הגבורה של צוות 417 בפיגוע בבני ברק: בסרטון ממצלמת גוף שפרסמה אמש (רביעי) המשטרה נראית החתירה למגע של צוות האופנוענים, ניהול הקרב והירי המדויק במחבל - בחילופי אש שבהם נרצח רס"מ אמיר חורי מנוף הגליל. היום יובא חורי למנוחות.
בשעה 19:57 החלו להגיע למוקד 100 של משטרת מחוז תל אביב קריאות אזרחים על אדם היורה מנשק ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק.
ב-19:58 מועבר דיווח לכלל הניידות והאופנועים של מרחב דן, והכוחות מתחילים לנוע לעבר רחוב ז'בוטינסקי.

3 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
רס"מ אמיר חורי
(באדיבות המשפחה)
צוות סייר-אופנוען 417, הכולל את הלוחם חורי הנוהג באופנוע ואת רס"מ ע', מקבל את הדיווח כשהוא ברחוב המרגנית ברמת גן בסיור ביטחון שוטף. הצוות מתחיל לצמצם טווחים לכיוון רחוב ז'בוטינסקי.
20:01: צוות 417 מגיע לז'בוטינסקי 22 בבני ברק ומדווח שהוא שומע ירי מתוך השכונה ומתחיל להתקדם לכיוון הירי, תוך קבלת הכוונה ממרכז השליטה המחוזי ומאזרחים ברחוב. "רחוב השניים, רחוב השניים", נשמעות הקריאות - ולאחר מכן, "זהירות חורי".
20:02: הצוות מגיע לרחוב הרצל 63 ונתקל במחבל שפותח באש על הצוות ופוצע אנושות את רס"מ חורי. בהקלטה נשמעות יריות ללא הפסקה. אז רס"מ ע' יורד מהאופנוע ובירי מדויק וממוקד מאקדחו מחסל את המחבל. "ניידות, חוסל, לערוך סריקות", נשמע אומר רס"מ ע'. מותו של חורי נקבע בהמשך, ביחד עם ארבעה אזרחים נוספים שנרצחו בפיגוע.

בשיחת הוועידה המוקלטת שבה השתתפו מרכז השליטה של המשטרה במחוז תל אביב, הכוחות המזנקים ואזרח שחובר לשוטרים נשמעה הקריאה: "ניידות, יש דיווח על ירי בבני ברק בז'בוטינסקי. מי מושך? דווח על אדם עם M-16 שכרגע יורה על אנשים".
בהמשך נשמע אחד הדוברים בשיחה אומר: "יש ירי, נשמע כמו ירי. תגיעו, אתם תראו את האופנוע שלי. דיווח של אזרחים על רחוב השניים לכיוון נורדאו. כנראה לובש שחורים, קיבלתם?". במרכז השליטה השיבו: "417 כאן שולט, אני רוצה כמה שיותר פרטים, אני אתחיל להזרים לך כוחות".
רס"מ ע' אמר: "ניידות, חוסל, חוסל. ניידות, לערוך סריקות, חיסלתי אותו. מד"א לפה עכשיו, שוטר נפגע, מד"א לפה עכשיו. רחוב הרצל 65, תביאו לי מד"א לפה עכשיו. בינתיים חשוד אחד מנוטרל, שוטר נפגע, תביאי לי לפה מד"א עכשיו וצוותים שיצמצמו. מחבל חוסל, שוטר אופנוע נפגע, זה הכול".
3 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
אמיר חורי


שני ישר, בת זוגו של רס"מ חורי, הגיעה אתמול בצהריים לבית משפחתו בנוף הגליל, נפלה על ברכיה ומיררה בבכי כשהיא מחובקת עם אביו של השוטר שנרצח. "הוא תמיד אמר שישמור על עצמו בשבילי, תדעו שהוא גיבור", אמרה ישר (31), בעודה מחזיקה תמונות משותפות שלהם. "הוא אהבת חיי ואני רוצה אותו בחזרה. תראו איזה יפה הוא", היא אמרה בכאב.
"דיברתי איתו אתמול, אמרתי לו שהמשמרת עוד מעט נגמרת ושניפגש. אחרי הפיגועים האחרונים הוא אמר לי שאם מחבל יגיע מולו - אז הוא ירסק אותו. אמרתי לו, 'אל תהיה גיבור'. הוא אמר שהוא לא ייתן לאף אחד להיפגע. הוא תמיד היה הראשון לעזור. תכננו להתחתן, הוא קנה בית עם אבא שלו והייתי כל כך גאה בו. הוא היה איתי כל הזמן, הרים אותי למעלה והיה גאה בי".
3 צפייה בגלריה
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
כשדמעות שוטפות את פניה היא המשיכה: "זה לא פייר, זה לא פייר. הוא לא היה צריך להיות שם. הוא לוחם בנשמתו, הוא התגייס ממקום נאמן מאוד. הכרנו במשטרה, ותמיד ביקשתי ממנו שישמור על עצמו. חלמנו להתחתן ולהביא ילדים לעולם. התגברנו על הכול, אנחנו כבר שבע שנים יחד, והיו לנו כל כך הרבה תוכניות".
מלבד חורי, נרצחו בפיגוע יעקב ישראל שלום (37) מבני ברק, אבישי דוד יחזקאל (30) מבני ברק ושני עובדים זרים מאוקראינה - ויקטור סורוקופוט (33) ודמיטרי מיטריק (23).
פורסם לראשונה: 17:40, 30.03.22