"בגיל 14 ברחתי לבד מאריתראה והשארתי את כל המשפחה מאחור, עברתי דרך סודן, מצרים וסיני עד שהגעתי לישראל" מספר יוסף ברהנה (25). "בגלל שהייתי קטין שלחו אותי למתקן כליאה ואז אחרי כמה חודשים זכיתי להגיע לכדורי, שש שנים חייתי בכדורי, מאז שעזבתי לא ראיתי את המשפחה שלי, אני גר היום בנתניה ועובד בעבודות מזדמנות, רציתי להתגייס לצה"ל אבל לא יכולתי כי אין לי אזרחות".
צפו ביוסף ועיסאם מקבלים תעודת הנדסאי מכונות:

11 שנה אחרי שנמלט מאריתראה, כשהוא מותיר אחריו משפחה אוהבת ומדינה שסועת קרבות, לאחר מסע מעורר הערצה, קיבל ברהנה בסוף השבוע האחרון תעודת הנדסאי מכונות. הענקת התעודות נערכה בטקס צנוע במשרדו של רועי בר-אילן, מנהל כפר הנוער כדורי.
דלית אביגד, מנהלת ביה"ס ומכללת כדורי, מספרת: "לפני כ-15 שנים הגיעו אלינו הפליטים הראשונים, הם באו זמן קצר לאחר שהגיעו לישראל, חלקם הגיע ממתקני כליאה, בלי ידע מינימלי בעברית ועם סיפורי חיים קורעי לב". כל 67 הפליטים שהתקבלו בכדורי נקלטו בתיכון היוקרתי של ילדי הגליל, וחיו בפנימייה לצד ילדים ישראלים וילדי נעל"ה. רק בודדים מביניהם קיבלו עד היום אזרחות ישראלית, שישה מבין הפליטים שסיימו בגרות מלאה בכדורי המשיכו ללימודי הנדסה במכללת כדורי.
עיסאם אדריס (22) ברח גם הוא לבד בגיל 16 מסודן ולאחר שבוע של מסע הגיע לישראל. הוא נשלח למתקן סהרונים ולאחר שלושה חודשי מאסר נשלח ללמוד בכדורי. לאחר שסיים את לימודיו בחר להמשיך וללמוד במכללה להנדסאים וגם הוא הוסמך לאחרונה וקיבל את הדיפלומה בטקס מיידי מנהל הכפר.

"ארגון שיקלוט אותם לעבודה ירוויח הון אנושי איכותי"

1 צפייה בגלריה
פליטים בכדורי מקבלים תעודה
פליטים בכדורי מקבלים תעודה
"התקופה בכדורי הייתה התקופה הכי טובה בחיים שלי"
רועי בר-אילן, מנהל כפר הנוער, מרחיב: "במשך השנים הגיעו אלינו 67 נערים פליטים מאפריקה. לפני כשש שנים המדינה הפסיקה לתמוך בפרויקט, יוסף ועיסאם הם שני התלמידים האחרונים מהפרויקט הזה, והם המשיכו לאחר שסיימו את לימודיהם בכדורי ללמוד במכללה שלנו בכיתות י"ג-י"ד והם מוסמכים עכשיו כהנדסאים".
"אני גר בכפר תבור ועובד אצל קצב, זה לא המקצוע שלי", מספר אדריס. "אין לי כאן משפחה ויותר משש שנים לא פגשתי את המשפחה שלי, יש לי אזרחות ישראלית והחלום שלי לעבוד בהיי טק, כל חברה שתקלוט אותי תרוויח ויש לי מוטיבציה גבוהה מאוד, ישראל היא הבית שלי", אמר אידריס בהתרגשות.
ברהנה מוסיף: "עבורי זה ממש נס שקיבלתי את התעודה הזו. החלום שלי הוא להיקלט בחברת הייטק ששם אוכל לבטא את מה שלמדתי. ישראל היא הבית שלי, הלימודים היו קשים ומאתגרים, התקופה בכדורי הייתה התקופה הכי טובה בחיים שלי, מאוד היה קשה לי להשיג את התעודה הזו ואני מאוד גאה בה".
"מדובר בשני בוגרי מכללה ערכיים, חרוצים ואיכותיים, כל ארגון שיקלוט אותם לעבודה ירוויח הון אנושי איכותי לטובת הארגון", מוסיף בר-אילן, ואביגד מסכמת: "אני מצפה מתעשיית הרכב האוטונומי בישראל לקלוט את שני הבוגרים המוכשרים שלנו".
  • ליצירת קשר עם הבוגרים הטריים פנו לרועי בר-אילן בטלפון: 052-5518866.