שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) מודה כי מצב שבו ייבחר מנהיג חדש לליכוד מציב בסימן שאלה את המשך כהונת הממשלה, וקורא לליכוד להצטרף לממשלה ביום שאחרי בנימין נתניהו. "אני מאמין בממשלת אחדות", הוא אמר בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון).
הממשלה שלכם בסכנה אם נתניהו יורד מהבמה? "זה משנה את המציאות ומעלה שאלות ותהיות, אבל אני חושב שאם הממשלה תתרחב והליכוד ייכנס או חלקים ממנו זה רק יחזק אותה, זה הדבר הנכון. אני מאמין בממשלות אחדות כאידיאל, ולא ככורח המציאות. אם זה היה תלוי בי הייתה קיימה ממשלה שכל חבריה ציונים ושירתו בצבא. אני בעד ממשלות אחדות כאידיאל. לא תמיד זה עובד ולא תמיד זה מגיע עד הסוף, כמו הממשלה הקודמת".
הדברים נאמרו על רקע הכרזתו של חבר הכנסת ישראל כץ מהליכוד, שלפיה ינסה להקים ממשלה כבר בכנסת הנוכחית אם נתניהו יפרוש - הצהרה שבה תמך גם חבר הכנסת דוד ביטן. מנגד, חברת הכנסת מירי רגב תקפה את כץ ואמר לו כי אין לו מנדט לכך.

2 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
"בעד ממשלת אחדות". השר יועז הנדל
(צילום: שאול גולן)
הנדל הביע תמיכה בעסקת טיעון במשפטו של יו"ר האופוזיציה נתניהו. "עסקת טיעון שבה נתניהו הולך לביתו ומורחק לצמיתות מהפוליטיקה - אני חושב שזה טוב לישראל, כי כדאי שנפסיק לעסוק ב'כן נתניהו ולא נתניהו' ונתחיל להתווכח על גיוס, משילות, משטרה, קווי 67'. היו פעם ויכוחים שיכולנו להתווכח לפני נתניהו".
שר התקשורת התייחס לפרשת NSO שבה על פי החשד השתמשה המשטרה בתוכנת ריגול נגד אזרחים ללא פיקוח שיפוטי ואמר: "אנחנו משתמשים בכלים קשים כדי להילחם בפשע. זה לא סטרילי - לא במערכת הביטחון ולא במשטרה. יש קווים אדומים וצווי בתי משפט, וצריך להקפיד עליהם כי אחרת זה גולש למקומות לא בריאים בדמוקרטיה, ולכן צריך לבדוק את זה. היועמ"ש הודיע שיבדוק את זה ואני סומך על הבדיקה שלו".
הוא גם הגיב על תקיפת פעילי השמאל בידי מתנחלים ביום שישי ואמר כי שמח לשמוע גינויים מצד מועצת יש"ע ואחרים בהנהגת המתנחלים. "זה מקרא איום ונורא. אני לא נותן הנחה לאף אחד, חוק וסדר זה לכולם, ובעבריינים כאלה, פושעים - אני לא יודע כמה זה התקרב לגבול הטרור - צריך לטפל ביד קשה".
2 צפייה בגלריה
"לא נכון לשלול עסקת טיעון". השר טרופר
"לא נכון לשלול עסקת טיעון". השר טרופר
"לא נכון לשלול עסקת טיעון". השר טרופר
(צילום: יונתן בלום)
גם שר התרבות והספורט חילי טרופר הביע במשדר תמיכה בהרחבת הממשלה. "הממשלה הזו טובה ולא צריך להקים ממשלה אחרת. אם תיווצר הזדמנות להרחיב את הממשלה הזו, זה דבר טוב בעיקר למדינה, יביא יותר יציבות. אבל זה תיאורטי ורחוק", אמר.
טרופר אמר כי אין לשלול על הסף עסקת טיעון במשפט נתניהו. "ברמה העקרונית אני חושב שלא נכון לשלול קטגורית עסקה כזו", אמר, "נכון שיש ערכים של משפט צדק ושוויון בפני החוק ואלה ערכים סופר- חשובים, אבל לפעמים במציאות המורכבת יש התנגשות בין ערכים, והערך של לא לפלג את העם הוא ערך לא פחות חשוב בעיניי".
שר התרבות גם התייחס להקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות וכלי השיט - החלטה שקידם מנהיג מפלגתו בני גנץ ואושרה בממשלה. "יש ריח חריף ולא טוב שעולה מכל סוגיית רכש כלי השיט באותן שנים. טוב שזה ייבדק, טוב שקמה וועדת חקירה ממלכתית שתסיר את כל סימני השאלה סביב מה היה בעבר, ובעיקר אם צריך לתקן משהו תעזור לכולנו להפיק לקחים לקראת העסקאות הבאות. מדובר באחת העסקאות הכי דרמטיות, בנושאים רגישים בסכומי עתק, אי אפשר להשאיר את החשדות הללו בלי לבדוק אותן לעומק".