז'נט דעבול
ז'נט דעבול
"הנר שכבה". ז'נט דעבול ז"ל
(באדיבות המשפחה)
ז'נט דעבול, אשתו של סגן ראש העיר ראשון לציון אסף דעבול, היא ההרוגה בתאונת הדרכים שאירעה הלילה (בין שלישי לרביעי) בכביש 431 סמוך למחלף רמלה.
דעבול הייתה אחת ממורות הנהיגה הוותיקות בעיר, כשאלפי תלמידים עברו תחתיה, ומצאה את מותה בתאונת דרכים בכביש כשרכב התנגש בה מאחור. ז'נט (63) סיימה בהצלחה לפני כעשור לימודי משפטים, עברה בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין ופתחה משרד. היא שילבה בין אהבתה ללמד נהיגה את בני הנוער לעריכת דין.
רק אתמול חגגו בני הזוג דעבול עם חברים את הדלקת נר שלישי של חנוכה באווירה שמחה, כפי שסיפר אחד המשתתפים. "היא נראתה טוב, ממש פרחה. וכשנפרדה מאיתנו לשלום היא לא זכתה להגיע לביתה", הוא אמר. "מי היה מאמין שזה היה המפגש האחרון שלנו".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 431
זירת התאונה בכביש 431
זירת התאונה בכביש 431
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
דעבול נהגה לבד ברכב אחרי מסיבת החנוכה, ועשתה את דרכה לבתה, המתגוררת באחד המושבים, שם בני הזוג לנים בחודשים האחרונים בשל השיפוץ בביתם בשכונת רמת אליהו.
ז'נט הייתה דמות אהובה במיוחד בקרב תושבי רמת אליהו ובכלל בעיר. "היא עזרה בשקט ומאחורי הקלעים לכל מי שפנה אליה לשם שמיים", אמר אחד מתושבי השכונה. דעבול תרמה רבות למען משפחות נזקקות ומדי חג דאגה למאות סלי מזון כדי שלא יחסר.
אסף, בעלה, סיפר בקול חנוק מדמעות: "איזה אסון חנוכה, חג האור. הנר שלנו כבה, האור שהפיצה כבה".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 431
זירת התאונה בכביש 431
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
מאות ליוו את דעבול בדרכה האחרונה בהלוויה שנערכה בבית העלמין גורדון בראשון לציון. שר המשפטים גדעון סער ספד: "התעוררנו עם בשורת האיוב בעיצומו של חג החנוכה, ליבנו עם קרן האהובה ואסף ובני המשפחה".
קרן דקל, בתה של המנוחה ומרכזת סיעת תקווה חדשה בכנסת, אמרה בדברי ההספד: "אימא יקרה שלי, רוצה לומר לך תודה עבור מה שהיית בשבילנו ובשביל הנכדים והמשפחה כולה. אימא יקרה שלי, זכיתי שתגורו אצלי בחודשים האחרונים, ביקשת ממני סליחה שנתתי לך את החדר לגור בו בגלל ששיפצת את הבית. את אימא מיוחדת אין אישה כזאת. כל תלמיד נהיגה שלך היה כמו הבן שלך. אני לא יודעת למה אלוהים לקח אותך דווקא בחנוכה, קיבלנו חושך לכבות את האור שלנו".
האלמן אסף אמר בבכי קורע לב: "איזה אסון, אלוהים למה? חגגנו את החנוכה, היה הרבה אור, הנה אלוהים מה נתן לי? נתן לי חושך. 44 שנים גידלה שלושה ילדים ובעל, ז'נט הייתה עולם ומלואו, עובדת עד הערב כמורה לנהיגה, מסיימת וממשיכה כעורכת דין, היא הניעה את הכול סביבה.
"ז'נט הייתה כל עולמי, היא אימצה ילדים ועזרה לכל מי שנזקק. החלום שלה היה להיות רופאה וגם בגילה אמרה 'אני אהיה רופאה'. אתמול הלכנו לחברים, כל אחד הגיע ברכב אחר. היא חגגה במסיבה והייתה למסמר הערב, חיבקה אחד אחד, הרעיפה אהבה על כולם, כאילו היא נפרדה מכול החברים. למה אלוהים כיבה את האור? למה? מה עשיתי כל חיי? עזרתי לאנשים. אני נשברתי, אין לי כוחות".
רז קינסטליך, ראש העיר, ספד לה: "בלב כבד המסרב להאמין אני משתתף בצער משפחת דעבול על לכתה בטרם עת של ז'נט, אשתו של המשנה שלי וחבר יקר ואהוב. אסף ואני הולכים יחד בתוך המסע הפוליטי כבר למעלה מ-13 שנים. ז'נט תמיד הייתה חלק בלתי נפרד מהמסע הזה, כאישה תומכת, מעורבת, שותפה לעשייה ותמיד באצילות נפש וצניעות. תמיד נפעמתי מהזוגיות מעוררת ההשראה של ז'נט ואסף ומהמשפחה המדהימה שהקימו יחד. ז'נט אשת חייל, עמוד התווך של המשפחה, אישה רבת פעלים וזכויות, אימא למופת ורעיה לתפארת, שעזרה לכל מי שנזקק לכך. רק אתמול בערב בילינו רעייתי גלי ואני יחד עם אסף וז'נט בהדלקת נר שלישי של חנוכה, מי היה מאמין שזו תהיה הפעם האחרונה שנראה אותה, הלב מסרב להאמין. בשמי ובשם עיריית ראשון לציון, עובדיה ותושביה - אני משתתף בצער העמוק של משפחת דעבול. אני אוהב ומחזק אתכם בשעתכם הקשה".
בתאונה שהביאה למותה של דעבול, שני בני אדם נפצעו קשה ושלושה בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה ופינו לבתי החולים אסף הרופא וקפלן את הפצועים, כולם צעירים כבני עשרים.