וויליאם שאטנר, השחקן האגדי המזוהה עם קפטן קירק מ"מסע בין כוכבים", ימריא בחודש הבא למסע קצרצר בחלל, בחללית "ניו שפרד" של חברת "בלו אורייג'ן", שבבעלותו של מייסד אמזון ג'ף בזוס. כך דווח באתר TMZ.
2 צפייה בגלריה
וויליאם שאטנר
וויליאם שאטנר
וויליאם שאטנר
(צילום: Gettyimages)
על פי הדיווח, שאטנר בן ה-90 יהיה אחד מהמשתתפים בטיסה המאוישת השנייה של החברה שבבעלות בזוס. אם שאטנר ייקח חלק בטיסה הוא יהפוך לאדם המבוגר ביותר שהגיע לחלל.
עדיין אישור לדיווח מצד החברה של בזוס או שאטנר, אך ב-TMZ דווח עוד כי ככל הנראה הטיסה לחלל היא חלק מסרט דוקומנטרי הנערך על שאטנר. בנוסף דווח כי כנראה הוא לא יצטרך לשלם עבור הכרטיס לחלל.
2 צפייה בגלריה
וויליאם שאטנר וברקע דמותו של קפטן קירק
וויליאם שאטנר וברקע דמותו של קפטן קירק
וויליאם שאטנר וברקע דמותו של קפטן קירק
(צילום: AP)
טיסת הבכורה המאוישת של החללית "ניו שפרד" הייתה ב-20 ביולי ובה השתתף בזוס עצמו. פרט אליו, השתתפו בטיסה הקצרה אחיו הצעיר של מייסד אמזון, מארק בזוס, וולי פאנק, אחת מנשות "מרקורי 13", שהוכשרו להיות אסטרונאוטיות בשנות ה-60' של המאה הקודמת, אך מעולם לא טסו לחלל וגם אוליבר דאמן, צעיר בן 18, שקיבל את המושב של האדם ששילם 28 מיליון דולר עבור הזכות להשתתף בטיסת הבכורה, אך ויתר על הכבוד בשל "לוח זמנים צפוף".
לא מדובר בטיסה ארוכה וגם הנוסעים בה לא יקיפו בכלל את כדור הארץ. החללית מסוגלת לשאת עד שישה נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ, אל הגבול העליון של האטמוספרה - משם יהיה ניתן לראות את עקמומיות כדור הארץ בבירור דרך חלונות גדולים שמאפשרים לנוסעים ליהנות ממבט רחב על הנוף.

החללית מסוגלת לשהות עד עשר דקות בכבידה נמוכה, ולאפשר בכך לנוסעים ליהנות מחוויית חוסר משקל. לאחר מכן הם ינחתו בחללית, שאליה מחוברים מצנחים, לא רחוק מהמקום ממנו ימריאו בטקסס.