ליברמן ישלם: המשימות הקשות של שר האוצר החדש | הפודקאסט היומי

לא יועלו מיסים, לא יוטלו מיסים חדשים ולא יקוצצו תקציבים חיוניים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה והמשטרה - זאת ההנחיה של שר האוצר, אביגדור ליברמן, עם תחילת גיבוש תקציב המדינה הדו-שנתי ל-2021-2022 שצפוי להיות מאושר בכנסת סופית בראשית חודש נובמבר. ליברמן נפגש הבוקר (ג') עם מנכ"ל המשרד המיועד רם בליניקוב, ממלא מקום הממונה על התקציבים יוגב גרדוס ואנשי האגף לדיון ראשון על התקציב הדו-שנתי לשנים 2021-2022.

שר האוצר ציין כי "השלמת בניית התקציב והעברתו בכנסת היא בגדר משימה לאומית הטומנת בחובה אתגרים רבים והחלטות קשות. שנת 2021 תתאפיין בריסון ומזעור נזקים שנגרמו עקב הקורונה, היעדר תקציב ואי יציבות פוליטית".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן בכירי משרד האוצר
אביגדור ליברמן בכירי משרד האוצר
דיון ראשון על התקציב הדו-שנתי
(צילום: דוברות משרד האוצר)
ליברמן הוסיף כי "מה שצפוי להעסיק אותנו במיוחד זו עליית המחירים החדה במחירי הפירות והירקות, העלייה המדאיגה במחירי הדיור והתייקרות המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. שנת 2022 תוקדש לייצוב המשק, לוודאות תקציבית ולהשקעות מסיביות בתחום התשתיות והחדשנות שיניבו את הפירות בטווח בינוני ומעלה. רק בשנת 2023 נוכל לחזור לשגרה מלאה, לשיפור הנתונים המאקרו כלכליים ולצמיחה אמיתית ויציבה של המשק". משמעות דבריו של השר ליברמן היא שב-2024-2023 יועלו מיסים ויבוצעו קיצוצים משמעותיים בתקציב המדינה.
עוד אמר ליברמן, כי "אני ער לדרישות מכל עבר שחלקן דרישות מוצדקות מאוד, אבל אני לא סנטה קלאוס שבא לחלק מתנות. אם לא ננהל מדיניות אחראית, נאבד שליטה על כלכלת ישראל, מה שיוביל את המשק לאנדרלמוסיה מטלטלת".
בכירי האוצר יגישו כבר בשבוע הבא הצעות ראשונות לתקציב המדינה ולחוק ההסדרים החדש.