בתום חמש השעות שבהן ארכה פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סוכם כי המדיניות הקיימת בעניין חופש הפעולה של ישראל בסוריה תימשך - וכן בדיון עלה סיכום ל"מודל המשכי" של מערכת היחסים כדי להביא אותם ל"רמה חדשה". עקב התארכות הפגישה משעתיים לחמש שעות נאלץ בנט להישאר בסוף השבוע בסוצ'י יחד עם כל פמלייתו, והוא ימריא עם צאת השבת לישראל.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
"רוסיה היא שחקן חשוב מאוד באזור, ולמעשה היא סוג של שכנה שלנו מצפון", כתב רה"מ בפייסבוק. "לכן היחסים איתה הם גם אסטרטגיים - אבל גם כמעט יומיומיים, ועלינו לשמור על קו ישיר ואינטימי של השיח". הוא ציין כי פוטין דן עימו גם על יחסו לעם היהודי ועל הדרכים להתמודד עם האיסלאם הקיצוני. בנט הציג במהלך הפגישה את תפיסת עולמו לגבי בלימת הגרעין האיראני ופירט על מגרעות ההסכם הקיים. כמו כן פירט את תפיסתו לגבי בלימת ההתבססות האיראנית בסוריה.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
בנט ופוטין בפגישה
(צילום: AFP)
שר השיכון זאב אלקין, שבמשך יותר מעשור התלווה לפגישות ברוסיה בתור מתורגמן, סיפר כי הפגישה הייתה חמה מאוד, וכללה הרבה מחוות אישיות והזמנה לסיור בביתו הפרטי של הנשיא. "פוטין אמר שבדרך כלל הוא לא נוהג לקחת לשם מנהיגים", אמר אלקין. "הנושא המרכזי היה ליצור המשכיות במסגרת היחסים הטובים בין ישראל לרוסיה, וזה הודגש מצד שני המנהיגים. היה שיח עמוק מאוד בנושאים אסטרטגיים כמו בלימת תוכנית הגרעין ושיח מאוד רחב על המצב בסוריה, ועל נושאים בעלי משמעות ביטחונית - תוך כדי שימור מדיניות התיאום בין ישראל לרוסיה".
אלקין אמר כי במהלך הפגישה דובר על הקמת שני צוותי עבודה, כשאחד מהם יעסוק במתווה לכניסת תיירים רוסים לישראל - שכן ארגון הבריאות העולמי, וכך גם המדינה, לא הכירו בחיסון הספוטניק. "נידונו עוד הרבה סוגיות ביטחוניות ואזוריות, וכמי שנכח בפגישות יותר מעשור, רמת האינטימיות הייתה בין החמות בעשור הזה. הנשיא הדגיש את היחס האוהד שלו לישראל ואת הרצון שלו לעזור ודאגה לביטחון מדינת ישראל . גם השיח שנוצר בין רה"מ לנשיא היה מאוד אישי, השניים שוחחו גם על נושאים אישיים ביניהם, ועל המשמעות להיות מנהיג. זה בדרך כלל לא קורה בפגישות הראשונות, לכן זה גרם למחווה האישית שפוטין החליט להמשיך את השיחה באחוזה ואח"כ בביתו הפרטי, ואפילו הזמין את רה"מ לכוסית וויסקי בביתו". גם הרוסים, לטענת אלקין, הוציאו הודעה חריגה ברמת ההדגשה שלהם על השיח הלבבי והאינטימי, מה שלא מודגש בדרך כלל.