תיעוד: משאית דוהרת לצומת בשפלה, מעיפה רכב - ורומסת תשתיות חשמל

בתאונה שאירעה במחלף שורק תועדה המשאית נכנסת לצומת בפראות ופוגעת במכונית שהמתינה ברמזור. הנהגת שישבה ברכב נפצעה באורח קל בלבד. עמותת אור ירוק: "למשאיות יש פוטנציאל להפוך כל תאונה לקשה או קטלנית"

אסף זגריזק, רועי רובינשטיין | פורסם:13/09/2021
תיעוד: המשאית דוהרת לצומת ומתנגשת ברכב
תאונה קשה תועדה היום (שני) בין משאית לרכב פרטי באזור יד בנימין שבשפלה. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות צולמה משאית שדוהרת בכביש 3, מתנגשת ברכב פרטי שעמד בצומת ורומסת את תשתיות החשמל בכביש. נהגת הרכב הלבן שנפגע נפצעה באורח קל בלבד.
תמונה כלליתרגע הפגיעה
בעמותת אור ירוק אמרו כי "הסרטון נראה כאילו לקוח מסרט אבל זו מציאות חיינו. מפחיד לחשוב כמה קטלניות יכולות להיות תאונות במעורבות משאיות כבדות שדוהרות בכביש". עוד אמרו בעמותה כי "המשטרה חייבת לחקור את התאונה הקשה כדי להבין איך קורה שנהג משאית נוסע במהירות גבוהה כל כך ודורס כל מי שנקרה בדרכו. האם הוא נרדם בשל שעות עבודה רבות מעל המותר או שדעתו הוסחה? למשאיות יש פוטנציאל להפוך כל תאונה לקשה או קטלנית בשל המשקל הרב, הגודל ושעות העבודה הרבות של הנהגים. את המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי רפורמה עמוקה בענף הרכב הכבד".
בארגון קראו להכשיר עוד נהגים, לשפר את תקינות כלי הרכב הכבדים ובעיקר להגביר את האכיפה כנגד נהגי משאיות שעוברים על החוק ועובדים שעות רבות מעל המותר בחוק, "כמו גם מנהלי ציי רכב כבד ששולחים אותם לנהוג בעייפות", ציינו.
מתחילת השנה נהרגו 246 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 222 בתקופה המקבילה אשתקד, שהייתה שנת קורונה עם הגבלות תנועה וסגרים. מתחילת חודש ספטמבר נהרגו שמונה בני אדם. מבין ההרוגים השנה, 61 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד, לעומת 52 אשתקד- עלייה של 17 אחוזים.
מוקדם יותר היום נהרג נהג טנדר מהיישוב מרר שבצפון, שעות לאחר שהתנגש במשאית שנסעה לפני בין צומת כ"ח לצומת גומא. במשטרה חוקרים כיצד התנגשו שני כלי הרכב. מדובר בכביש רחב, בעל ארבעה נתיבים וגדר הפרדה.
190

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
120.

מז עזע. ההשלמה עם המספרים גובלת בבגידה.

119.

מהסרטון ניתן לראות.בוודאןת.שמשהו השתבש עם המשאית. "אור ירוק" ממש כבר לא רלוונטי.

118.

מי בונה צומת באמצע הכביש??? אסור זה גורם לתאונה זהירות משאית בדרך.

117.

116.

ב-1997 הוקמה עמותת אור ירוק ומאז היא גלגלה סכומי עתק שהתוצאה העיקרית שלהם היתה... הנצחת המצב. אוכלי חינם!

115.

כלומר, יש מצב שהמשטרה לא תחקור תאונה כזו?

114.

בריונות כביש.

113.

אני עובד בחניון יש למו מספר רב של משאיות שבאות לפרוק סחורות, ולדעתי אחרי שנהגתי כעשרים שנים בארה" על משאית גורר לפחות כ20% מהנהגים ל המשאיות הקטנות הללו שילמו בקשיש כדי לקצר את זמן הלימודים ואת ההכנות לטסט. וכן רובם נוהגים בצורה מסוכנת בחותר.

112.

111.

comment-2-comment

110.

חחחח גם כאן רמי לוי מוביל

109.

108.

107.

106.

הוא נעלם אחר שהמשאית עלתה על המדרכה..

comment-2-comment

רואים אותו אחרי שהמשאית עוברת

comment-2-comment

מידע אישי הוא אכן בסדר. לצערנו אף אחד לא בדק בשטח שהוא מרגיש בסדר ופטרו אותו בסע הביתה כי נראה שלא נפגעת.

comment-2-comment

comment-2-comment

105.

שיחנק לו הנהג שמ סקן אנשים שומרי חוק

104.

comment-2-comment

103.

comment-2-comment

102.

שערוריה.להסתיר פני פושעים

comment-2-comment

אלה שמביאים ירקות לסופרים

101.

comment-2-comment

תבדוק למי שייכת המשאית ומי בעל החברה

100.

99.

98.

למה צריך להיות ערני

97.

נראה ממש כפיגוע.השם ישמור

96.

הוא נהג מקצועי זה המקצוע שלו וחיי הנוסעים בכביש הם לא הפקר די למשחקים די למוות המיותר כל כך של אנשים זה רק נגמר במזל בצורה שכזו אם היה ממשיך בצומת היה מעיף כמה רכבים וגורם למוות מיותר מקומו בכלא

comment-2-comment

95.

comment-2-comment

הוא ממהר להביא משלוח ללקוח לפני שהירקות והפירות יתחילו להרקב חחחח

94.

אמאלהההההה איך היא יצאה פצועה קללל נסס גדול!!!

93.

אתם לא ראיתם... המשאית נסעה בנתיב של "פניה ימינה" ודהרה ישר מה קרה לנהג, איזה נס שלא היו יותר נפגעים.

comment-2-comment

92.

אותי וגם את עם ישראל מעניין מי הנהג הזה תפרסמו זה חשוב

91.

comment-2-comment

שתלווה את חייה יותר מאוחר, מניסיון.

90.

עבודה של פרימיטיבי עם הגה בלי ברקסים ובלי מוח

89.

נהג אחר היה דורס בוודאות את ההולך רגל, כמובן שזה לא בסדר שלא שם לב לרמזור ונאלץ לעלות על המדרכה אבל לפחות כמקצוען הוא מקצוען, ככה דעתי, עונש על זה שלא היה ערני צריך לקבל בוודאות

comment-2-comment

88.

נהג המשאית הזו צריך להענש בכבדות צריך לשכב בבור כמה שנים מנוול

87.

נוהגים בפראות, מקומם בכלא לשנים רבות

86.

comment-2-comment

85.

לא יתכן שמקרה כזה בחודש של ״עבודות שרות״

84.

לא חדש נהגי משאיות ואוטובוסים משתוללים על הכביש כל יום כל היום ולא עושים כלום עם זה

83.

82.

81.

comment-2-comment

הנהג לא הספיק לעצור אז כדי לא להתנגש ב2 הרכבים שעמדו לפני בצומת הוא סטה הצידה ופגע ברכב הלבן והתחמק מלפגוע בהולך הרגל. אם זה היה פיגוע הוא היה מוריד את הרכבים פלוס הולך הרגל וממשיך לנסוע

80.

אך בנט, תראה מה עשיתי חלאה

comment-2-comment

הנהג כנראה ביביסט.

comment-2-comment

79.

ורואים את זה בכבישים איך הם משתוללים עם המשאיות שלהם כאילו זה רכבי מירוץ

78.

77.

comment-2-comment

comment-2-comment

לוקחים משכורות עתק ואוכלים בורקס בישיבות.אין שום מדדי הצלחה או יעדים

comment-2-comment

76.

75.

74.

comment-2-comment

אני מבין שכבודו חתן פרס נובל לפיזיקה.

73.

72.

הגיע הזמן שיפורסמו תוצאות חקירת התאונה המטורפת הזו. אולי נראה את עבודת כוחות ההצלה, המשטרה, בית המשפט ושב"ס בטלוויזיה. הכל בעקבות הרשלנות שראינו. רק פרסום וחינוך ידבירו את מגיפת תאונות הדרכים

71.

70.

69.

בואו...לפי הסרטון רואים שהוא דהר בכוונה....וודאות פיגוע וסתם חושבים מה שחושבים...

comment-2-comment

הוא נמנע מלהכנס ברכבים מולו ויכל לעשות הרבה יותר נזק ובכך שהיה חוסם את כל הכביש עם הרכבים שהיה נכנס בהם. גם פגע רק בחלק הממש קדמי של הרכב איפה שהמנוע ולא איפה שהנהג

comment-2-comment

68.

מדינה תרבותית למהדרין.

67.

הסטייה החלה הרבה יותר מוקדם, זה הרדמות או משחק בסלולרי.

66.

65.

אין מילה אחרת זה פשע להוריד נהגים מהכבישים

comment-2-comment

64.

63.

62.

נוסעי הרכב הצהוב שעומד ברמזור לפני המשאית, נהגת הרכב הלבן והולך הרגל שכמעט עלה בסערה השמיימה.

61.

זו התוצאה.

60.

תרבות הנהיגה בארץ היא הבעיה. נהגי משאיות נותנים גז, משתוללים, עוקפים, נשארים זמן רב על נתיבי עקיפה למרות מהירותם האיטית יחסית. הבעיה היא שהם לא שונים מהנהג הישראלי הממוצע, אלא כלי הרכב שלהם יותר קטלני. הפתרון הוא בחינוך

comment-2-comment

59.

58.

גם אם היה נרדם, הוא היה אמור ללחוץ על הבלם מיד כשאיבד שליטה

57.

56.

comment-2-comment

comment-2-comment

55.

54.

53.

משאית שתתפס במהירות גבוהה תבדק האם פגעו במגבל מהירות ובמקרה וכן תחולט. נ.ב. מעניין למה טישטשו את המשאית , מעניין איזו חברה מעסיקה נהגים / קציני בטיחות כאלו..

52.

51.

50.

49.

48.

נמצא באי-תנועה.

47.

46.

45.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

לקראת צומת מרומזרת מאיטים כבר ממרחק, ואם יש בעיה במעצורים, אפשר לצפור ולהתריע ככל האפשר

44.

נהגים מקצועיים עלק. רק חושבים איך להגיע מהר הביתה, לא איך להגיע בשלום.

43.

comment-2-comment

42.

comment-2-comment

41.

40.

comment-2-comment

39.

comment-2-comment

38.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

תקשיב טוב ותראה כמה משקרים אותך. אולי בתום לב, אלק, אבל משקרים ומסלפים את האמת

comment-2-comment

37.

אין ספק שזו לא פעם ראשונה שהן נהגי המשאיות ונהגי התחבורה הציבורית עושים תאונה או מעקבים פקקים ענק ואינם מעונינים לתת זכות קדימה למרות שלהם יש יותר נתיבים ואגב גם המשאיות צריכים נתיבים ןהם מעקבים תנועה והם מקללים המין ומגדפים הן נהבי המשאיות והן נהגי האוטובוסים ולא פעם ולא פעמיים לי קרה שדחקו אותי לצומת כאשר הייתי בנתיב שלי והחל מהיום לחוקק חוק להתחיל לשלול רישיונות לנהגי התחבורה הציבורית הן על גידופים פלוס קללות והן על מהירות מעל המותר ולאי ציות בתמרור אדום או כאשר מתחלף לאדום להעניש את שתי ושני הגורמים הללו כך יפחתו הסיכויים לפקקי ענק והן לתאונות

36.

35.

34.

comment-2-comment

comment-2-comment

33.

ישר לכלא

32.

מעבר לבדיקת הנהג על מה שקרה, יש לחקור גם את הסדרן שלו ואת ק.הבטיחות בתעבורה של החברה

31.

תביטו היטב, הרכב הפרטי עמד ברמזור שהצבע התחלף לירוק והנהג ממש היתחיל לנוע קדימה, אלא שנהג המשאית לא הינמיך מהירות כשהיתקרב לצומת כדי ״לתפוס״ את הרמזור, אך הרכב הפרטי כבר היתחיל לנוע קדימה, בהבנה מלאה שהאור ירוק, במקרה והפגיעה היתה בשניה אחרי זה, הנהג(ת) ברכב הפרטי היה/היתה עולה למרומים... ולא נשאר(ת) בחיים

30.

29.

כל החברות הגדולות במשק מביאים משאיות גדולות כדי לחסוך בנהגים למה להוציא שתי נהגים שיעבדו אם אפשר שנהג אחד יעשה הכל תראו בכבישים ותבינו תנובה קוקה קולה ועוד כולם עוברים למשאיות גדולות

28.

27.

המשאית גלשה מחוץ לנתיב, עלתה על איי התנועה להולכי רגל וזאת אחרי שלא עצר/האט ולהמשיך לגלוש ימינה. סימן כמעט ודאי להתקדמות על ההגה

26.

למה אתם מטשטשים המשאית...?

comment-2-comment

צריך לתחקר את חותמת הגומי של החברה שנקרא קצין בטיחות ולפרסם את התחקיר.

comment-2-comment

25.

24.

24.

23.

comment-2-comment

22.

להוריד אותו מהכביש לצמיתות!!! החיים שלנו חשובים יותר מהפרנסה של הפושע.

comment-2-comment

21.

נהגי סמי טריילר נוהגים בדרך כלל ממוצאי שבת עד יום ה' בערב, ישנים במשאית רק בזמן המתנה לפריקה או העמסה, שעה פה שעתיים שם ונמצאים במצב של עייפות קשה מתמדת. מצליחים להערים על הטכוגרף עם החלפת כרטיסים. כל הסיפור שאין אכיפה ואין ענישה, כמו בהרבה תחומים בחיינו.

20.

19.

פפ

18.

comment-2-comment

לצמיתות גם לכל סוג הרכב אלא אם לאחר החקירה ימצאו שהוא אינו השם

17.

16.

comment-2-comment

comment-2-comment

15.

comment-2-comment

comment-2-comment

אין הבדל יותר אחרי 40 שנות ליכוד

14.

מזל שיצא ללא פגע.

comment-2-comment

13.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

ההה ההה הה

comment-2-comment

comment-2-comment

12.

מתעסקים בכל דבר חוץ מהנהיגה וכך זה נראה

11.

נית ברמזור הצהובה ופגיעה יחסית קלה בלבנה ,אם היה עוד טיפה שמאלה היה מוריד את ההולך רגל

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

ניסה לגנוב את הרמזור הירוק אבל המכוניות שלפניו נעצרו.

10.

9.

בלי רחמנות בבית משפט. חובה להכניסו לכלא לתקופה ארוכה, שילמד הוא והדומים לו שמשתוללים על כבישי ישראל. בלתי אפשרי להמשיך ככה.

comment-2-comment

למה לשפוט ישר .יש הרבה אולי.אולי נהרסו לו הבלמים,אולי נירדם,אולי דיבר בטלפון.מה כן רואים שמנסה להתחמק מהתאונה ולמנוע תאונה קטלנית.אז בואו נחכה לבדיקת המשטרה.

8.

במכוניות כאילו החטיפו למכוניות בזמן נסיעתם היו נכנסים במכוניות קטנות במיוחד ומאוד מפחיד. הגיע הזמן שיתחילו לעבריני או מחבלים אלה לשבת בכלא. כמובן לפני כן לתקן את תנאייהם . שיבנו ושהם לא הלכו לבית מלון .אלה לכולנו

7.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

6.

comment-2-comment

נהיגה בפראות זה טרור

comment-2-comment

5.

4.

3.

2.

בערב הוא שב ולצומת גורם נזק רב.

1.

לכל התגובות
0