בין אם אתם מהאסכולה הישנה או החדשה של המשחק, אין ספק שמשחקי הפליי-אין העונה ב-NBA מוכיחים בצורה חד משמעית שהליגה הולכת לכיוון הנכון.
הפליי-אין, משחקי הדירוג על שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף בכל אזור, הוא מעין פיינל-פור, כשהקבוצות במקומות 8-7 משחקות על המקום ה-7 ומקומות 10-9 משחקים על הזכות להזדמנות נוספת מול הקבוצה שהפסידה במשחק הראשון ולהשיג את הכרטיס האחרון. הטורניר מצית יריבויות חדשות במקומות לא צפויים, נותן לקבוצות הביניים סיכוי אדיר להיכנס לפלייאוף ובעיקר מחייה את השלב הסופי של העונה, כאשר קבוצות שבעבר היו מסיימות את העונה מוקדם, היום יכולות להשיג את הכרטיס המיוחל גם מהמקום העשירי.

1 צפייה בגלריה
ווסטברוק ומת'יוז נהנים מהחיים
ווסטברוק ומת'יוז נהנים מהחיים
ווסטברוק ומת'יוז נהנים מהחיים
(צילום: רויטרס)

דוגמה מעולה לכך היא וושינגטון וויזארדס, כן, "הקבוצה החדשה של המדינה", אשר היה נראה כי היא הולכת לעוד עונה מאכזבת עם מאזן 32:17 בתחילת חודש אפריל, אבל היא יצרה רצף מדהים של 6:17 וסיימה את העונה במקום הנכון וגם העפילה לפלייאוף. במקור זה התחיל בשנה שעברה, עונת הקורונה, כדי ליישר קצת את הסיכויים לאור העובדה שלא כל הקבוצות בבועה שיחקו כמו משחקים שווה, אבל בליגה נדלקו ואימצו את הרעיון גם השנה.
אך כמו לכל הרעיונות החדשים, גם כאן יש כאלו שמתנגדים. ההתנגדות באה בעיקר מקבוצות בטן הטבלה (מקומות 8-5 בכל אזור), אשר מוחות כי אין הגינות בכך שקבוצה שניצחה יותר בעונה הסדירה, תצטרך לשחק עוד שני משחקים מול קבוצות עם מאזן נחות ממנה כדי למצוא עצמה בפלייאוף.
לברון ג'יימס התבטא בנושא ואמר: "מי שהמציא את הח... הזה צריך להתפטר". לטעמי זאת אמירה מבישה, בטח שמדובר בכוכב הכי גדול שיש לליגה להציע, ויש שיגידו הגדול בהיסטוריה. ללברון אין התנגדות קונקרטית לפורמט, והוא נזכר בכך רק כאשר קבוצתו נקלעה לסיטואציה בה היא נאלצה לשחק בטורניר כדי להגיע לפלייאוף העונה. לברון, כמו עוד שחקנים טובים ורבים שהתבטאו נגד הפורמט החדש, רגילים כבר לחוסר התחרותיות והמנוחה שניתנת להם בשלב הזה של העונה, ופתאום מבינים שאין ברירה, וכדי להגיע לארץ המובטחת צריך לשחק חזק עד הסוף.
ה-NBA ידועה בתור ליגה ששמה במרכז את הכסף הגדול לפני התחרות, ולראות צעד כזה מרחיק לכת הוא לא דבר של מה בכך. הטורניר מייצר עוד תחרות, עוד כוכבים חדשים שאולי לא שמים עליהם מספיק את הזרקור וכן, גם עוד תחרות, שהיא כבר לגמרי לא מילה גסה גם בליגה הטובה בעולם. ועל כל זה חתום איש אחד, הקומישנר אדם סילבר, שמוכיח שוב שהליגה רק הולכת ומשתפרת. לדעתי לא רחוק היום בו נראה טורניר גם לקבוצות שאינן בפלייאוף, ובכך תהפוך הליגה לתחרותית יותר מאי פעם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.