היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, התייחס הערב (יום שלישי) לתוכנית לוין-נתניהו לשינוים במערכת המשפט - וטען כי "לא מדובר ברפורמה, אלא בפוגרום". לדברי וינשטיין, "הם מנסים לשנות את שיטת המשפט שאותה אנחנו מכירים, והכול נעשה בחיפזון ובלי שיקול דעת. אני מתנגד לכל דבר שם".
בכנס לזכרו של פרופ' זאב סגל שנערך באוניברסיטת תל אביב, הבהיר וינשטיין: "אני מתנגד לשינוי בחירת השופטים, ולא מכיר שיטה יותר טובה מזו. אני מתנגד לשינוי הסניוריטי, ולא יכול להיות יועץ משפטי שממונה במשרת אמון. כשהייתי סנגור ייצגתי רבים מראשי הערים והם היו מגיעים אליי לפגישות. מצאתי בהם לא שומרי סף, אלא עוזרי סנגור. אני מתנגד לכל דבר שהעלה שר המשפטים".
לאחר מכן אמר כי "כדי שלא תגידו שאני אומר רק לא, אני מוכן שחוק יסוד החקיקה יקבע שבית המשפט העליון רשאי לבטל חוקים רק ברוב ובהרכב מסוים. אני מוכן לפסקת התגברות אפילו ברוב של 64, גם באחוז מסוים, ומוכן ללכת צעד לקראת האנשים ולומר שאהיה מוכן לשקול את זכות העמידה בבג"ץ".
3 צפייה בגלריה
לוין, וינשטיין ונתניהו
לוין, וינשטיין ונתניהו
לוין, וינשטיין ונתניהו
(צילום: הדר יואביאן, נדב אבס, אלכס קולומויסקי)
וינשטיין, אחד מהיועצים המשפטיים ופרקליטי המדינה לשעבר שחתמו על גילוי הדעת נגד המהפכה המשפטית שנחשף בשבוע שעבר ב-ynet, אמר עוד בכנס היום: "כל גוף לא אוהב לקבל ביקורת, בתקופתי הקמתי את נציבות תלונות הפרקליטות. יזמתי אותו והייתה לי מלחמה גדולה עם הפרקליטות שלא הייתה מוכנה לזה. עמדתי על כך ובתקופתי הוקמה הנציבות. חשבתי שאנחנו צריכים להקים גוף כזה שיגרום לאמון הציבור להתגבר".
בהתייחס לאפשרות שמשרד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל, אמר וינשטיין: "עייפתי מלדבר על הנושא הזה. אני מתנגד לפיצול, זה ימוטט את מוסד היועץ המשפטי לממשלה שהוא מאוד חשוב לדמוקרטיה הישראלית שהיא די שברירית. בפרשת המרמרה הטורקים ביקשו להחזיר את אחרון האזרחים שלהם. ראש הממשלה ביקש לשקול את האינטרס הציבורי וגיבשנו ישיבה. משטרת ישראל התנגדה לשחרור, ואני התייעצתי עם בג"ץ והוא דחה את העתירה. זו תקופה מאוד קשה לשומרי הסף, אבל הם עושים את עבודתם. זו לא רפורמה וצריך לעצור את זה, כמובן בדרך חוקית".
3 צפייה בגלריה
יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר
יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר
היועמ"ש לשעבר וינשטיין
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
גדעון סער, אביחי מנדלביט ורובי ריבלין בכנס מורשת בגין
גדעון סער, אביחי מנדלביט ורובי ריבלין בכנס מורשת בגין
ח"כ סער לצידם של הנשיא לשעבר ריבלין והיועמ"ש לשעבר מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
במקביל, שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער התייחס אף הוא הערב למהפכה המשפטית שמתכננת ממשלת נתניהו. בכנס "מורשת בגין והתוכנית לשינוי המשטר בישראל בהובלתו" שנערך באוניברסיטת בר אילן, אמר סער: "ישראל מנווטת למשבר החוקתי והמשטרי הגדול בתולדותיה. המשטר הדמוקרטי תחת מתקפה והמניע ברור - השתלטות פוליטית על התביעה תוך ניהול ההליכים הפליליים נגד ראש הממשלה.
"מפה, מאוניברסיטת בר אילן אני יוצא למסע אזרחי בארץ. אציג לציבור חלופה רעיונית, מנומקת הנשענת על השורשים הרעיוניים של התנועה הלאומית. אין חזרה לשורשים מבלי חיבור לציבור - זאת בכוונתי לעשות". בכנס השתתפו גם נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט.