בקצר:
  • החשמלית המשפחתית של MG תכונה 4
  • עם פלטפורמה ייעודית וטווח של 450 ק"מ
  • שיווק מקומי במהלך שנה הבאה
למרכז הזירה: MG4 הנחשפת כעת (כמעט) במלואה צפויה להשתלב באחת הקטגוריות הגדולות באירופה, האצ'בק חמש דלתות משפחתית. צפויה להתמודד במתחרות פולקסווגן ID3, רנו מגאן-E ופיז'ו e308 העתידית. בדומה למתחרה הגרמנית ובשונה מהצרפתיות המבוססות על פלטפורמה מוסבת, MG4 תתבסס על פלטפורמה MSP (ר"ת Modular Scalable Platform) ייעודית להנעה חשמלית.
לדברי MG, הפלטפורמה החדשה תשרת בעתיד גם דגמים נוספים של היצרנית עם בסיס גלגלים בין 265 ל-310 ס"מ והיצע הכולל גם רכבי פנאי ומיניוואנים. לדברי הסינים היא צפויה להציג יכולת דינמית גבוהה משמעותית מחשמליות קודמות, בין היתר הודות לשילוב מערכת המצברים החדשה (ONE PACK) והקומפקטית שגובהה 11 ס"מ בלבד והממוקמת ברצפה כחלק אינטגרלי מהפלטפורמה.
בכך יובטחו לדברי MG קשיחות מבנית גבוהה, מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מאוזנת לפנים-אחור (50-50) וניצול מיטבי של חלל הפנים. בעתיד תציע הפלטפורמה גם מצברים במתח גבוה (800V) שיאפשרו טעינה אולטרה מהירה.
חברת החשמל: ה-MG4 תוצע עם שתי מערכות מנוע-מצבר. הראשונה עם מנוע בעל 170 כ"ס ומצברי 51 קוט"ש, המאפשרים טווח נסיעה של 350 ק"מ. האחרת עם 204 כ"ס ומצברי 64 קוט"ש, וטווח נסיעה של 450 ק"מ. ההנעה בשני המקרים היא לגלגלים האחוריים בלבד והזינוק ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-8 שניות עם המהירות מרבית של 160 קמ"ש.
האורך זהה לפולקסווגן גולף (428.5 ס"מ) אבל ה-MG4 רחבה ממנה ב-4.5 ס"מ (183.5 ס"מ) וגבוהה ממנה ב-6.5 ס"מ (150.5 ס"מ). העיצוב החיצוני מרשים לרבות יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור והחישוקים מיועדים להפחית מערבולות רוח.
בתא הנוסעים יש הגה שתי צלעות מקורי עם לוח מחוונים דיגיטלי מאחוריו מסך מגע גדול בקונסולה המרכזית. בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב חוגה מוצב על קונסולה צפה ומייצר חלל בין המושבים הקדמיים.
מה אנחנו חושבים: MG עושה מאמצים גדולים כדי לבסס את מעמדה באירופה, השוק הצומח והחשוב ביותר לרכב חשמלי. והיצע הדגמים הרחב יחסית אותו היא משווקת שם בתקינה אירופאית מלאה, מעניק לה יתרון על פני מותגים סיניים אחרים שעדיין מהססים - או פשוט לא מוכנים - לקפוץ למים הסוערים. וההישגים השיווקיים המרשימים שלה מוכיחים כי קיבלה החלטה נכונה. אין ספק שה-MG4 תציב אתגר גדול יותר, שכן אמורה להשתלב בסביבה בה כבר מצויות אריות התעשייה. אבל יש לנו תחושה שגם שם היא צפויה להצליח.