כמו בכל העולם, גם בישראל האט שוק הרכב עד כדי עצירה מוחלטת ובחודש אפריל נרשמה צלילה של 90% במכירות, זאת לאחר ירידה תלולה של 36% במכירות במהלך חודש מארס שקדם לו. מבחינת יבואני הרכב המקומיים, שמרביתם נהנו בשנים האחרונות מצמיחה קבועה במכירות ושוק שתפח בעשרות אחוזים עם רווחים שגדלו בהתאם. אלא שעצירת השוק פגעה בחלקם, בעיקר באלה שבחרו שלא להוציא את עובדיהם לחל"ת. במקרים מסוימים, כך טענו בכירי השוק בשיחות רקע עם ynet, מדובר בהפסדים של עשרות מיליוני שקלים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל)
פתיחת דלתות אולמות התצוגה סימנה עבורם הזדמנות לחשוף מבצעי מכירה ייחודיים לתקופה. עדיין לא הנחות גורפות להן ממתינים רוכשי רכב, אבל תנאי מימון קורצים יותר, לרבות כאלה ה"מבטחים" את הרוכש במקרה של אובדן יכולת לשלם את חובו. לפניכם חלק מהמבצעים עליהם הכריזו היבואנים בימים האחרונים, ויש להניח שהרשימה תתארך בהמשך.
כלמוביל: השיקה מהלך בשם "כלמוביל בראש שקט", במסגרתו היבואנית תרכוש בחזרה את רכבו של הלקוח - מהדגמים יונדאי או מיצובישי - אם יאבד את מקום עבודתו במהלך חצי השנה הראשונה מיום רכישת הרכב בניכוי ירידת ערך לפי החישוב הבא: 5% בחודש הראשון, 2% בכל חודש נוסף ולא יותר מ-10%. לצעד זה צפויים להצטרף מהלכים נוספים, כך היבואנית, אשר "יציעו מגוון פתרונות ייעודיים".
4 צפייה בגלריה
יונדאי i10
יונדאי i10
יונדאי i10 - בתנאים ייחודיים
(צילום: ניר בן זקן)
לובינסקי: יבואנית מכוניות פיז'ו, סיטרואן, MG, DS ואופל, מתמקדת בצד הפיננסי ומציעה לרוכשים עד 130 אלף שקלים ללא ריבית והצמדה לתקופה של חמש שנים. לרוכשי שני דגמי DS מוצע מימון של עד 100% ללא ריבית והצמדה לחמש שנים.
חברת המזרח: ביבואנית לנד רובר ויגואר בוחרים להוריד מחירים - החל מאחוזים ספורים ועד 10% ויותר.
לקס מוטורס: כל דגמי לקסוס יוצעו במגוון מסלולי מימון חדשים, בהם "ליסינג גמיש" במסגרתו ניתן להחזיר את הרכב כבר לאחר שנה אחת ללא קנס. בנוסף מציעה היבואנית מימון בגובה עד 70% מערך הרכב ללא ריבית והצמדה במשך 3 שנים.
4 צפייה בגלריה
לקסוס RX -בעידן קורונה = אחרי שנה אפשר להחזיר
לקסוס RX -בעידן קורונה = אחרי שנה אפשר להחזיר
לקסוס RX -בעידן קורונה = אחרי שנה אפשר להחזיר
סמלת: יבואנית אלפא רומיאו השיקה תכנית "ביטוח קורונה" האמורה להעניק בטחון ללקוחות במקרה ובו תחזור המגפה בעתיד וייסגרו כל בתי הספר והגנים בהוראת משרד הבריאות לתקופה של 10 ימים לפחות. במקרה כזה תאפשר היבואנית להקפיא תשלומים לשלושה חודשים, להאריך תקופת הלוואה בעד 24 חודשים ותרכוש בחזרה את הרכב בכפוף לתקנון במקרה של פיטורי בעל הרכב ממקום עבודתו. המבצע מתייחס למספר גרסאות של שני הדגמים של אלפא רומיאו - ג'וליה וסטלביו. (הערה: במקור הודיעו בסמלת כי כל דגמי המותגים המיובאים על ידה משתתפים במבצע. לאחר מכן תוקן כי מדובר רק מכוניות אלפא רומיאו)
4 צפייה בגלריה
ג'יפ רנגלר JL רוביקון
ג'יפ רנגלר JL רוביקון
ג'יפ רנגלר JL רוביקון - פוטרתם? סמלת תרכוש את הרכב
(צילום: ניר בן זקן)
UMI: יבואנית מותג שברולט מציעה בימים אלה עסקאות טרייד-אין ומבטיחה לשלם עד 5% מעל מחיר המחירון, בנוסף למימון עד 250 אלף שקלים ללא ריבית והצמדה למשך חמש שנים.
מכשירי תנועה: נציגת סוזוקי בישראל פונה רק לצוותים רפואיים הכוללים רופאים ואחיות במרכזים רפואיים, פרה-רפואי, עובדי ומתנדבי מד״א, עובדי מעבדות וסטודנטים לרפואה וסיעוד. כל אלה יהיו זכאים להנחות שינועו בין 4,500 ל-9,000 שקלים בנוסף למערכת מולטימדיה.