גילה אלמגור, נתן דטנר, יעקב כהן וגיל פרנק יככבו בשנה הקרובה בהצגות התיאטרון העברי שחוגג עשר שנות פעילות. אלמגור, שחקנית הבימה, תגלם בקומדיה "ברלין", שכתב אילן חצור ויביים גדי צדקה, ניצולת שואה שנדרה נדר לא לדרוך יותר על אדמת גרמניה, עד לתפנית המפתיעה בחייה. "אני נרגשת להיות פה", אמרה אלמגור במסיבת העיתונאים שקיים אתמול התיאטרון. "לא כל שנה קם תיאטרון רפרטוארי חדש. זה כל כך נדיר. אני מודה למנכ"ל הבימה נועם סמל שאפשר לי לשחק כאן. אני לא עוזבת את הבימה", הדגישה אלמגור, והפריכה בכך שמועות על כוונתה לעזוב את התיאטרון הלאומי. "הבימה הוא הבית שלי. גם כשרע לי, טוב לי שם. אני מודה לכל מי שמחבק אותי בימים האלה".
3 צפייה בגלריה
"ברלין"
"ברלין"
הקומדיה "ברלין" בכיכוב גילה אלמגור
נתן דטנר, שכיכב בעבר בתיאטרון הקאמרי במחזמר "כנר על הגג", יחזור לתפקיד שעליו קצר שבחים ופרסים רבים. דטנר גם יופקד על הבימוי, כשהניהול המוזיקלי יהיה של גיל שוחט. גיל פרנק, שפרש לא מזמן מתיאטרון הבימה, ישחק בשתי הפקות חדשות: האחת, "גברתי, ראש הממשלה", שבמרכזה מועמד לראשות הממשלה שנאשם בהטרדות מיניות, כשלצידו יככבו פנינה ברט-צדקה, נטע בר רפאל, יורם יוספברג ורני אלון. מעבר לכך יככב פרנק לצד אורי גבריאל במחזה "האופנובנק" שכתב ויביים גדי צדקה, ובמרכזו סיפורו של רוני לייבוביץ', שביצע לפני שלושים שנים 21 מעשי שוד ב-21 סניפי בנק שונים.
3 צפייה בגלריה
רוני לייבוביץ'
רוני לייבוביץ'
"האופנובנק" רוני לייבוביץ'
(צילום: איציק רובין)
יעקב כהן, שעזב באחרונה את תיאטרון הבימה, יגלם את ברוך ג'מילי, חייל בחטיבת גבעתי ולוחם בחטיבת הראל של הפלמ"ח במלחמת העצמאות, שנודע בזכות גרפיטי שכתב בזפת על גג מבנה משאבת המים בצומת באב אל וואד - "פלמ"ח ברוך ג'מילי פ"ת 1948" - ולא פחות מזה בשיר "ברוך ג'מילי" שכתבו גידי קורן ושלמה ארצי, אשר זכה בפסטיבל הזמר 1974 במקום הראשון.
בעונה הקרובה יעלו בתיאטרון העברי גם המחזה "בבושקות", קומדיה רומנטית שכתבה מרים קוץ על סיפורי אהבה ומשברים של שלוש דורות נשים במשפחה אחת, "אהבה" בכיכובם של טוביה צפיר וגילת אנקורי, "אינתה עומרי", על חייה של אום כולתום, "איש חסיד היה" כמחווה לזכרו של יעקב אגמון, ו"אור" על חייה של שושנה דמארי.
3 צפייה בגלריה
פנינה ברט צדקה
פנינה ברט צדקה
פנינה ברט צדקה
(צילום: יח"צ)
התיאטרון העברי, שנוסד לפני כעשור על ידי גדי צדקה ופנינה ברט צדקה, התחדש השנה בבית חדש - תיאטרון הצפון ששופץ וחודש, ובאולם ביתי בתל אביב, בית ציוני אמריקה, בו יועלו הצגות התיאטרון באופן קבוע לאורך כל השנה. לראשונה, יקים התיאטרון מפעל מינויים בתל-אביב.
.