משתמשי אינסטגרם שפרסמו בימים האחרונים תמונות ופוסטים הקשורים למסגד אל-אקצא בירושלים הופתעו לגלות שהפוסטים שלהם נמחקו או שהגישה אליהם הוגבלה. הסיבה: הדמיון בין שמו של המסגד לבין שמו של ארגון טרור בשם גדודי חללי אל-אקצא בלבל את המערכת לניטור תכנים של הרשת החברתית.
1 צפייה בגלריה
מסגד אל-אקצא
מסגד אל-אקצא
מסגד אל-אקצא
(צילום: shutterstock)
אתר BuzzFeed מדווח כי עובדי אינסטגרם מחו על מחיקת התכנים והפנו את תשומת הלב של המנהלים שלהם לטעות. "בזמן שהמושג אל-אקצא מתייחס למקום מסוים, הוא גם חלק משמות של כמה ארגונים שחלות עליהם הגבלות - כשלעצמו, המושג הזה אינו מפר את המדיניות שלנו", כתב אחד העובדים. יש לציין שגדודי חללי אל-אקצא מוגדרים כארגון טרור על-ידי ארה"ב והאיחוד האירופי.
משתמשים רבים בעולם הערבי תייגו את המסגד שנמצא בעיר העתיקה בירושלים בעקבות העימותים האלימים שהתרחשו במקום בין מתפללים פלסטינים לבין כוחות הביטחון הישראליים. אלא שפייסבוק מחקה את הפוסטים בטענה שהם קשורים ל"אלימות או לארגונים מסוכנים". מסגד אל-אקצא הוא לא ארגון כמובן, ואין שום מניעה לתייג אותו באינסטגרם או בפייסבוק.
בעקבות המחאה של העובדים, בפייסבוק עדכנו את ההנחיות למנטרי התכנים, הסירו את המושג אל-אקצא מרשימת התגיות האסורות והחליפו אותו במושג המתאר טוב יותר את ארגוני הטרור שאסור לתייג ברשת החברתית.
מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנחנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיה ובכוח אדם במטרה לאכוף את המדיניות שלנו על גבי הפלטפורמה. יחד עם זאת, אנחנו מבינים שלעיתים קרובות צריך דוברי שפת אם, שמסוגלים להבין את המשמעות האמיתית ואת הקונטקסט של התוכן שעולה. לכן, אנחנו מעסיקים אלפי אנשים ברחבי העולם, שאחראים לנטר תוכן 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הצוותים פועלים ביותר מ-50 שפות, כולל ערבית".