פייזר ממשיכה להציג תוצאות מצוינות גם מחיסוני הילדים: ימים ספורים לפני דיון ה-FDA הצפוי בנושא, חושפת החברה כי יעילות החיסון בילדים בני 5-11 מגיע לכמעט 91% במניעת תחלואה תסמינית. בחברה מוסרים כי פרופיל הבטיחות של החיסון גבוה ביותר.
על פי הערכות פייזר, באם אכן יאשר ה-FDA, ניתן יהיה להתחיל את מבצע חיסוני הילדים בתחילת נובמבר, כך שעד סוף השנה האזרחית הילדים יהיו מוגנים במלואם. מינהל המזון והתרופות האמריקני צפוי לדון בחיסון בשבוע הבא.
קראו עוד על חיסוני הילדים:
בארה"ב רופאי ילדים והורים רבים ממתינים להתחיל בחיסוני הילדים: מעל 25 אלף רופאי ילדים ומרפאות טיפול בקהילה כבר נרשמו לקבלת תרכיבי חיסוני הילדים. ממשל ביידן הורה לפייזר לייצר בקבוקוני חיסונים שונים מאלה של המבוגרים, שיאפשרו שאיבת שליש מהמינון של מבוגר. כך תימנע טעות בחיסון הילדים. עם זאת, גם במקרה כזה, החיסון יהיה יעיל במידה זהה ללא תופעות לוואי חריגות.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים פייזר
חיסון ילדים פייזר
חיסון ילדים. יעילות חיסון פייזר בילדים בני 5-11 מגיע לכמעט 91% במניעת תחלואה תסמינית
(צילום: Shutterstock)
המחקר של פייזר עקב אחר 2,258 ילדים בקבוצת גילאי 5-11 שקיבלו שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות. חלק מהילדים קיבלו זריקת פלצבו ללא חומר פעיל, אחרים קיבלו את המינון הרגיל של מבוגר, או את המינון של שליש ממינון מבוגר.
החוקרים מצאו שהחיסון במינון נמוך היה יעיל ב-90.7%. לא דווח על מחלות קשות בקרב אף אחד מהמחוסנים. מקרב 9% המחוסנים שכן נדבקו, נרשמה תחלואה קלה מאוד, בהשוואה לאלה שלא התחסנו.
בעוד שילדים צעירים נמצאים בסיכון נמוך יותר למחלות קשות או למוות בהשוואה למבוגרים, עד כה גרמה הקורונה למותם של יותר מ-630 אלף אמריקנים בני 18 ומעלה. כמעט 6.2 מיליון ילדים שם נדבקו בנגיף, מעל 1.1 מיליון מהם בששת השבועות האחרונים, כששיעור ההדבקות בווריאנט הדלתא עלה.
חברת מודרנה ערכה אף היא ניסוי בחיסון מתוצרתה בקרב ילדים, וצפויה לפרסם את הממצאים בקרוב לקראת הגשת בקשת אישור ל-FDA. שתי החברות ערכו ניסויים גם בילדים בני 6 חודשים ומעלה, והתוצאות של מחקרים אלו צפויות גם הן במהלך השנה הקרובה.
בעקבות ממצאי ה-FDA מסר הפרופ׳ ציון חגי יו״ר ההסתדרות הרפואית בישראל: "בימים הקרובים נכנס את פורום המומחים למאבק בנגיף הקורונה לדון בתוצאות הדיון לקראת אישור חיסוני הילדים. אין ספק שחיסונם של הילדים הוא קריטי בבלימת התפשטות הקורונה. הילדים נדבקים בשיעור גבוה ומדביקים את הוריהם. בתוך כך היינו עדים לאחרונה לגל תחלואה קשה גם של הילדים, אצל חלקם נצפית גם קורונה כרונית שהשפעותיה משמעותיות ועדיין נלמדות. אני תקווה שנוכל להמליץ בישראל על חיסוני הילדים בהקדם".