ממשלת בנט-לפיד הפכה לעובדה מוגמרת, וזעקות ה"געוואלד" של העיתונות החרדית הולכות ונחלשות. יומוני המגזר, הביטאונים הרשמיים של ש"ס ויהדות התורה, לא חסכו את שבטם היום (ב') מראשי הקואליציה החדשה, אבל התעמולה נגד הקמתה שמילאה את הכותרות בשבועות האחרונים, התחלפה בהתחייבות להילחם בממשלה עד חורמה - ולכבוש בקרוב מחדש את השלטון.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על שער "הדרך", שופרה של ש"ס, הופיעה תמונה גדולה של ראשי הממשלה, המכהן והחליפי, נפתלי בנט ויאיר לפיד; של שר האוצר, אביגדור ליברמן - ושל יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, הח"כ והרב הרפורמי גלעד קריב, ומעליה קטע ממגילת איכה המקונן על חורבן בתי המקדש: "היו צריה לראש". המסר הלא-כל-כך-סמוי: כאז כן עתה - אויבי היהדות עלו לגדולה.
"ממשלת השמאל יצאה לדרך החתחתים", דיווח העיתון, "רק 60 חברי כנסת הרימו ידם בתורת משה והצביעו בעד ממשלת השנאה ורדיפת הדת בראשות בנט ולפיד, שתהיה ממשלת המיעוט הראשונה בישראל". עוד נכתב, כי בתפקידי מפתח יחזיקו "אנשי ההסתה והשיסוי ובראשם אביגדור ליברמן, אשר חירף מערכות אלוקים חיים וישלוט באוצר המדינה ובממשלה".

"דאגה עמוקה"

ב"יתד נאמן", ביטאון תנועת דגל התורה, המובילה את יהדות התורה, דווח על "הסכמים קואליציוניים אנטי-יהודיים", וצוטטו נאומי היו"ר, ח"כ משה גפני. עיתון המפלגה האשכנזית הדגיש אף הוא כי "ממשלת הזדון" היא הראשונה בתולדות ישראל ללא 61 תומכים, והדהד - כמו "הדרך" - את דברי נתניהו: "אנחנו נחזור בקרוב".
גם "המודיע" ו"המבשר", עיתוני אגודת ישראל, הפלג החסידי של יהדות התורה, הגדירו את השלטון החדש - "הממשלה המתריסה והפוגענית" ש"קוראת תיגר בקווי היסוד שלה על קודשי ישראל", ונכתב כי "דאגה עמוקה אופפת את כל שומרי הדת והמסורת נוכח שורה של הסכמים קואליציוניים חמורים ביותר, שכל כולם מקשה אחת של מרידה בכבוד שמים במידה ויתממשו חס ושלום".
נראה כי במקרה זה העיתונות המפלגתית משקפת נאמנה את הלך הרוח ברחוב החרדי, אך בסופו של דבר היחס לממשלה החדשה ייגזר ממעשיה, ובמגזר ימתינו לראות האם גם לאחר ששוקע האבק סביב חילופי השלטון, אכן יתממשו התחזיות הקודרות, והקואליציה תקדם מהלכים שיפגעו ברווחת החרדים ובענייני הדת.