#טיקטוק

עוד אי אפשר לקרוא לזה תופעה, נהירה או השתלטות המונית: הפוליטיקאים הישראלים נוטים להעדיף את טוויטר ופייסבוק על פני הפלטפורמות החדשות יותר, אבל בודדים מהם עושים באחרונה צעדים (שלמרבה השמחה אינם צעדי ריקוד) ראשונים גם בטיקטוק. העובדה שמדובר בפלטפורמה בעלת דמוגרפיה צעירה במיוחד (היו ימים שבהם גם אינסטגרם נחשבה לכזאת) אולי מרתיעה אותם מלהשקיע בדור העתיד של המצביעים, אבל העובדה היא שהרבה מאוד בעלי זכות הצבעה נמצאים בטיקטוק - גוללים את הפיד, מתמכרים לאתגרים ומגניבים גיחוך, ואין זמן טוב יותר עבור השרים וחברי הכנסת העתידיים לנסות לתפוס לנו את העין גם שם.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטיקטוק
בנימין נתניהו בטיקטוק
בנימין נתניהו בטיקטוק
(צילום: טיקטוק)
מי שכן נמצאים בטיקטוק - פשוט עושים את זה לא נכון. הם מפיצים בפלטפורמה סרטונים שצולמו, רחמנא לצלן, לרוחב, והועלו בפייסבוק; מרביצים נאומים קצרצרים בעמידה מול המצלמה; וגרוע מזה - מנסים להיראות גזעיים מבלי להבין את המהות. אז מה קורה בטיקטוק של הפוליטיקאים?

#התספורת של נתניהו

גם בזירה הזאת נתניהו וצוות הדיגיטל שלו מובילים ביד רמה - גם באופי התכנים המועלים לטיקטוק, וגם כמובן בכמות העוקבים. כ-187 אלף משתמשי טיקטוק בוחרים לעקוב אחרי החשבון של נתניהו, שהגריד שלו כבר יחסית עשיר בתוכן. את תשומת לבנו תפס, איך לא, סרטון התספורת שמרגיש עשוי לעייפה כמעט כמו המאמצים של הפוליטיקאים להוכיח יכולות בישול במטרה להתחבר לעם. "כשאין ברירה אז אין ברירה", ממלמל נתניהו כשהוא "נאלץ" להעביר לעצמו מכונה, אבל אין סיכוי שמישהו קונה את זה.
@bnetanyahu

כשאין ברירה אז אין ברירה 💇‍♂️

♬ original sound - Benjamin Netanyahu - נתניהו

#המתכון של גנץ

מילה לצוות הדיגיטל של גנץ: אם אי אפשר למצוא אותו בחיפוש פשוט בעברית בטיקטוק - אתם פשוט עושים משהו לא נכון. למרות המשוכה, לבני גנץ יש כ-17.5 אלף עוקבים בפלטפורמה, שאותם הוא החליט לפנק באחרונה במתכון שהרמה הקולינרית שלו שואפת לקרטון של מנת קרב. לכבוד ט"ו בשבט פינק אותנו גנץ בהדגמה מעשית לאיך תוקעים פקאן בתוך תמר. מישהו שם בטח חשב שזה חינני, צעיר ונגיש, אבל זה כל כך רחוק ממה שקורה בטיקטוק שקשה שלא להסמיק ממבוכה.

#הפרומו של בנט

גם בנט הצטרף לאחרונה לרשת החברתית הצעירה, שם התגודדו כבר יותר מ-10.3 אלף עוקבים. בינתיים החשבון של נפתלי מכיל שני סרטונים בלבד: הראשון - בו הוא רוכב על ההצלחה הטיקטוקית של הבן שלו, יוני, ומציג נפוטיזם במיטבו; והשני - בו הוא מדגים בקיאות לכאורה בשמות הגדולים של הטיקטוקרים הישראלים. שניהם לא ממש עובדים ובעיקר מזיעים ממאמץ מיותר.
@naftalibennett_official

יאללה בואו נראה ליוני מי הבוס 😉

♬ original sound - נפתלי בנט

#החיקוי של לפיד

יאיר לפיד דווקא משתדל. יש לו כרגע יותר מ-5.1 אלף עוקבים בטיקטוק, ואפשר לראות בגריד שלו כמה ניסיונות חמודים להשתלב בטרנדים שקיימים בפלטפורמה ולהתכתב עם התכנים בה - בעיקר בתצוגת החברים ברשימה שלו לכנסת. באחד הסרטונים לפיד מציב את ה"שלום לכם" האלמותי מהחיקוי שלו בתוכנית "ארץ נהדרת" מול המקור, אבל זה עדיין, איך לומר בעדינות - עוד רחוק שנות אור מלהביא עשרות אלפי צפיות.