בישראל יש מבחר גדול של בקבוקי מיניאטורה (כן, אותם בקבוקים קטנים וחמודים שמציעים הדיילים במטוסים) אלכוהולים, החל מבקבוקוני יין ועד בקבוקי אלכוהול אישיים. אפשר להכניס אותם כמעט לכל תיק, הם קלים לנשיאה ולכן גם נוחים לשימוש, אבל בארץ הם לא היו פופולרים במיוחד - עד עכשיו, שנראה שעושים קאמבק לשוק.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
"לפעמים בקבוק קטן הוא פתרון גדול", מסביר דניאל קיסלסי מחברת "הכרם": "יש מקומות ואירועים שבהם מתחשק דרינק, אבל למזוג אותו מבקבוק רגיל זה מוגזם או לא מתאים. המיניאטורות מהוות חלופה קלה, זולה, קומפקטית וניידת, וכזו שלא תופסת מקום ושאפשר להנות ממנה מבלי להרגיש שמתעסקים בזה. אפשר גם פשוט לזרוק אותן בתיק ולהשתמש בהן כשרוצים. הבקבוקונים והמיניאטורות היו כאן תמיד, רק השאלה היא איך לא שמנו אליהם לב מוקדם יותר".
בחרנו כמה בקבוקים קטנים שאפשר להשיג היום בחנויות היין והאלכוהול, ויכולות להשתלב טוב במשלוח המנות שלכם:

יין

מיונטו פרוסקו - אם אתם בעניין של רוזה מבעבע ויבש, אז הכירו את היין האיטלקי המופק מענבי גלרה ופינו נואר. היין מיוצר בשיטת שארמה (Methode Charmat) שבה מתרחשת התססה טבעית של היין, ואז נח כ-60 ימים כדי לאזן את טעמיו. זה יין עדין, אלגנטי, הנהנה מטעם שיורי ארוך ונעים.
יבואן: יין בעיר, נפח: 200 מ"ל, 16 שקל
5 צפייה בגלריה
מניאטוריות אלכוהוליות
מניאטוריות אלכוהוליות
קטנים וממזרים
(צילום: יח"צ)
קוואנטו באסטה – מהיקב האיטלקי מגיעים לארץ מבחר בקבוקונים של יינות בנפח של 200 מ"ל או 250 מ"ל. מפינו גריג'יו, למברוסקו, פרוסקו, מונטפלצ'יאנו ועד נרו ד'אבולה – כל אחד לפי סגנון היין האיטלקי האהוב עליו. זה יין אישי, כייפי לשתייה, והכי כיף - יש לו פקק מתברג, אז אפשר לשמור לאחר כך גם אם לא מסיימים הכל.
יבואן: כספיריטס, נפח: 200-250 מ"ל, 17 שקל
קורדון נגרו פרקשנט – קאווה מבעבעת יבשה מן המפורסמות בעולם, המגיעה מכרמים בפנדס שבקטלוניה. היין מורכב ממספר זני ענבים: 40% פרלדה, 35% מקאו ו-25% קשרלו, והוא התבגר 24 חודשים לפני השיווק.
יבואן: אנוטקה, נפח: 200 מ"ל, 25 שקל
בלו נאן – אחד ממותגי היין המפורסמים בעולם, ומותג היין הנמכר בישראל. בבקבוקים קטנים אפשר למצוא את המבעבע גולד עם שבבי זהב אמיתי 24 קראט מרענן (200 מ"ל), הרוזה 24 קראט עם הגוון האפרסקי הנהדר (200 מ"ל), וכן הגוורצטרמינר ריזלינג (250 מ"ל) הקלאסי והמוכר הנהנה מבשומת של פירות טרופיים וטעם חמצמץ קלאסי מאוזן.
כל היינות - יבואן: שקד, נפח: 200 מ"ל, 25 שקל
פורטה 6 אדום – מפורטוגל מגיע לארץ יין אדום כייפי עם תווית שמחה, צבעונית ומודרנית. ליין אופי פירותי, צעיר ומהנה עם גוף בינוני, מרקם רך וטעם קליל, נעים וללא כל מחויבות.
יבואן: שקד, נפח: 375 מ"ל נפח: 29 שקל
פאולו לאו פרימיטיבו די מנדוריה פאסו דל קרדינל – היין עם השם המאוד ארוך מופק מענבי פרימיטיבו הגדלים על גפנים בנות 40 שנה באזור מנדוריה באיטליה. היין התבגר בחביות עץ אלון אמריקניות במשך שלושה חודשים ועוד שישה חודשים במכלי נירוסטה. ליין גוף מלא, בשומת של פירות יער וליקריץ, ובפה עשיר בתבלינים.
יבואן: יין בעיר, נפח: 375 מ"ל, 33 שקל
וויספרינג אנג'ל – מותג הרוזה הנהדר של שאטו ד'אסקלן מפרובאנס מגיע לארץ עם פקק הברגה. היין מענבי גרנאש, סולי ו-רולי מאוד יבש, ורדרד, עדין ובעל סיומת רעננה ונעימה. כיף לשתות אותו.
יבואן: יין בעיר, נפח: 375 מ"ל, 69 שקל
מיראבל - למי שרוצה להשקיע במשלוח מנות יוקרתי יותר, יוכל לעשות את זה עם בקבוק אלגנטי של מיראבל, מבית היוצר של בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. זהו רוזה יבש, אלגנטי עם אופי פרובנסיאלי קלאסי. מרענן וניחוחות עדינים של תות שדה, ורדים ופריחה. יבואן: שקד, נפח: 375 מ"ל, 75 שקל.

אלכוהול

יגרמייסטר – אותו ליקר מריר-מתקתק המיוצר מ-56 מרכיבים, ובהם עשבים, קליפות עצים, תבלינים ופירות, מגיע גם בבקבוק מיניאטורה. יגרמייסטר הוא משקה המזוהה עם חיי לילה סוערים ומסיבות, ולכן יכול לבוא טוב עם רוח החג.
יבואן: הכרם, נפח: 40 מ"ל, 7 שקל
5 צפייה בגלריה
מניאטוריות אלכוהוליות
מניאטוריות אלכוהוליות
האח הקטן
(צילום: יח"צ)
ריוניטה – מאזור אמיליה רומאנה באיטליה מגיעים מבחר סוגים של סנגריה, הנהנים מטעמים פירותיים. הלבנה – מטעמים הדריים ולימוניים, ואילו האדומה – יותר מתובלת ומתקתקה. כייפי, קליל, עשיר ונהדר קר בכוסית עם הרבה קרח.
יבואן: כספיריטס, נפח: 250 מ"ל, 10 שקל
מאנקי שולדר - וויסקי הממוסך משלושה סינגל מאלטים מאזור ספייסייד: גלנפידיך, בלווני ו-קנינווי. התוצאה היא וויסקי חלק, קרמי ורך המומלץ להגשה נקי, עם קרח או עם מעט סודה.
יבואן: הכרם, נפח: 50 מ"ל, 17 שקל
5 צפייה בגלריה
זה לא כבד כמו כוס וויסקי
זה לא כבד כמו כוס וויסקי
זה לא כבד כמו כוס וויסקי
(צילום: shutterstock)
ג'ין הנדריקס – אחד ממותגי הג'ין הטובים בעולם, העשוי בתהליך שבו משלבים תמציות טבעיות של מלפפונים וורדים, המקנים לו בישום נדיר. הנדריקס מתאים לקוקטיילים רבים, אבל גם אידיאלי לשתייה נקיה, ללא תוספות, מקסימום עם קרח, טוניק ופרוסות מלפפון.
יבואן: הכרם, נפח: 50 מ"ל, 19 שקל
ואן גוך – הוודקה המפורסמת מגיעה במגוון טעמים בבקבוקי מיניאטורה, והנמכרת ביותר היא טעם האסאי: פרי המיובא מברזיל יחד עם אוכמניות המעניקות למשקה את צבעו הסגלגל. טעם אחר הוא אפרסק המכיל תערובת עשירה במיוחד של אפרסקים בשלים בליווי רמיזה קלה של מנטה רעננה.
שני הבקבוקים המצוינים הם ייבוא של טמפו, נפח: 50 מ"ל, 19.90 שקל
ארוס – אוהבים את טעם האניס הייחודי של האוזו? המותג המיוצר במזקקת פלומארי ביוון מגיע ל-38% כוהל, וטעמו עשיר, עוצמתי וחד. מומלץ להוסיף מעט מים, כדי לקבל את הקוקטייל המכונה חלב אריות.
יבואן: אנוטקה, נפח: 200 מ"ל, מחיר: 26 שקל
היין – בבקבוק אישי מגיע קוניאק פיין שמפיין, מהכרמים הטובים ביותר בצרפת, וברמת יישון VSOP. המשקה בעל גוף קל ואלגנטי, ומורכב מממסך של 10 סוגי קוניאק המתבגרים במשך 8 שנים לפחות בחביות.
יבואן: אנוטקה, נפח: 200 מ"ל, 109 שקל

סמפלים ממזקקות וויסקי

וויסקי בר מוזיאון
מועדון הוויסקי מציע ערכה בת ארבעה סמפלים של וויסקי (100 מ"ל כל אחד) + כוסית, מתוך מגוון של 1,000 הבקבוקים העצום שנמצא במרתפי המוזיאון והמארז יגיע אליכם הביתה.
5 צפייה בגלריה
וויסקי בר מוזיאון
וויסקי בר מוזיאון
(צילום: אסף קרלה)
לדוגמה, מארז בינלאומי של ג'נטלמן ג'ק (ארצות הברית), טילינג (אירלנד), קוואלן סינגל מאלט (טיוואן) ודלמור דיו 12 (סקוטלנד): 239 שקל; מסע יפני – 349 שקל, וכן הלאה. לחובבי וויסקי המארז כולו יכול לשמש כמשלוח מנות בפני עצמו.
להשיג באתר וויסקי בר מוזיאון
מועדון הוויסקי הישראלי
מארז טעימות של כמה סוגי וויסקי שאותם אצרו אנשי מועדון הוויסקי הוותיקים בתחום. בין המארזים, המגיעים בקופסה ממותגת שיכולה גם לשמש כמשלוח מנות כפי שהיא, אפשר למצוא מארז וויסקי אמריקאי, מארז וויסקי מסקוטלנד, מארז וויסקי מטאיוון ועוד, וכך כל אחד יכול לבחור את הטעימות המתאימות לו. מחיר: 275-125 שקלים למארז.
5 צפייה בגלריה
מיניאטריות של וויסקי
מיניאטריות של וויסקי
(צילום: יח"צ)
להשיג באתר מועדון הוויסקי הישראלי