1 צפייה בגלריה
בית חולים ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא
בית חולים ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא
בית חולים ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא
(צילום: דוברות שיבא)

אירוע טראגי נדיר: ילד בן 12 תושב גבעתיים, נפטר באופן פתאומי בבית החולים לילדים ע"ש ספרא במרכז הרפואי שיבא. נסיבות מותו נבדקות כעת.
מדובר בילד בריא בדרך כלל שנדבק לאחרונה במחלה ויראלית שהסתבכה, והוא סבל מחום גבוה. לפני כיומיים הראה סימני פרכוס בביתו וכוחות מד"א שהגיעו לביתו ביצעו בו החיאה והבהילו אותו לשיבא. בלילה, כאמור, נפטר.
לאחר שהגיע לבית החולים הוא קיבל תרופות החייאה מתקדמות וטיפול תומך בכלל מערכות הגוף. יש לציין כי נשללה האפשרות שמדובר על קורונה או פוסט קורונה.
"ילדים בריאים בגיל 12 בדרך לא מתים באופן פתאומי. אנחנו צריכים עוד לקבל תשובות על חלק מהבדיקות ששלחנו שאולי יסייעו לנו למצוא הסבר לטרגדיה יוצאת הדופן הזו"

"מחכים לתשובות לגבי הטרגדיה יוצאת הדופן הזו"

"המקרה הזה נדיר מאוד והאירוע הזה הוא משהו לא צפוי", אומר ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים. "בדרך כלל אירועים מהסוג הזה לא מתרחשים בקרב ילדים בריאים בלי התראה מוקדמת. ילדים בריאים בגיל 12 בדרך לא מתים באופן פתאומי. אנחנו צריכים עוד לקבל תשובות על חלק מהבדיקות ששלחנו שאולי יסייעו לנו למצוא הסבר לטרגדיה יוצאת הדופן הזו".
בעקבות מותו של הילד עודכנו הורי בית הספר בו הוא לומד בדבר האירוע, באמצעות מכתב, בו נכתב: "הילד אושפז בבית החולים לאחר אירוע פתאומי ונדיר, מצבו הידרדר במהירות, ולפנות בוקר נודע לנו הנורא מכל. בימים הקשים האלו, ובמצב כה פתאומי ומפתיע, חשוב לנו להקיף את התלמידים באהבה, חום והכלה. הבוקר, הצוות החינוכי ישוחח עם הילדים על מנת לאפשר להם לבטא את רגשותיהם ומחשבותיהם והיועצות יהיו גם הן לרשותם. הילדים ייחשפו בהמשך גם לפעילויות זיכרון והנצחה בבית הספר".

עלייה במספר תלונות על תחלואה נגיפית

בשבועות האחרונים מדווחים בתי החולים על עלייה חדה בשיעור המאושפזים הצעירים בעקבות נגיפי נשימה. בין הסיבות המרכזיות: הסרת המסכות והחזרה ללימודים בתום שנת הקורונה.
על פי נתוני משרד הבריאות האחרונים, "בשבוע האחרון, נצפתה עלייה חדה בשיעור הפניות הגולמי למרפאות מכבי שירותי בריאות בשל דלקת ריאות, העלייה מתבטאת בעיקר בקבוצת הגיל 5-0 שנים.
באשר לבתי החולים של הכללית צוין כי "בשבוע האחרון, לא נצפה שינוי משמעותי באחוז הביקורים במיון ילדים ובמיון פנימי. יחד עם זאת, נצפתה עלייה במספר הביקורים במיון ילדים בשל דלקת ריאות".