מופעי חנוכה כבר בפתח והמכירה המוקדמת בשיאה. כמו בכל שנה, גם בחנוכה 2021 המחיר הרגיל של כרטיסים למופעים החמים נע בין 99 ל-199 שקל אבל ניתן למצוא כמעט לכל ההופעות הטבות דרך מועדוני הצרכנות השונים או כרטיסי האשראי, ולכן ההמלצה החד-משמעית היא לא לשלם מחיר מלא לפני שבדקתם היטב אילו הנחות אפשר למצוא.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין מועדוני הצרכנות שמציעים הנחות של עשרות אחוזים על המחיר אפשר למצוא את בהצדעה, שלך, חבר, ביחד בשבילך, קרנות השוטרים ובנוסף כאמור גם חברות האשראי כבר מציעות מבצעים למופעים הפופולריים. למשל, למופע "חנוכה - המסע אל הניצחון" בהאנגר 11 בתל-אביב אפשר להשיג כרטיס ב-19.90 שקל באמצעות קנייה אצל רמי לוי ודרך ישראכרט. "המחיר הרגיל מזמן כבר אינו אינדיקציה אמיתית לכמה נשלם באמת על הכרטיסים למופעים, לאור כל ההטבות של המועדונים וכרטיסי האשראי, ואפילו בהטבות שניתנות ברשת כמו שופרסל בקניית מוצרי מותג הבית בלפחות 50 שקל", מציינת הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון צרכנות שלך ואם לשלושה.
2 צפייה בגלריה
מופעי חנוכה 2021
מופעי חנוכה 2021
מימין: מותק של משפחה עם יובל המבולבל, פסטיגל היי סקיי, היפהפייה הנרדמת של הבלט הישראלי
(צילום: אירה טשליצקי, יח"צ)
כבר עכשיו בחלק מהמופעים אי-אפשר להשיג כרטיסים במקומות טובים. למשל, במופע כמו "ספר הג'ונגל ואבן האש" ב-28 בנובמבר בהיכל התרבות בכפר-סבא מצאנו רק מקומות מעטים בשורה השנייה. למופע "פינוקיו" בקושי מצאנו כרטיסים בקריית-מוצקין, בנר ראשון. במשכן אמנויות הבמה בבאר-שבע מצאנו מקומות ספורים בשורה השנייה והשלישית, ואילו ב-27 בנובמבר, באולם יהלום בר"ג, נמצאו מקומות ספורים בשורה הראשונה והשנייה. גם במופע פופולרי כמו רפונזל התופעה חזרה על עצמה: מקומות מעטים בשורה הראשונה או השנייה.
כמו בכל שנה, גם בחנוכה 2021 המחיר הרגיל של כרטיסים למופעים החמים נע בין 99 ל-199 שקל, לכן חשוב לחפש איך אפשר להוריד עלויות. למופע מבוקש כמו "סקיי היי פסטיגל" יעלה כרטיס רגיל 172 שקל, אבל לחברי מועדון חבר הוא יעלה רק 25 שקל, כשכמות הכרטיסים מותאמת לסטטוס ולמס׳ הנפשות במשפחה. למופע מושקע נוסף לחנוכה כמו "היפהפייה הנרדמת", בהפקה של הבלט הישראלי, מחיר כרטיס רגיל יהיה 169 שקל באולם או 129 שקל למושבים ביציע אבל חברי מועדון הייטקזון משלמים רק 49 שקל למושב באולם.
התמונה שמתקבלת בעת הזמנת הכרטיסים באתרים מעלה כי יש כבר תנועה ערה של קונים. גם ועדי העובדים בשיא מכירת הכרטיסים למשפחותיהם, כך שמי שרוצה להגיע עם הילדים לאחד משלל מופעי החג - כדאי שיחפש כרטיסים בימים הקרובים כדי להבטיח לעצמו מקומות סבירים.
לדברי קניסטר בר דוד, "עלויות הכרטיסים, כפול מספר הילדים וליווי הורה אחד לפחות, הופכים את החג ליקר במיוחד. אם בניסים עסקינן, גם אנחנו זקוקים לנס כדי לשרוד את כל ימי החג בהוצאות מחושבות שלא ישאירו אותנו עם מינוס בבנק. כך שמשפחה עם שלושה ילדים עלולה למצוא את עצמה במהירות בהוצאה של מאות שקלים על מופע אחד. ולא בטוח שהילדים יסתפקו במופע אחד. אחת הדרכים היעילות ביותר לשלוט על ההוצאות הכלכליות היא לתכנן נכון כיצד ייראה כל יום בחופשת החנוכה. חשוב לבדוק בכל חברות האשראי או במועדון צרכנות שאתם חברים בו כדי להוזיל עלויות, ולזכור כי להזמנה ברשת נלווית עמלת הזמנה של 5 שקלים לפחות".
ספי פלס, משנה למנכ"ל במועדון הצרכנות הייטקזון: "גם השנה מסבסד מועדון הצרכנות של עובדי חברות היי-טק, הייטקזון, את מחירי הכניסה למופעי חנוכה במאות אלפי שקלים. הדגש הוא על מכירת כרטיסי פרימיום ולא ביציע. משפחות ההייטקיסטים הולכות ליותר ממופע אחד, מה שמכביד על הכיס, שכן החוויה אינה מסתכמת רק בעלות ההצגה: יש גם אוכל ומרצ'נדייז שמייקרים את העלות הכוללת".