יראה שריד ביקש להגיע להתפלל בכותל. זה הסתיים בעיכוב ארוך בתחנת המשטרה, כשבמהלך שעות ארוכות הוריו מחפשים אחריו בחרדה גוברת. הסיבה: המראה שלו – בחור דתי עם כיפה גדולה ופאות – ביום שבו התקיים מצעד הגאווה. במשטרה טוענים כי יראה עוכב בשל "חשד להפרת סדר, ושוחרר בתום חקירה". אלא שלא הייתה הפרת סדר, והבחור שוחרר כשהוא נקי מחשד.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"הגעתי להתפלל בעיר העתיקה, לאחר זמן רב שלא הייתי בירושלים", מספר יראה שריד, בריאיון לאולפן ynet. "אחר כך הלכתי לפגוש חבר שאף הוא גר באזור, ובדרך - כשירדתי מהאוטובוס - פנו אליי שני בלשים בלבוש אזרחי, וביקשו ממני את תעודת הזהות. נתתי להם, ואחרי כמה דקות הם שחררו אותי. אחר כך היה עוד כזה מקרה, שוב עם שני בלשים, תעודת זהות, כמה דקות, ומשחררים.
"במקרה השלישי, ממש צומת אחרי העיכוב הקודם, שוב מעכבים אותי. ולאט-לאט הבנתי שזה הולך להיות משהו רציני. בסופו של דבר, שרפתי את היום במגרש הרוסים. בכל עיכוב לא היה להם מספיק מכשירים לכל השוטרים, אז עשו את זה דרך הטלפון. ובכל צומת מעכבים אותך, וזה באמת היה כבר טירוף - אבל הבנתי את הרגישות. אבל בסופו של דבר, כשלקחו אותי לתחנת המשטרה, זה היה מאוד מבאס".
שריד מספר כי לא האמין שזה קורה לו: "בהתחלה האמנתי שלא יהיה כלום. אחר כך, כשהוכנסתי לניידת, חשבתי שידברו איתי וישחררו אותי. אבל זה התעכב והתעכב, ובסוף הייתי בתחנה עצמה חמש וחצי שעות".

"הבן שלנו יצא מהבית ונעלם"

אביו של יראה, הרב והסופר רן שריד, זועם: "אנחנו גרים ברמת גן. ישבתי בכפר המכביה כהרגלי לפגישה עסקית חשובה. לפתע הטלפון מצלצל ואישתי על הקו. אני שואל אותה, מה קורה? מה נשמע? היא הרי יודעת שאני בפגישה חשובה, אז מה דחוף? והיא מספרת לי שהבן שלנו, שלומד בשומרון, יצא בבוקר מהבית, וכבר אחרי צהריים והוא לא עונה לטלפון וגם לא הגיע לישיבה".
2 צפייה בגלריה
יראה שריד ורן שריד
יראה שריד ורן שריד
יראה ואביו, הרב רן שריד
(צילום: עמנואל מימון)
הרב שריד מספר על רגעי החרדה: "זה היה מפחיד, וכעבור שעה היא מעדכנת אותי שהטלפון מנותק. אי אפשר לדבר איתו. עכשיו, הוא יצא בבוקר מהבית, לא הגיע ליעדו בשומרון, הטלפון מנותק ואנחנו לא יודעים מה קורה. רק בעשר בלילה חזר אליו הטלפון, ואז הבנו שהבן שלי נעצר פשוט בלכתו ברחוב בירושלים. הוא ביקש לדבר בטלפון ולא נתנו לו".
הרב שריד כתב בפוסט זועם בפייסבוק: "מדינה בפשיטת רגל ערכית... הבן הלך להתפלל בירושלים, ובעודו צועד בעיר עצרה אותו המשטרה בגלל המראה שלו. בחור דתי עם פאות. עצרו בבית מעצר, וניתקו לו את הנייד. למה? כי בכמה רחובות היה מצעד להט"בי ופחדו שבחור עם פאות יסתובב חופשי".
2 צפייה בגלריה
יראה שריד
יראה שריד
יראה שריד
(צילום: עמנואל מימון)
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כבכל שנה, משטרת ישראל נערכה באופן סדור לקיומו של מצעד הגאווה בירושלים. כחלק מההיערכות המשטרתית ועל מנת לאפשר את קיומו התקין והבטוח של המצעד, המשטרה פעלה בכוחות גדולים, גלויים וסמויים. לגופו של עניין נציין כי בשל חשד להפרת הסדר עוכב נשוא פנייתכם, ובתום חקירה שוחרר. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, ולמנוע מימוש כוונותיהם של אלו המבקשים לפגוע בזכות זו ולהפר את הסדר הציבורי".
במשפחת שריד מבקרים את התגובה התמוהה, לדבריהם, ויראה שריד מדגיש באולפן: "לא הייתי מעורב בשום הפרת סדר, ממש לא. סתם הלכתי ברחוב". הוא שוחרר בהתאם, ללא אשמה.