ערב יום חמישי, שיא הקיץ, ואנחנו בטיילת של בת ים. מהים אין בריזה, ואפילו שהשמש שקעה כבר לפני שלוש שעות, עדיין חם ולח. אנחנו במרחק הליכה ממרכז העיר, אבל אין ספק שכל האקשן מתרחש ממש כאן, מול הים.
רק לפני כמה חודשים, בזמן דיווח מהלינץ' בבת ים, שהתרחש ממש פה לא רחוק מכאן, צוות ynet הותקף בצעקות ובדחיפות. האירוע הקשה דירבן אותנו להגיע לשם שוב, רק הפעם בשביל להוריד כמה צ'ייסרים ולבדוק מה באמת קורה בחיי הלילה של עיר החוף הזאת, ולסגור מעגל.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
ואנחנו לא לבד: הזמנו את צביקה ברוט, ראש העיר של בת ים, להצטרף לסיבוב ברים, ולשמוע ממנו מה כל כך מיוחד בחיי הלילה של בת ים. "מה שמיוחד בחיי הלילה של בת זה שהיום יש חיי לילה בבת ים", מסביר ברוט, "לבת ים יש את רצועת החוף הכי יפה בארץ, ועכשיו, אפילו בתקופת קורונה ובהתאם להנחיות, חיי הלילה כאן תוססים. בגלל הקרבה למרכז העיר הרבה תושבים מגיעים לכאן ברגל, אורחים מבחוץ באים במכוניות וממש עוד מעט תהיה גם רכבת קלה".
1 צפייה בגלריה
חיי הלילה של בת ים
חיי הלילה של בת ים
חיי הלילה של בת ים
(צילום מתוך הוידיאו)
בעלי הברים מסבירים שלבת ים לא היו חיי לילה בכלל בעבר, ואחד הדברים שהשפיעו על תחיית חיי הלילה כאן הוא מתחם סאנסט. "זו לא חוויה ישראלית כאן, זה יותר חו"ל, אווירה של מיאמי", מסביר שמעון, "זה מתחם חדשני, יפה, והברים פה מיוחדים. לבת ים הייתה סטיגמה, והיום היא עיר ישרה, הגונה, עם אנשים טובים ומקומות טובים, אין יותר סטיגמות. זה קרוב לאנשים הביתה, אם ניסע חצי שעה לתל אביב נחפש חנייה ועד שכבר מצאנו חנייה נגמר לך הערב. פה אנשים יורדים לשתות את הבירה ברגל וחוזרים הביתה".
צביקה ברוט, רק לפני כמה חודשים הותקפנו ממש כאן, והאמת שחששתי עכשיו להגיע לכאן, ואני יודע שגם אתה הותקפת בערב הזה. "נכון, עברנו את שומר החומות בצורה קשה כולנו. חשוב לי להגיד שגם אז רוב התוקפים לא היו מבת ים. הרוח הבת ימית זה מה שאתה רואה פה".
קשה שלא להבחין בריח המריחואנה שמשתולל כאן באוויר. מהי עמדת העירייה בנושא? "מבחינתי החבר'ה צריכים ליהנות, ואם אתה שואל אם אני בעד ליגליזציה זו שאלה שאתה צריך לשאול את הכנסת ולא את העירייה, זו שאלה שנחסכה מאיתנו".
צפו בסרטון המלא בראש הכתבה.