1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה. הסוכן הסמוי הודה והחזיר את הכסף
(צילום: shutterstock)
מכה למשטרה: עד המדינה בפרשת "טלגראס" גנב שני מטבעות ביטקוין מהמשטרה, בשווי של 100 אלף דולר. ל-ynet נודע כי אף שבחקירתו הוא הודה במעשה והחזיר את המטבעות, החליטו במשטרה ובפרקליטות לא לבטל את ההסכם שנחתם איתו.
מדובר באחד מתיקי הדגל של משטרת ישראל ויחידת להב 443: באמצעות סוכן סמוי הצליחו החוקרים להתחקות אחר רשת מכירת סמים באמצעות אפליקציית טלגרם. הסוכן קיבל מעמד של עד מדינה וחתם על הסכם שבמסגרתו קיבל תמורה עבור הפעלתו. במסגרת הפעלתו פתחה עבורו המשטרה חשבון מטבעות וירטואליים שבאמצעותו ביצע עסקאות וקיבל תמורה על מכירת הסמים. הקוד לחשבון היה ידוע לו ולמפעיליו.
לאחר הגשת כתב האישום נסגר החשבון הווירטואלי, שאמור היה לשמש את התביעה במשפט נגד הנאשמים הרבים בתיק. אולם בבדיקה שערכה הפרקליטות לאחרונה התברר כי החשבון נפרץ ושני מטבעות נכרו ומומשו.
מאחר שמדובר בחומר ראיות חשוב, החזירה הפרקליטות את התיק חזרה ליחידת להב 443 וליחידת הסייבר, על מנת שיבדקו מי הפורץ ולאן נעלם הכסף, ואלה חשדו שמדובר בסוכן הסמוי, שאמור להעיד בבית המשפט. כאמור, בחקירתו הוא הודה במעשה והחזיר את הכסף.

במסגרת הסכם עד המדינה התחייב הסוכן שלא לבצע פשעים בזמן שהוא נתון תחת פיקוח המשטרה. בפרקליטות בחנו את המשך קיום ההסכם, אולם במכתב שנשלח היום (א') לסנגורים נמסר להם כי מעמדו כעד מדינה לא ישתנה.
במקביל נודע כי עד המדינה הסתבך גם בפרשה אחרת שבה הופעל סוכן סמוי נגד פדופילים ברשת, והוא אף נעצר בה. למרות כל זאת, הפרקליטות החליטה להסתפק בהתחייבות חוזרת שלו לא לבצע עוד עבירה ולא לבטל את ההסכם, אולם הוא יועמד לדין בשני התיקים.
עו"ד איתי רוזיןעו"ד איתי רוזיןצילום: יח"צ
נמסר כי לאור תרומתו לתיק הטלגראס, הבחירה בכך מגלמת "את האיזון הנכון ביותר בין האינטרסים השונים: מיצוי הדין עם עד המדינה וקיום הסכם עם עד המדינה, ניהול הליך הגון כלפי הנאשמים בפרשת טלגראס והתחשבות בנסיבותיו האישיות של עד המדינה".
עו"ד איתי רוזין, המייצג את בראל לוי ובכירים נוספים ברשת המעורבים בפרשה, מסר בתגובה: "הפרקליטות מודה שכנגד עד המדינה נפתחו לפחות שני תיקים פליליים. לא ברור לנו כיצד הפרקליטות מרשה לעצמה להעלות עד מדינה שקרן וגנב לדוכן העדים. ראוי שהיא תודיע על ביטול ההסכם מולו לאלתר".