לפני עשרה ימים נפרדה ישראל מאחד מגדולי משורריה ופזמונאיה, יורם טהרלב. היום (ב'), ט"ו בשבט, מקדיש לו המוזיקאי והיוצר החסידי, עמירן דביר, את "עוד לא תמו כל פלאייך" – אחד היפים שבשיריו, בביצוע חדש. למחווה המיוחדת הצטרף גיטריסט אורח: חבר הכנסת אמיר אוחנה. לא ברור אם הוא חוגג כך את יום ההולדת של הכנסת, אבל את פלאיה של ארצנו הקטנטונת אפשר לחגוג כל יום, ובמיוחד בט"ו בשבט.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
השיר, שכתב טהרלב והלחין רמי קלינשטיין, ראה אור לראשונה בביצוע להקת פיקוד הצפון ב-1984, אך ידע עדנה מחודשת בביצועו של קלינשטיין עצמו. כתב ynet, אמיר שוורץ, סיפר כי אחרי מלחמת יום הכיפורים ירד מעמדן של הלהקות הצבאיות: הן צומצמו בהדרגה, ואז נעלמו מהנוף הצה"לי ודי מהר גם מזה המוזיקלי. באמצע שנות ה-80 נעשה ניסיון קצר להחזיר אותן לחיים, והיה ברור שטהרלב, מגדולי הכותבים להן בתור הזהב, יהיה שם.
ללהקת פיקוד צפון המתחדשת הוא כתב כמה שירים, בהם "עוד לא תמו כל פלאייך". למילים שודך לחן של מוזיקאי כמעט אנונימי שעבד עם ההרכב הצבאי, ותכף גם עם הזמרת שתהפוך את המדינה – קראו לו רמי קלינשטיין. להקת פיקוד צפון ההיא לא האריכה ימים, אבל השיר הפך מאז לבאנקר בכל הופעה של קלינשטיין.