מאז שברק נתניה ירדה לליגה הלאומית לפני שבע שנים הספיקו להיבנות בישראל כמה היכלי ואולמות כדורסל מרשימים, ביניהם זה בחולון (5,500 מקומות ישיבה), קבוצת שלמה בתל אביב (3,400) וב-2013 הקונכיה בבאר שבע (3,000). עיריית נתניה, שמיתגה את העיר כ"עיר הספורט של ישראל", לא השכילה בכל התקופה הזאת, ולמרות תנופת בנייה מרשימה של שכונות חדשות, להקים מתקן כדורסל אחד ראוי לקבוצה הבוגרת.
מדהים שאנחנו בשנת 2021 ומשחקים בליגה מקצוענית עדיין נערכים בקופסל (אולם ישורון בשמו המקורי) המתפרק עם הכיסאות שמסדרים לך פריצת דיסק בגב והקירות שצמודים לסל שבכל נפילה של שחקן כולם עוצרים את נשימתם. לא משנה כמה ינסו לשפצר אותו - זה כמו לשים פלסטר על (את ההמשך אתם כבר יודעים).
4 צפייה בגלריה
אליצור נתניה חוגגת
אליצור נתניה חוגגת
אליצור נתניה חוגגת
(צילום: מישל פישמן)
אתמול עלתה אליצור נתניה בחזרה לליגת העל באחד הסיפורים הספורטיביים המרתקים ואפשר גם להגיד המרגשים בשנים האחרונות בכדורסל הישראלי. קבוצה שנבנתה על טהרת השחקן הישראלי באמצעות חברת "שחקן אמיתי", שמי שמוביל אותה הוא כדורסלן בשם איתי מושקוביץ', שבגיל 21 קיבל לידיו את המפתחות והדהים את כולם.
נתניה כבר הייתה בפיגור 2:0 בסדרה מול אליצור אשקלון, אבל הצליחה להתקמבק ל-2:2. במשחק החמישי שנערך בחוץ נקלעה לפיגור 71:66 כשנותרו פחות משלוש דקות לשחק, אבל היא רצה 0:13 כדי לנצח ולעלות בחזרה לליגת העל.
4 צפייה בגלריה
רובן נייברגר
רובן נייברגר
מאמן הקבוצה. רובן נייברג
(צילום: מישל פישמן)
נתניה חייבת לשחק בעונה הבאה בליגת העל. גם כי בליגה הלאומית בכו שנים על כך שיש רק עולה אחת ומגיע להם שתיים, כשבמקביל מינהלת ליגת העל התנגדה לכך נחרצות בטענה כי העולות מוותרות על הכרטיס שלהן בעקבות בעיות כלכליות. ויתור על הכרטיס יעשה נזק גדול לליגה השנייה וישים חותם סופי לטענות של קברניטי ליגת העל.
אבל הסיבה המרכזית שנתניה חייבת לשחק בליגת העל היא כי מגיעה לה ובעיקר כי הכדורסל הישראלי צריך קבוצה מהעיר הזאת, השביעית בגודלה בישראל, שהצמיחה לא מעט כדורסלנים לאורך השנים. אחד מהם, רביב לימונד, צפה אתמול בקבוצת נעוריו ממרומי היציע באשקלון, וזאת תהיה סגירת מעגל מושלמת אם ישחק בשורותיה רגע לפני שהוא תולה את הנעליים.
4 צפייה בגלריה
רביב לימונד
רביב לימונד
לימונד. קאמבק?
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהדי אליצור נתניה
אוהדי אליצור נתניה
אוהדי נתניה. מגיע להם מתקן ראוי
(צילום: מישל פישמן)
מינהלת הליגה לא תאפשר לנתניה לארח בעונה הבאה משחקים בקופסל כי זאת סכנת נפשות הן לשחקנים והן לאוהדים. לכן במידה שהנהלת המועדון תצליח לגייס את הכספים הנחוצים על מנת להעמיד לפחות תקציב מינימום - הקבוצה תצטרך לנדוד ככל הנראה לחדרה שם הוקם אולם חדש ומרהיב (העתק של היכל קבוצת שלמה) שמתאים מבחינת כל הסטנדרטים. זה כמובן לא פותר את עיריית נתניה שחייבת להתעורר משנת הדוב שלה כדי לקדם כמה שיותר מהר היכל ראוי.
ומילה לאליצור אשקלון, שהייתה פייבוריטית ברורה לעלייה: מי שמפטרת מאמן רגע לפני הפלייאוף אחרי שהוביל אותה למקום הראשון בעונה הסדירה - לא מגיע לה לעלות ליגה. Karma is a bitch.