איגוד הג'ודו העולמי (IJF) פרסם היום (רביעי) את רשימת הספורטאים הסופית שיתחרו במשחקים האולימפיים בטוקיו וביניהם 12 ספורטאים ישראלים. על פי הרשימה, לא פחות מ-14 ישראלים וישראליות השיגו את הקריטריון הבינלאומי לאולימפיאדה, אך בשל ההגבלה של ספורטאי אחד למדינה בכל משקל וחלוקת הכרטיסים לפי יבשות, שניים ייאלצו להישאר בארץ.
גילי כהן הועדפה בסופו של דבר על פני גפן פרימו במשקל עד 52 קילוגרם. איגוד הג'ודו בחר להעביר את ההחלטה בנושא לוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי, שהחליטו לא לבצע שינוי של הרגע האחרון. כזכור, פרימו זכתה במדליית ארד באליפות העולם האחרונה לפני כשבוע.
2 צפייה בגלריה
גילי כהן
גילי כהן
גילי כהן. הכרטיס נותר בידייה
(צילום: אורן אהרוני)
המשלחת כוללת כמובן את מדליסט הארד האולימפי אורי ששון במשקל מעל 100 ק"ג, אלוף העולם לשעבר שגיא מוקי, המתחרה בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג ואלוף אירופה משנה שעברה פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג). עוד בגברים אפשר יהיה לראות את טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג), לי קוכמן (עד 90 ק"ג) וברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג).
במשקל עד 48 ק"ג, תשתתף שירה ראשוני, תמנע נלסון לוי תעלה על המזרן בבירה היפנית במשקל עד 57 ק"ג, גילי שריר (63 ק"ג), ההפתעה מאליפות העולם הקמפיין ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג).
2 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
אורי ששון. גם הוא יתחרה ביפן
(צילום: אורן אהרוני)
כמעט חצי מהישראלים צפויים להיות מדורגים בשמינייה הראשונה, מה שיסדר להם הגרלה נוחה בסיבובים הראשונים. ישראל היא גם אחת מ-12 המדינות היחידות שהצליחו להיכנס לתחרות האולימפית החדשה, הקבוצתית המעורבת (גברים ונשים).