1 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ בוועידת הבריאות בשנה שעברה
(צילום: יריב כץ)
ב-25 ביולי 2022: ועידת הבריאות של קבוצת "ידיעות אחרונות" - בשידור חי. מערכת הבריאות עומדת במרכז החיים שלנו, בימי מגפה עולמית אך גם בימים שבשגרה. שירותי בריאות ציבוריים, עומס במחלקות פנימיות, סל התרופות, ואורח חיים בריא הם רק חלק מהנושאים שמעסיקים אותנו ושמשפיעים על איכות החיים שלנו.
בשנתיים האחרונות, על רקע התפרצות מחלת הקורונה, התחדדה החשיבות של מערכת בריאות חזקה ויציבה כמו גם שמירה על אורח חיים בריא. בוועידת הבריאות של קבוצות "ידיעות אחרונות" נעסוק בקידום בריאות אישית ולאומית תוך שימת דגש על האתגרים, החזון והפיתוחים החדשים שבדרך.

בין הנושאים שבהם נדון:

• שמים את הבריאות בראש סדר העדיפויות הלאומי והחברתי: אתגרי הבריאות החדשים שישראל מתמודדת איתם, הנושאים הדחופים על סדר היום הבריאותי, השינויים הצפויים במערכת הבריאות הישראלית והאם הם מיטיבים עם האזרחים, תקציבים וסל התרופות, מחסור בכוח אדם, האלימות כלפי צוותים רפואיים ועוד.
• עידן המגפות: כיצד נוכל לעצור את המגפה הבאה לפני שתתחיל? איתור מוקדם של מחלות, פיתוח חיסונים בעידן שאחרי הקורונה, השפעה של תמורות רחבות כמו התחממות גלובלית ומלחמות על העברת נגיפים ועוד.
• בריאות ציבורית - שירות חיוני: השירות לאזרח, המהפכה הדיגיטלית בקופות החולים לצד הצורך במענה אנושי זמין, מרכז מול פריפריה, רפואה משלימה, טיפולי בית ועוד.
• מי שומר על האוכל שלנו? הזיהומים הגדולים במפעלי המזון והשלכותיהם על הציבור, איך ליעל את הפיקוח ולבנות אמון צרכני וכיצד לקדם תזונה בריאה יותר בישראל.
• רפואת נשים: האם מערכת הבריאות ידידותית לנשים? היחס להפלות וההתמודדות עם אובדן היריון, רפואת העתיד של הפוריות: אפשרויות, גבולות ודילמות אתיות.
• לקחת את הבריאות בידיים: פעילות גופנית, דיאטות (כן או לא וכיצד), נזקי העישון וחומרים ממכרים, רפואה אלטרנטיבית ואורח חיים המקדם בריאות: הדרכים, העצות והשירותים השונים.
בוועידה ישתתפו מגוון רחב של דוברים: בכירי משרד הבריאות, מנהלי בתי החולים, ראשי קופות החולים ושירותי הבריאות, חוקרים, מומחים ובכירי עולם הבריאות בישראל.
הוועידה תתקיים ב-25 ביולי 2022 באולפן ynet, תועבר בשידור חי ותסוקר בהרחבה בעיתון "ידיעות אחרונות" ובמגזין "מנטה". לפרטים נוספים: conference@ynet.co.il.
פורסם לראשונה: 00:12, 26.05.22