האגודה הישראלית לבייסבול בשיתוף פעולה עם משרד הספורט מתכוונים להגיש הצעה לאירוח אליפות אירופה ב-2023 בישראל.
ראשי הענף רוצים להמשיך ולקדם את הבייסבול המקומי, ובכך גם לחבר אותו יותר למדינה. הענף אמנם לא יופיע במשחקים האולימפיים הבאים בפריז 2024, אך צפוי לחזור לתוכנית האולימפית במשחקים בלוס אנג'לס 2028.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
(צילום: האגודה הישראלית לבייסבול)
בתקופה האחרונה נבנים מספר מגרשים חדשים ברעננה ובבית שמש, וכמו כן מספר מגרשים פזורים ברחבי הארץ. לקראת האליפות יצטרכו המגרשים לעבור שדרוג נוסף.
מי שצפויה להתמודד מול ישראל על האירוח היא צ'כיה, שהביעה נכונות לקיים את הטורניר החשוב ביותר ביבשת וכבר עשתה זאת פעמיים בעבר (ב-2005 ו-2014 במשותף עם גרמניה).
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל במשחקי טוקיו 2020
(צילום: אורן אהרוני)
באיגוד הבייסבול מדווחים על התעניינות הולכת וגוברת של ישראלים בענף. המטרה הקרובה תהיה להמשיך לגייס כספים כדי לקיים ליגה מקצוענית. התוכניות הרחוקות יותר הן להביא לארץ גם טורנירים, ואף משחק MLB מהליגה הטובה בעולם בארצות הברית.
באפריל האחרון הודיע שר הספורט חילי טרופר כי הוא מקצה 35 מיליון לאירוח תחרויות בינלאומיות עד 2023. בשנה הקרובה ניתן יהיה לראות כמות גדולה של אירועים, החל מאליפות העולם בכדורמים עד גיל 20 בחודש הבא בנתניה, גראנד סלאם תל אביב בג'ודו, אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית בתל אביב, אליפות העולם במפרשיות 470 בשדות ים, אליפות העולם לנוער באופני מסלול, אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 18 בירושלים, אליפות אירופה בכדורגל עד גיל 17 ועוד.
שלשום המשיכה נבחרת הבייסבול של ישראל להוכיח כי היא ממשיכה להתקדם, כאשר בהופעה השנייה שלה בהיסטוריה באליפות אירופה היא סיימה עם מדליית הכסף בטורניר שנערך באיטליה, לאחר שהפסידה 9:4 להולנד בגמר – זאת אחרי שישראל כבר הובילה 1:4 עד האינינג השביעי.