הסכסוך בין שופרסל למנכ"ל היוצא, עופר בלוך, הסתיים במהירות. בתמורה להסכמה על סיום כהונתו, יקבל בלוך תשלום בגובה שלוש משכורות מעבר לשש המשכורות שהגיעו לו לפי הסכם העבודה שלו (ארבעה חודשי הודעה מוקדמת + חודשיים הסתגלות).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שכרו השנתי של בלוך הסתכם ב-2.4 מיליון שקל, אולם הוא הספיק לכהן בתפקיד פחות משלושה חודשים. ההערכה היא שבלוך ייצא מתפקידו עם פיצויים בסך כ-1.8-1.7 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סניף שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
אמש, ברקע השימוע לפי הפיטורים שזומן אליו בלוך, שלח המנכ"ל המודח מכתב חריף שבו האשים את חברי הדירקטוריון החותמים על הדחתו כי הם "מריונטות שלא רואים את טובת החברה מול עיניהם".
במסגרת ההסכם, שני הצדדים ויתרו הדדית על כל טענה ודרישה האחד כלפי השני. כפועל יוצא מכך, בוטל השימוע ונסללה הדרך למינויו של המנכ"ל הבא, אורי ורטמן.
2 צפייה בגלריה
עופר בלוך
עופר בלוך
כ-1.8 מיליון שקל על פחות מ-4 חודשי עבודה. מנכ"ל שופרסל היוצא, עופר בלוך
(צילום: אוראל כהן)
הפשרה המהירה הושגה כאמור לאחר חילופי דברים קשים בין דירקטוריון שופרסל לבלוך, במהלכם תקף בלוך את הדירקטורים בשופרסל שהצביעו בעד הדחתו ודרש להמשיך בתפקידו. מנגד, הדירקטורים טענו כי בלוך חסר כישורים מתאימים.
יש לציין כי גורמים משפטים בכירים טענו כי בלוך לא החזיק בעילה משפטית לכפות על שופרסל את המשך כהונתו, ולמעשה כבר בהסכם העסקתו נכתבו תנאים לפיצוי במידה ויעזוב בשנה הראשונה לכהונתו.
כלומר, האפשרות על סיום עבודה תוך פחות משנה נלקחה בחשבון, לאחר שמינויו בפועל בוצע לאחר פרישתו של יו"ר שופרסל שהביא אותו לתפקיד, יקי ודמני, וכבר היה ידוע כי אברכהן אמור להתמנות לתפקיד היו"ר כשברקע אמירתו של בלוך כי אינו מוכן לכהן תחתיו וכי קיים משבר אמון בין השניים.