ה-GV70 הוא דגם חמישי של מותג ג'נסיס הגדל כאן במהירות, והציפיות ממנו גדולות שכן הוא משתלב בקטגוריה פופולרית בעולם היוקרה - רכבי פנאי קומפקטיים. קל זה לא יהיה, שכן הוא יתמודד שם מול אודי Q5, ב.מ.וו X3 וגם וולוו XC60 הוותיקים, עם קהל לקוחות פוטנציאלי גדול פי כמה. לא פחות חשוב, אין לו מנוע היברידי נטען שהפך לכמעט חובה בקטגוריה.
3 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70
(צילום: ניר בן זקן)
סיכום: עבור ג'נסיס זהו ניסיון ראשון בקטגוריה, אבל מאוד משכנע. ל-GV70 יש (כמעט) כל מה שנדרש כדי להוות איום של ממש על מתחריו המבוססים. החל בעיצוב מרשים וייחודי, סביבת נהג איכותית, רשימת אבזור עשירה ואיכות נסיעה גבוהה.
לא הכל ורוד, בעיקר בתחום ההנעה. תיבת הילוכים לא תמיד מרשימה ומנוע בנזין שצמא לדלק בהחלט מהווים אבן נגף, בעיקר בעידן הנוכחי. יחידות הנעה היברידיות שללא ספק יגיעו, ישפרו זאת, אבל רק בהמשך.
בינתיים יוכלו רוכשי רכב הפנאי החדש ליהנות מתג מחיר צנוע במעט ממתחריו ומחבילת שירות טובה לאין שיעור מאלה של המתחרים. ובסך הכול, תמורה מאוד נאה למחיר העסיסי.
איך נראה: העיצוב מרשים, עם החזית והצללית המאוד מוכרות ודומיננטיות של ג'נסיס. את המראה האתלטי אהבנו, את צינורות הפליטה הענקיים פחות.
סביבת הנהג מוכרת לנו מדגמים אחרים של היצרנית, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ללא אפשרויות התאמה ועם מד סל"ד שפועל הפוך מהמקובל, אבל גם עם הקרנת "שטח מת" באמצעות מצלמות היקפיות - מערכת בטיחותית שאהובה עלינו במיוחד. יש מסך מגע ענק ("14.5) שאותו ניתן להפעיל גם דרך חוגה, אלא שבשונה מה-GV80 החוגה זהה לבורר ההילוכים ומחייבת הסתגלות.
3 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70
(צילום: ניר בן זקן)
איכות החומרים גבוהה מאוד עם עור בכל פינה. מושב הנהג מצוין, עם שדה ראייה טוב ושפע אפשרויות כיוון ותמיכה ויכולת לשמור על גוף רענן לאורך שעות. הגה בעיצוב שתי צלעות גדול יחסית ולא ימצא חן בעיני כולם. עם ממדים נדיבים במעט ממתחריו, מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב מאוד לשניים, קצת פחות לשלושה. נפח תא המטען הוא כמקובל בקטגוריה (542 ליטר).
רשימת אבזור הנוחות עשירה וכוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. רכב המבחן הוסיף עיסוי למושב הנהג, מערכת שמע משודרגת ובקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, עם שליטה מאחור.
גם היצע מערכות הבטיחות נרחב וכולל בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, ערנות נהג באמצעות ניטור המבט ומניעת שכחת ילדים במושב האחורי.
איך נוסע: המנוע היחיד בהיצע הוא בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ו-304 כ"ס, הספק גבוה מהמתחרים הישירים. הביצועים טובים, אבל לא יוצאי דופן. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.1 שניות, נתון זהה לאודי Q5 החלש יותר, בעיקר בגלל משקל עצמי גבוה ב-150 ק"ג. כך גם במקרה של תאוצות הביניים, הסובלות מתיבת הילוכים מהוססת כשהיא נדרשת להורדת הילוך אחד או שניים. צריכת דלק של 8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן לא מעניקים לו נקודות זכות מיוחדות.
בשונה מה-G70 המשפחתית המהווה לו בסיס, לרכב הפנאי כיול מתלים רך יחסית, ולכן נוחות הנסיעה בנסיעה עירונית ובמהירות נמוכה טובה. גם בידוד הרעשים מרשים הודות לשמשות כפולות. אבל בנסיעה בינעירונית על אספלט לא משובח מורגש מחסור בריסון וכתוצאה מכך המרכב מתנדנד יתר על המידה. גם היכולת הדינמית אינה מרשימה במיוחד, עם תחושה מעט מגושמת.
3 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70
(צילום: ניר בן זקן)
ל-GV70 מערכת הנעה כפולה קבועה ובורר עם מצבי נהיגת שטח (שלג, בוץ וחול) המאפשרים הורדה יעילה של הכוח לקרקע דלת אחיזה, אבל לא הרבה מעבר לכך. שכן כמו חבריו לקטגוריה, גם במקרה שלו היכולת מוגבלת בגלל זוויות מרכב ומרווח גחון צנוע בעיקר לשבילי כורכר כבושים.
  • מנוע: 4 צילינדרים, 2.5 ליטר, טורבו-בנזין
  • הספק: 304 כ"ס ב-5,800 סל"ד
  • מומנט: 43 קג"מ ב-1,650 סל"ד
  • תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
  • אורך: 471.5 ס"מ
  • רוחב: 191 ס"מ
  • גובה: 163 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 287.5 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,985 ק"ג
  • נפח תא מטען: 542 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.1 שניות, 240 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 10.3 ק"מ לליטר, 221 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 379 אלף שקל (339 אלף שקל)