זעמה על ההשוואות שמתפרסמות ברשת עם קישור לשואה - ועשתה הכללה יוצאת דופן של אנשי תקשורת והמוחים נגד מהלכי הממשלה: שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) עוררה סערה בעקבות נאום חריג במליאת הכנסת שבו הלינה על אמירות של מתנגדי המהפכה המשפטית, שלדבריה גורמות לזילות השואה. במהלך הנאום, אמרה דיסטל אטבריאן: "שנים הזדעזעתי מזילות השואה. אני כבר לא מזועזעת, וזה המשפחות שלכם שנשרפו שם". היום טענה השרה כי דבריה הוצאו מהקשרם.
במהלך הנאום אתמול (רביעי), זעמה שרת ההסברה על ההשוואות שעשו לדבריה מתנגדים למהפכה המשפטית בינה וחברי הקואליציה לבין הנאצים ובכירי המשטר הנאצי בתקופת מלחמת העולם השנייה. היא ציינה שמכנים אותה "שרת התעמולה" ו"גבלס" (יוזף גבלס. שר התעמולה הנאצי. ס"ח), ולאחרים קוראים "נאצים" ו"היטלר".
"אני כבר לא מזדעזעת מזה. זה חדשות רעות מאוד עבורכם שאני לא מזעזעת מזה כי שנים שמרתי על זיכרון השואה", אמרה שרת ההסברה בנאום הספונטני. אחרי שציינה בדבריה כי "זה המשפחות שלכם שנשרפו שם", המשיכה דיסטל אטבריאן בלהט: "יושבים בכל אחד מהאולפנים, כל האולפנים, משקרים במצח נחושה, מסיתים אח נגד רעהו, כל האולפנים.
"אני, שקיבלתי ציווי משפטי לא להוציא מילה על הרפורמה כשרת הסברה, שבאה להסביר, שרואה את המדינה שלה הולכת פייפן, שרוצה להרגיע, שרוצה להביא עובדות, אני גבלס? רק תזכרו דבר אחד. מילא אני גרועה כמו גבלס, אבל גבלס גרוע כמוני, זה הצד השני של המשוואה. ומה זה אומר שגבלס גרוע כמוני? שהשואה הייתה מדפסת-מרפסת ופרס ספיר פעמיים זה מה שגבלס עשה. זה חטאו. זה חטאם של הנאצים, גלית דיסטל אטבריאן, אותו דבר".
1 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
השרה דיסטל אטבריאן
(צילום: הדר יואביאן)
השרה הבהירה היום כי המסר מדבריה סולף. "ההשוואה ביני לבין שר התעמולה גבלס נעשית על בסיס יומי. התסכול הוא אינסופי", כתבה דיסטל אטבריאן בטוויטר. "יהודי לא משווה יהודי אחר לשום דבר שמזכיר את הרייך השלישי ולא משנה כמה הדם חם, כמה 'בא להכניס' או כמה בא לנקום על אמירה פוליטית שלא באה טוב. זוהי הכחשת השואה המסוכנת ביותר. כשכל דבר מקומי מושווה מיידית לזוועות הנאצים - אז סימן שהנאצים לא היו כאלה גרועים. בשואה לא נוגעים אף פעם".
מוקדם יותר ציינה השרה כי "הנאום הזה בא לי בהפתעה, לא תוכננתי לנאום, סתם החלפתי שר אחר במליאה וכשנקראתי לנאום במקומו לא היה לי מושג על מה אני הולכת לדבר. אבל אז, מול המיקרופון, זה פשוט פרץ ממני החוצה". בהתייחס לאמירה החריגה "המשפחות שלכם נשרפו שם", ציינה דיסטל אטבריאן כי דבריה הוצאו מהקשרם. "נאום שכואב את זילות השואה הפך לנאום זלזול בשואה", אמרה שרת ההסברה. "אפשר תוך שנייה למצוא את הנאום המלא, אבל ככה זה בשמאל התקשורתי - טוב ספין רדוד מהתמודדות רצינית בטיעון מורכב".