המשטרה פתחה בחקירת חשד להתעללות נגד פעוטות מצד צוות המטפלות בפעוטון באחת מערי השפלה. החקירה החלה לפני כשבוע כשאחת ממנהלות הגן התלוננה במשטרה על מעשיה של שותפתה - המנהלת את הפעוטון ביחד עימה. בחמישי האחרון הגישו תלונה גם שני הורים לילדים בפעוטון, לאחר שהגיע לידיהם תיעוד ממצלמות שהוצבו בגן. צפו בתיעוד בתחילת הכתבה.
צוות הגן הפרטי, שלו תדמית טובה ברחבי העיר, מטפל בילדים בארבע קבוצות גיל - החל מתינוקות בני שלושה חודשים ועד לפעוטות בני שלוש, ומנהלות אותו שתי שותפות - כשאחת מהן היא המנהלת בפועל. לאחר סכסוך עסקי שהתגלע בין השתיים, אחת ממנהלות הפעוטון התלוננה במשטרה על "התנהלות חריגה" של שותפתה. בעת הסכסוך הגיעו לידי ההורים של ילדי הגן סרטונים ממצלמות שהוצבו בפעוטון, המתעדות את התנהלות הגן בכל שעות פעילותו.
ההורים הזדעזעו לראות את הדרך שבה נהג צוות המטפלות בילדיהם, ואחת האימהות סיפרה שאחת המטפלות "פשוט הרימה את התינוקות והטיחה אותם על המזרן". היא הוסיפה: "ליבי נחמץ כשראיתי את התיעוד מהמצלמות, לך תדע מה יש עוד בסרטונים שכבר נמחקו".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מעשי האלימות בפעוטון באזור השפלה
עם פתיחת החקירה, גבו החוקרים עדות מהשותפה שהתלוננה, ממנהלת הגן ומשני ההורים שזיהו את ילדיהם מוטחים על המזרן - בעת שהשכיבו אותם המטפלות לישון.
הורי הגן פנו להדס חכימי שהקימה את "שומרת הטף" - מיזם לחשיפת התעללויות בפעוטות חסרי ישע. חכימי שנחשפה לסרטונים אמרה: "זה קשה לראות מטפלת מרימה תינוק באוויר ומטיחה אותו במזרן - פעולה שחזרה עם יותר מילד אחד". מנהלת הגן טענה שלא הבחינה בהתנהלות חריגה מצד המטפלות. ההורים מתקשים לקבל את טענתה, מכיוון שעל מסך במשרדה ניתן לראות את המתרחש בגן לאורך כל היום.
במשטרה הוציאו צו להחרמת מצלמות הגן, ובכוונת החוקרים להחרים גם את מחשב הפעוטון שבו נמצאים סרטי הצילום, ולעבור על כל התיעוד הקיים מהחודש האחרון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
"אחת המטפלות הרימה את התינוקות והטיחה אותם על המזרן". הגן החשוד בהתעללות
חכימי אמרה ל-ynet כי "מאז ששונה חוק המצלמות לפיו רק המשטרה רשאית לצפות במצלמות הגן, שומעים על יותר ויותר מקרים של התעללות. בשנה האחרונה נתקלנו באין ספור מקרים שבהם הורים חשדו בהתנהלות חריגה ואלימה כלפי ילדי הגן, אולם חששו להגיש תלונה כי פחדו שאולי טעות באבחנתם". היא הוסיפה: "בעבר, הורים שחשדו שמשהו אינו כשורה, הגיעו לגן, ויחד עם המנהלת צפו בתיעוד מהמצלמות וראו בדיוק מה קרה לילד שלהם. עכשיו חובה להתלונן במשטרה, ורק לאחר הגשת התלונה החוקרים מוציאים צו בית משפט להחרמת המצלמות".
עו״ד נור אלטמןעו״ד ניר אלטמן
עורך דין ניר אלטמן, הסניגור של מנהלת הגן בפועל אמר כי "אנו דוחים מכל וכל חשד להתעללות או פגיעה בילדים. אם יתברר בחקירה המשטרתית שאחת המטפלות פעלה באופן חריג - נטפל בכך מיד".