תעשיית הרכב היפנית הייתה אחראית במשך שנים לכמה ממכוניות הנהיגה יוצאות הדופן והנחשקות ביותר. למשל הונדה NSX וסיוויק טייפ R, מאזדה RX7 ו-MX5, טויוטה סופרה ולקסוס LFA, אפילו סובארו שממשיכה לייצר STI למרות תקני זיהום אוויר מחמירים. וכעת מגיעות מארץ השמש העולה שתי גרסאות קצה ייעודיות למסלול, של מכוניות משפחתיות שהיו בעבר להיטי מכירות מקומיים. ואת אף אחת מהן לא תוכלו לרכוש באולם התצוגה או לקבל כרכב צמוד ממקום העבודה.
בחזרה לשנות ה-80: סובארו ליאונה סטיישן הייתה בשנות ה-80 ותחילת ה-90 המכונית הנמכרת ביותר בישראל. כ-35 שנים חלפו מאז ומשום מה החליטה סדנת הרכב האמריקאית Hoonigan להפוך אחת כזו לרכב האקשן של טראוויס פסטרנה, רוכב אופנועי סופר קרוס, נהג מירוצי ראלי מעוטר ומי שהתחרה כנראה בכל קטגוריה אפשרית על שניים או ארבעה גלגלים. הלאונה סטיישן תשמש אותו אב עבור סרטון ג'ימקנה - כן, גם כאלה הוא מייצר - שיפיק בקרוב. בין היתר הבטיח כי המכונית נבנתה לא רק כדי לשרוף צמיגים אלה גם במטרה להעניק לה "זמן אוויר", עם קפיצות גבוהות וארוכות.
הסדנה לא מפרסמת פרטים מלאים, מלבד העובדה כי הספק המנוע עומד על 900 כ"ס, יותר מפי עשרה ממנוע 1.8 ליטר המקורי. גם מערך המיתלים שונה לחלוטין עם מפסקי סרנים רחבים משמעותית על מנת לפנות מקום לצמיגי סילקס של יוקוהמה.
עם הנעה מאחור: לנהג המרוצים המפורסם מייקל ווידט המכונה Mad Mike (אלוף סבב פורמולה דריפט, יפן 2018), יש קשר ארוך שנים עם היצרנית היפנית מהירושימה. וכעת הוא חושף את המאזדה 3 שתשמש אותו במרוץ הטיפוס לפסגת פייקס פיק שיערך זו הפעם ה-100 בחודש יוני.
המרוץ הנערך על כביש המטפס לפסגת ההר הגבוה ביותר בחלקו הדרומי של רכס הרוקי'ס במדינת קולורדו, ומכונה גם "המירוץ לעננים", שכן מקו הזינוק (1,440 מטרים מעל פני הים) מטפסים המתחרים כשלושה ק"מ עד לגובה של 4,300 מטר מעל פני הים. אורכו של הכביש הצר והמתפתל כ-20 ק"מ והוא כולל לא פחות מ-156 פניות, חלקן על פי תהום.
הקשר היחיד בין ה-3 של מאד מייקלמכונית הליסינג שלכם הוא המראה הכללי. בלי הספוילרים כמובן. מערכת ההנעה שונה לחלוטין, עם מנוע ואנקל הכולל ארבע רוטורים בהספק של 1,200 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים. כמקובל ברכבי מירוץ, גם ה-3 הזו עוטה גומי דביק על חישוקים ייעודיים, מערכת מיתלים משודרגת המנמיכה את המרכב עם שורה של מסיטי אוויר לרבות ספוילר עצום בקצה דלת תא המטען.