בתור ילד תמיד נסעתי עם המשפחה למלונות המפוארים באילת. היום, לקראת גיל 30, החלטתי לחזור לעיר הנופש הדרומית, הפעם במטרה לחפש פעילויות מעבר לבטן-גב ולשיטוט בטיילת.

מתחילים בקניון, ולא מהסוג הממוזג

את הלילה הראשון העברתי, איך לא, באוהל. הערבה הדרומית שופעת בחניוני לילה ומסלולי טיול בכל דרגות הקושי, הפעם בחרתי במסלול שנמצא כ-20 דקות נסיעה מאילת - חניון הלילה "הקניון האדום". שילוב של מסלע משופע במינרלים עם זרימה חזקה של מים בעונות החורף במשך אלפי שנים יצרו קניון בצבע עמוק של אדום, חלק ויפהפה.
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אוהד הנווד חוזר לאילת ועושה אותה בדרך שלו
(צילום: מקס דמטר)
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
לא מסע שופינג בקניון ללא מע"מ. "הקניון האדום"
(צילום: מקס דמטר)
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
(צילום: מקס דמטר)
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
(צילום: מקס דמטר)
ניתן להגיע לחניון עם רכב פרטי והמסלול הקצר ביותר הוא באורך שני קילומטרים. רמת הקושי קלה מאוד והקניון עצמו מוצל, אז אפשר לטייל גם בחודשי הקיץ. בשביל החלקים האחרים במסלול תביאו כובע ולפחות בקבוק מים גדול לכל מטייל. זו שמורת טבע של רשות הטבע והגנים ותוכלו לבנות לעצמכם מגוון מסלולי הליכה ואפילו רכיבה על אופניים ברמות קושי משתנות.

אוכל - גרסת ההכול כלול

תאגיד התיירות של אילת מסבסד סיורים קולינריים בהדרכת יעל לרנר, שתיקח אתכם לסבב מסעדות קולינריות מקומיות ואיכותיות מאוד, כשהכול - בחינם.
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
סיור אוכל טעים ועוד חינמי!
(צילום: מקס דמטר)
אנחנו אכלנו תבשילים במסעדה הודית, שתינו בירה במבשלה אילתית וקינחנו בפטיסרי צרפתי אמיתי. לא ייאמן כמה אוכל איכותי אכלנו בסיור אחד, ועוד בלי לשלם. ממליץ כמובן להשאיר טיפ.

לישון באווירה שמזכירה את סיני ולהתעורר לציפורים

שבעים ומרוצים המשכנו אל מקום הלינה שלנו - חוות הגמלים. מקום מושלם לחבר'ה צעירים שמחפשים מקום זול לישון בו. בחווה תמצאו כמה סוגים של לינה - פשוטה יחסית, עם אווירה שקטה ורגועה שמזכירה את סיני. התמקמנו במאהל גדול שיש בו כמובן מזגן ויצאנו לטיול רייזרים לראות שקיעה יפה מהרי אילת, כשהשמש השוקעת מאחורינו צובעת את ים סוף שמלפנינו בצבעים של כחול וורוד.
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
הנוף מהרי אילת
(צילום: מקס דמטר)
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
עצירה לקמפינג לילי בחוות הגמלים
(צילום: מקס דמטר)
ידעתם שאילת היא מוקד "עלייה לרגל" של ציפורים? את הבוקר השני בטיול שלנו פתחתנו בפארק הצפרות של בעיר. מתברר שאילת מהווה נקודת עצירה אחרונה לציפורים הנודדות מאסיה לאפריקה, והן עוצרות בפארק כדי להעמיס צידה לקראת הדרך המדברית והארוכה שהן עוברות בחצייה של אפריקה.
צפרים מכל העולם מגיעים לפארק הזה כדי לצפות בציפורים נדירות שמגיעות אליו, ובכל בוקר תראו אותם בודקים ומוודאים שהציפורים בריאות ובעלות מדדים גופניים תקינים כמו גודל ואחוז שומן.
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
מוקד עלייה לצפרים מכל העולם. פארק הצפרות
(צילום: מקס דמטר)
הכניסה לפארק עצמו בחינם וניתן לקחת סיור מודרך בעלות סימלית.

כמו דג במים אני חי - צלילה חופשית

את השירות הצבאי העברתי בבסיס חיל הים באילת כלוחם ימי ביחידת הצוללים "סנפיר", ומאז צללתי בעשרות אתרי צלילה בארץ ובעולם, אבל תמיד הצלילות היו עם מכל אוויר מחובר לגב. הפעם ניצלתי את החופשה באילת לטעימה מתחום ספורט שלא הכרתי בעבר - קורס צלילה חופשית.
בצלילה חופשית מוותרים על מכלי הצלילה, מתרחקים מהחוף בשחייה, ובאמצעות מצוף מיוחד שקשור לחבל מתאמנים על צלילה שבה לוקחים נשימה עמוקה ומעמיקים כשהידיים מחזיקות בחבל. זה נשמע מסובך, אבל אחרי שלומדים בסבלנות את הטכניקה ומתרגלים, מגלים שזה אפשרי לגמרי להעמיק עד לפחות עשרה מטרים. תמיד מרגש ללמוד מיומנות חדשה.

מעלה הילוך באקסטרים

יש המון סגנונות של גלישה, אבל האם שמעתם על גלישת ווינד עם גלשן פויל? ועכשיו בעברית: מדובר בגלשן רוח שמחובר למין חרב, כך שבזמן גלישת הגלים הגלשן מצליח לצוף ולרחף מעט מעל פני המים. מנווטים את כיוון הגלשן ומהירותו באמצעות מצנח שמחזיקים בידיים. לא אשקר - זה לא קל, אבל אני בטוח שככל שאתאמן אוכל ליהנות ולהצליח לתפוס גלים על אמת.
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
באילת יש גם גלישה אחרת
(צילום: מקס דמטר)
11 צפייה בגלריה
גלישהרוח אחרת וחדשה
גלישהרוח אחרת וחדשה
גלישת רוח אחרת וחדשה
(צילום: מקס דמטר)
11 צפייה בגלריה
אילת
אילת
(צילום: מקס דמטר)
אחרי יום מאומץ שכזה, החלטנו הפעם לא לישון בשטח. הגענו למקום מוכר בקטגוריית מקומות לינה זולים יחסית אך עם תמורה טובה לכסף - רשת האכסניות "אברהם הוסטל". מי שרוצה לחסוך עוד יותר יכול לישון ב"דורמס", חדרים משותפים עם עוד אנשים, כמו בהוסטלים במזרח או בדרום אמריקה. אורחים מוזמנים להשתתף גם בסדנאות, כגון ריקודי סלסה, שיעורי יוגה, ועוד, בהרשמה מראש כמובן.
והנה, קיבלתם טעימה מכמה פעילויות מעט שונות ממה שרובנו רגילים לעשות באילת. כיף להכיר צדדים אחרים שלא הכרתי לפני, וללמוד דברים חדשים על אקולוגיה ופעילויות ימיות.
לעוד המלצות על אילת ועל טיולים נוספים - היכנסו לאינסטגרם. נתראה בסיקור הבא.