לכבוד שבועות, הלא הוא חג המים, אנחנו מזמינים אתכם לשלב טיולים עם טבילות בנחלים או במעיינות. אז איפה עושים את זה? לאורך השנים פרסמנו שלל כתבות בנושא – המסלולים עדיין שם וכך גם המים.

5 דקות הליכה מהאוטו – ואתם במים

מהסחנה, נחל הקיבוצים ומעיין חרודש שבצפון, דרך מעיין עין לימור ועין מבוע שבמרכז ועד לנחל עין הבשור, עינות צוקים ומאגר עשת שבדרום – כל משפחה שיוצאת לחופשה בקיץ מכירה את התסריט הבא – נסיעה ארוכה עד ליעד הנכסף, וחייבים לעצור להתרענן בדרך, אחרת נשתגע. אבל... למה לעצור שוב בעוד תחנת דלק משעממת, כאשר במרחק של דקות ספורות מכבישי הארץ יש מעיינות ובריכות מים מרעננות שיעבירו לכם את היום בקרירות ונעימות? ריכזנו לכם המלצות לכמה נקודות טבילה כיפיות, שידרשו מכם במקסימום כמה דקות הליכה. לכתבה המלאה – הקליקו.
6 צפייה בגלריה
בריכת משושי זוויתן
בריכת משושי זוויתן
בריכת משושי זוויתן
(צילום: גלעד כרמלי)
6 צפייה בגלריה
עין טמיר
עין טמיר
עין טמיר
(צילום: אמיר ירחי)

טיולים שחייבים לעשות עם בגד ים בתרמיל

משמורת הטבע נחל שניר, דרך המג'רסה ועד לשמורת עין גדי – לפני שאתם יוצאים לדרך אתם מוזמנים להכיר את המסלולים המרעננים האלה. לכתבה המלאה – הקליקו.
6 צפייה בגלריה
נחל דוד
נחל דוד
נחל דוד
(צילום: מנו גרינשפן)

בריכות טבעיות והיסטוריה מרתקת: הכירו את נחל עמוד

הנחל האיתן הגבוה ביותר בארץ מחבר בין פסגת הר מירון לכינרת, ולאורכו מעיינות צלולים, בוסתני פרי, טחנות קמח עתיקות, מערות ששימשו את האדם הקדמון – ונוף שמתחלף בין חורש צפוף לסוואנה דלילה. מחפשים טיול קל או אתגרי, או אפילו קמפינג? כל האפשרויות במדריך המלא לשמורת נחל עמוד.


מסלולים רטובים ומפלים: הכירו את יער יהודיה

שמורת יער יהודיה היא שמורת הטבע הגדולה ביותר ברמת הגולן, ונדמה שיש בה הכל: נחלים עתירי מים, מפלים גבוהים, קניונים עמוקים, לגונות ואגמונים, תופעות וולקניות, פרחים נדירים ובעלי חיים רבים – והכל בתוך יער רחב ידיים של עצי אלון התבור המשתרע בדלילות בין קצרין לכינרת.
אז אתם בעניין של מסלול הליכה רטוב, רחצה בבריכה טבעית, טיול פריחה או אולי סנפלינג אתגרי? קבלו את המדריך המלא.


"בריכות גן עדן" ונוף מהפנט: הכירו את נחל כזיב

חל כזיב שבגליל המערבי הוא אחד מנחלי החוף הבודדים בישראל שמימיהם נותרו לא מזוהמים, אך שמורת הטבע שבשטחה הוא זורם היא הרבה יותר מאתר רחצה: תצפיות נוף מרהיבות, מעיינות צלולים, בעלי חיים וצמחים נדירים, אתרים ארכיאולוגיים ייחודיים ומרתקים – והכל בלב חורש טבעי וירוק לאורך כל ימות השנה.
אז אתם מעוניינים לטבול במעיין, להשתכשך במפל, לגלות מבצר צלבני מיוחד, לפגוש את אחד מפרחי הבר היפים והנדירים ביותר בארץ או אולי דווקא להכיר את "האיש שבקיר"? קבלו את המדריך המלא לטיולים בנחל כזיב.


מים בששון: 11 מעיינות ששווים טבילה

עד לפני כמה שנים הם היו סוד גדול שעבר מפה לאוזן בין המטיילים המקומבנים ביותר. אך סופו של כל סוד להתגלות, והמידע המסווג על פנינות הטבע הללו לאט לאט דלף. אז עכשיו גם לנו מותר לחשוף את המידע ולספר לכם על כמה מהמעיינות השווים ביותר בארץ, ובמיוחד אלו שמתאימים לבילוי משפחתי. לכתבה המלאה – הקליקו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: ד"ר אבישי טייכר)

מעיינות במדבר: מסלולים רטובים בנגב

מעין נמצר בנחל צאלים, דרך עין עבדת ועד לנחל ערוגות – טבע בנגב ובמדבר יהודה הוא לחלוטין אינו שומם. למרות שהאזורים צחיחים ברובם, יש בהם נאות מדבר הודות למעיינות מים הנובעים בכל ימות השנה שמאפשרים רחצה קרירה ומרעננת מתחת לשמש המדברית הקופחת. בחרנו עבורכם מספר מסלולים שיספקו לכם טיול קריר בלב המדבר. לכתבה המלאה – הקליקו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דני ליולייב)

המזגן של הטבע: מעיינות באזור המרכז

בכתבה הקודמת ריכזנו לכם את המעיינות בדרום הארץ אליהם אפשר ורצוי לברוח בתקופה הלוהטת והכמעט בלתי נסבלת הזאת. עכשיו הגיע תורם של אזור מרכז הארץ וירושלים. אז למי שמחפש רגע של שקט ובריחה מכל ההמולה אל הטבע הישראלי - אלו המעיינות היפים שיעזרו לכם בעניין. לכתבה המלאה – הקליקו.

נחל אל על

נחל האיתן הדרומי ביותר ברמת הגולן, והקניון העמוק שבו הוא זורם מציע את אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בארץ. במסלול שני מפלי מים גבוהים אשר זורמים לאורך כל השנה – אך מומלץ לטייל במקום דווקא בימים אלו של האביב, אז מצוקי הנחל מתכסים בעשבייה ירוקה ובפרחים צבעוניים. לכתבה המלאה - הקליקו.

מפלים ויעלים: המדריך המלא לטיול בשמורת עין גדי

נווה המדבר עין גדי הוא הגדול בארץ והוא כולל את קניוני הנחלים דוד וערוגות, הזורמים כל ימות השנה, ואת המצוקים הנישאים ביניהם. יש בו מעיינות ומפלים, ולמרגלות המצוקים – ביתם של היעלים ושפני הסלע, זורמים פלגי המים. לכתבה המלאה - הקליקו.

10 המלצות לטיולים מדבריים רטובים

נאות מדבר ירוקים, נחלים הזורמים כל השנה, מעיינות מפתיעים, גבים המתמלאים במי שיטפונות – ואפילו מפלים. גם ביובש של הנגב, מדבר יהודה, הערבה והרי אילת ניתן למצוא נקודות רטובות ומרעננות. לכתבה המלאה - הקליקו.

10 מסלולי הנחלים הטובים בישראל

מנחל זוויתן שבגולן, דרך נחל עמוד שבגליל ועד לנחל פרת שבדרום – טיולים בתקופה הזאת של השנה יכולים לכלול טבילה כלשהי. לא חשוב אם אתם בצפון, במרכז או בדרום דומה כי תמיד יש בסביבה איזה נחל שנעים לרחוץ בו. לכתבה המלאה - הקליקו.

המלצות לטיולים מסביב לכינרת

עשרות אלפי בני אדם בחרו לנפוש בחג בחופי הכינרת – אך מי שדווקא מחפש לטייל בטבע, יכול למצוא את זה ממש סביב החופים. לפני יותר מעשור התחילו לתכנן את שביל "סובב כינרת", במטרה לאפשר הליכה או רכיבה על אופניים באופן חופשי סביב האגם הלאומי – שחלקים גדולים בחופיו היו עד אז מגודרים בעקבות השתלטות של גופים שונים או לא נגישים בשל סיבות אחרות. כיום, השביל שמסומן בצבעים לבן-סגול-כחול ומתוחזק על ידי רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת כבר חובק כ-90% מהכינרת ואורכו כ-53 קילומטרים. קבלו כמה המלצות לטיול סביב האגם. לכתבה המלאה - הקליקו.
6 צפייה בגלריה
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
(צילום: רשות הכינרת)

שני מסלולי טיול רטובים ופחות מוכרים בגולן

הכירו את שמורת עין תינה ומעיין עין דיבשה בשיפולים המערביים של רמת הגולן. נחלים, מפלים, בריכות ופריחה מרהיבה – אלה הם רק חלק מהדברים שמחכים לכם שם. כל הפרטים על המסלולים בכתבה הזאת.
פורסם לראשונה: 08:59, 29.04.21