בסך הכל קשה לחוש בהבדלים חיצוניים משמעותיים בין הדור החדש של המתקפלים של סמסונג לבין הדור שקדם להם. גלקסי Z פולד 3 החדש מעניק חוויה מצוינת בפתיחת הטלפון למצב טאבלט בגודל 7.6 אינץ', הציר שפעם עשה בעיות שופר ללא היכר, המסך המלא מרגיש ממש כמו טאבלט רבוע, פס הקיפול נראה לעין אבל אינו שוקע ונותן תחושה של טאבלט לכל דבר. המסך עובד גם במצב מקופל חלקית, שמאפשר להשתמש בו כמו בלפטופ קטן, ובמצב מקופל, כשהוא נראה כמו כל סמארטפון 6.2 אינץ' - רק עבה וכבד יותר מהרגיל.

3 צפייה בגלריה
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3, לצד השעון החדש
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
העניין הוא שאת כל זה כבר ראינו בדגמים הקודמים. הפעם סמסונג מבטיחה שהמתקפלים עמידים יותר, חזקים יותר, אטומים מעט יותר לנתזי מים ולהצטברות אבק בחלקים הפנימיים. אבל החידושים היחידים הם הוספת עט הסטיילוס, שנראית למעשה כמו אילוץ של הרגע האחרון, ולא כמו משהו שבאמת משתלב בתוך הטלפון. מצלמת הסלפי מתחת למסך, לעומת זאת, היא אכן חידוש יפה: אם לא היו אומרים לי, לא הייתי מבחין שיש שם חריר עדשה מתחת למסך. מרגע שהוא הבליח בצילום סלפי, לא יכולתי להפסיק להתייחס למעגל הקטן המטושטש הזה בראש המסך.
3 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 3
גלקסי Z פולד 3
איפה מסתתרת המצלמה? גלקסי Z פולד 3
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
סמסונג
סמסונג
גלקסי Z פליפ 3. פחות אלגנטי מהדור הקודם
(צילום: אורי דוידוביץ')
גלקסי Z פליפ 3, הסמארטפון המתקפל בתצורת צדפה, נראה מעט שונה מקודמו. זה עניין של טעם, אבל לדעתי גלקסי Z פליפ 2 נראה טוב יותר. בדור הראשון של הפליפ, סמסונג הצליחה ליצור הקבלה בין המכשיר הקטן לבין בקבוק בושם איכותי או שפתון תואם. גלקסי Z פליפ 3 נראה מגושם יותר, פחות כמו משהו שתרצו לשים בנון-שלנט בין חפצי המעצבים שלכם בסלון.
כמו תמיד, השורה התחתונה היא זו שקובעת. המחירים שסמסונג נתנה למוצרים החדשים שלה הם אכזבה לכל מי שקיווה שהטלפונים המתקפלים הופכים למיינסטרים. הלו סמסונג, יותר מ-6,000 שקל לסמארטפון, אפילו מתקפל ומגניב ביותר, זה לא מחיר מיינסטרים, זה כפליים מהמיינסטרים. גם 3,750 שקלים לגלקסי Z פליפ 3 לא יביא את הלקוחות בהמוניהם. רק תסתכלו על האלטרנטיבות שיש ברמת המחיר הזאת אצל יצרניות סמארטפונים אחרות.
גלקסי Z פולד 2

גלקסי Z פליפ