אנדרו וויגינס, שחקנה של גולדן סטייט, מסרב להתחסן נגד נגיף קורונה. ההחלטה שלו צפויה לפגוע בצורה משמעותית בקבוצתו מכיוון שהוא לא יוכל לשחק במשחקי הבית של הווריורס. הסיבה: עיריית סן פרנסיסקו לא מאפשרת לעובדים (במקרה הזה שחקן) של חברות להיכנס לאולמות סגורים לאירועי ספורט או תרבות.
האבסורד הוא שוויגינס כן יוכל לשחק ברוב המוחלט של משחקי החוץ של גולדן סטייט, מכיוון שבערים אחרות בארה"ב אין עדיין הגבלות לגבי סרבני חיסונים באולמות.
2 צפייה בגלריה
אנדרו וויגינס מול גארי האריס
אנדרו וויגינס מול גארי האריס
וויגינס (מימין)
(צילום: AP)
הגארד לא יוכל לקחת חלק במשחקי החוץ מול ניו יורק ניקס וברוקלין נטס מאחר שגם בניו יורק קיימת הגבלה זהה לזו בסן פרנסיסקו.
הנהלת ה-NBA הודיעה מוקדם יותר כי לא תכריח שחקנים להתחסן על מנת לקחת חלק במשחקים (אבל כן תכריח מאמנים, הנהלות, ואת הצוות מסביב בקבוצות להתחסן), אבל הם כן יצטרכו לבצע בדיקות קורונה בתדירות גבוהה מאוד לעומת מחוסנים. לצד זה, ב-NBA מסרו כי כל קבוצה תהיה כפופה להגבלות הקורונה בעיר בה היא משחקת.
2 צפייה בגלריה
סטיב קר
סטיב קר
קר. כרגע נראה שהוא יצטרך להסתדר ללא וויגינס במשחקי הבית
(צילום: AP)
מדובר כמובן במכה קשה עבור גולדן סטייט, שכן וויגינס היה אחד השחקנים היותר טובים שלה בעונה הקודמת (18.6 נקודות ו-4.9 ריבאונדים), ועד לחזרתו של קליי תומפסון מפציעה הוא אמור להיות המוציא לפועל השני בקבוצה אחרי סטף קרי גם בעונה הקרובה.
גם בברוקלין צפויים לסבול מבעיה זהה לגולדן סטייט מבחינת השחקנים. לאחרונה סיפר הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, שון מרקס, כי יש כמה שלא יוכלו לקחת חלק במשחקי הבית מאותה סיבה. מרקס סיפר כי הוא מקווה שעד תחילת העונה הבעיה תיפתר, כלומר שהשחקנים יסכימו להתחסן. יהיה מעניין לראות מה יעשו גולדן סטייט וברוקלין אם לא כך יהיו הדברים בכל מה שקשור לקנסות ואולי אפילו ביטול החוזים מול השחקנים.