כל הורה מכיר את התקופה המאתגרת הזו: חודשי הקיץ, ובעיקר החופש הגדול. בימים בהם חם אש, הילדים נטולי מסגרות חינוכיות, הקייטנות לקראת סיום והראש עובד בלי הפסקה, מנסה להרכיב לו"ז ליום הבא. הנה 10 פעילויות משפחתיות יוצאות דופן שיגוונו את שגרת הים-בריכה-טיול.

שיט עצמאי בכנרת

ביקור בכנרת נמצא תמיד ברשימת ההמלצות לקיץ, אך כעת יש דרך חדשה לחוות את האגם הלאומי שלנו: "חווימה" בכינרת – שיט בנהיגה עצמית עם אפליקציית ניווט, שתיקח אתכם לפינות החמד הנסתרות של האגם. אפליקציית הניווט כוללת גם תכנים והסברים קוליים על אודות הגיאוגרפיה וההיסטוריה של מסלול השיט ושל הכנרת כולה. אחרי חורף רווי משקעים, כשהמפלס מגיע לרום שיא, החוויה בהחלט ראויה.
10 צפייה בגלריה
שיט חוויתי בכינרת
שיט חוויתי בכינרת
שיט חוויתי בכינרת
(צילום: עין השופט הפקות)
השיט מתבצע בסירות מנוע קטנות (אין צורך ברשיון משיט) ובמהלכו מגיעים לשש נקודות, כולל שמורות הטבע הנסתרות בחופיה הבתוליים של בקעת גינוסר, שלא רבים זכו לראותם. הסירות מאובזרות במסך טאבלט, שעליו נבנתה מערכת הניווט. המיזם הוא הגשמת חלום של בן קיבוץ גינוסר, שהפך את חוויות ילדותו ואת ההיכרות העמוקה שלו עם הכנרת לאטרקציה תיירותית.
לפני היציאה לשיט עוברים הדרכה וחוגרים אפוד הצלה. בסיום אפשר ליהנות במתחם "חווימה" המשקיף לכינרת מבית קפה איכותי וכשר, וכן פעילויות של בניית חכות ודיג, סדנת פיסול, וטיולי תצפית לאורך החוף. יש מלתחות, שירותים ומקלחות, עמדת החתלה וגישה חופשית לחוף החורשה הסמוך.
האטרקציה שומרת שבת וכשרות והפעילות מתקיימת בימים ראשון עד שישי. שיט של שעה, עד שבעה אנשים: 739 שקל. הרשמה ותיאום - באתר.

טיול עששיות בפארק הירדן

הקיץ הישראלי הוא חוויה אקלימית קשוחה למדי, וכשהטיולים בטבע בשעות היום הופכים לאתגר, נכנסים לתמונה טיולי הלילה. בפארק הירדן, ליד היישוב חד נס, כשיורד החושך נדלקות העששיות ומתחיל מסע למסתורי הלילה בפארק. הטיול נמשך כשעה ורבע לאורך קילומטר אחד, ובמהלכו מאזינים לרחשי הלילה, מפעילים את כל חמשת החושים, ומנסים למצוא עקבות של בעלי חיים, לצד הפריחה המדהימה של צמחי הרדוף לאורך המסלול. רבע שעה מתוך המסלול מוקדשת להליכה בתוך מים בגובה 15 ס"מ בסבך קנים.
10 צפייה בגלריה
פעילויות קיץ בגולן סיור עששיות בפארק הירדן
פעילויות קיץ בגולן סיור עששיות בפארק הירדן
טיול עששיות בפארק הירדן
(צילום: אמיר בוכניק)
הטיולים יוצאים פעמיים בכל ערב (בתיאום מראש): ב-20:00 וב-21:45. מחיר למשפחה עד 5-4 נפשות: 250 שקל. לפרטים: ענת 050-4040535, ירון: 050-4000779.

צלילה, דייב אין ושנירקול באילת

מעבר לצפייה בבעלי חיים ימיים, המצפה התת-ימי באילת מציע במהלך הקיץ כמה אטרקציות במתחם האקשן סנטר, המאפשר למבקרים להיכנס מתחת למים ולהגיע הכי קרוב שאפשר לחיות הים. בין האטרקציות – צלילה עם כרישים, דייב אין ושנירקול.
במסגרת דייב אין למערת חתולי הים, מתקיימת צלילת היכרות יחד עם צולל מקצועי, לצד בעלי חיים תת-ימיים מופלאים, ובהם חתולי ים וצבי ים. המשפחה/חברים יכולים לצפות בהם ולצלם אותם מבעד לזכוכית הגדולה. החל מגיל 8, אין צורך ברישיון צלילה. מחיר: 159 שקל לאדם, בנוסף לכרטיס כניסה לפארק.
10 צפייה בגלריה
פעילות קיץ בפארק המצפה התת ימי באילת
פעילות קיץ בפארק המצפה התת ימי באילת
לצלול במצפה התת-ימי באילת
(צילום: בועז סמוראי)
השנירקול בפארק מאפשר לשחות בין אלמוגים. מתאים לילדים מגיל 6, חובה לדעת לשחות. מחיר: 4 אנשים – 250 שקל, אדם אחד – 80 שקל, בנוסף לכרטיס כניסה לפארק.
בבריכת הכרישים הצוללים יוכלו להכיר מקרוב את בעל החיים העוצמתי הזה, בליווי צולל מקצועי, ולפגוש גם חתולי ים ועטלפי ים. האטרקציה מיועדת לבעלי רישיון וביטוח צלילה בתוקף. מגיל 12 ומעלה. מחיר: 599 שקל, כולל הכניסה לפארק וכניסה לאקווה דום (סרט תלת־מימד ייחודי העוקב אחר הלוויתן גדול הסנפיר). לפרטים - הקליקו.

צעדה בנגב

בסוף השבוע השני של יולי ייפתח פסטיבל "לילות קיץ קרירים" בהר הנגב. את הפסטיבל מובילות שותפות-התיירות "תיירות הר הנגב", קרן מיראז' ישראל ורשות הטבע והגנים. במסגרת סוף השבוע הראשון של הפסטיבל, עם רדת הערב הנעים והקריר באזור, תתקיים צעדת בן־גוריון המסורתית. הצעדה תחל ביום חמישי ב-18:00 ותתקיים לאור ירח מלא עם הרבה חוויות ליליות קסומות בתחנות הפזורות לאורך הדרך. בין הפעילויות שיתקיימו לאורך הצעדה ובסיומה: טלסקופ לצפייה בשמש (בשעות האור) ובירח (בחשיכה), תצפית נוף על בקעת צין והדרכה על דוד ופולה בן-גוריון, מספר סיפורים, מעגל מתופפים, אפיית פיתות על סאג', מופע להטוטנים, סיורי עקרבים ועששיות, וכתב חידה ומשימות בעקבות בן-גוריון. אורך המסלול 5 ק"מ, מעגלי ומישורי. יציאה ממדרשת בן-גוריון. למיטיבי לכת ייצא מקצה מאוחר של 11 ק"מ בשעות 01:00-22:00.
10 צפייה בגלריה
שדה בוקר מדרשת בן גוריון בקעת צין חוד תצפית
שדה בוקר מדרשת בן גוריון בקעת צין חוד תצפית
ערבי קיץ צוננים בנגב
(צילום: טל גליק)
ביום שישי, מ-17:00 עד 19:00, יתקיים אחר צהריים ספורטיבי במדרשה: תחרויות בימבות ואופני איזון, ריצה ותחנות ספורט לכל המשפחה עם מגוון פעילויות קיציות מדבריות, וקבלת שבת אלטרנטיבית צופה לנוף המדברי המהמם.
במקביל לפעילות החווייתית בלילות חמישי ושישי, יתקיימו במרחב פעילויות נוספות בכל יום החל מ-16:30, בהן משחקי ראווה של ליגת מאמאנט (כדורשת נשים) באולמות הספורט, ריקודי זומבה, ריקודי עם, תצפית על אחוזת קבר בן-גוריון, סיורים ופעילויות אחרות לכל המשפחה.
ההשתתפות בתשלום של 50 שקל, פרטים באתר.

סיור במקלט הקופים בכפר דניאל

מקלט הקופים הישראלי, הממוקם בכניסה לכפר דניאל שליד רמלה, הוא עמותה שעוסקת בהצלה ושיקום קופים. העמותה הוקמה ב-1996, ומאז היא קולטת קופים שהוחרמו על ידי הרשויות לאחר שהוחזקו בניגוד לחוק במעבדות מחקר ובניסויים קליניים בתנאים קשים. רוב המקלט סגור למבקרים ומתבצעת בו עבודת השיקום הפיזית והפסיכולוגית של הקופים, בין השאר בעזרת "בית ספר" לקופים, בו הם לומדים מחדש, לעיתים אחרי שחיו כל חייהם בבידוד, לחיות בחברת קופים אחרים. עם זאת, ישנו חלק פתוח שמשמש כמרכז מבקרים, שם מתקיימים סיורים לימודיים מרתקים בהם נחשפים לפעילות המתחם, לומדים על חיי הקופים ואף פוגשים חלק מהם מרחוק. לא מדובר בפינת ליטוף, ולכל קוף יש תפריט מזון ייחודי, כך שלא מאכילים ולא מלטפים. הסיור בפארק כולל גם ג'ימבורי, מתקני ספורט, מתקן שעשועים, פינות יצירה ועוד.
10 צפייה בגלריה
מקלט הקופים
מקלט הקופים
מקלט הקופים בכפר דניאל
(צילום: פיטר נוך)
מקלט הקופים, כפר דניאל, א'-ה' ושבת 16:00-10:00, ו' 14:00-10:00, 48 שקל לאדם, לפרטים: 08-9285888.

סקי מים בתל אביב

ספורט? בקיץ? כנראה שהשילוב הזה יכול להתקיים רק בעולמות המים. באתר סקי המים LAKE TLV שבדרום תל אביב תמצאו שלל פעילויות ספורט ופנאי סביב האגם ובתוכו – הזדמנות להעלות את האדרנלין ולהישאר רטובים. זהו האתר היחידי בארץ, ובין המובילים בעולם, לפעילות ווייקבורד (מתקן אליו מחובר כבלים) וסקי מים – פעילות המתאימה לכל אחד שיודע לשחות, החל מילדים בני 9 ועד לחובבי ספורט אתגרי. האתר כולל מתקן מקצועי שמבוסס על טכנולוגיות מתקדמות, והוא משמש כמקום אימונים למקצוענים אלופי הארץ והעולם. הוא מציע שלל פעילויות ספורטיביות נוספות כמו מתקני כושר, אזורי מדשאות, מסלולי אופניים ועוד.
10 צפייה בגלריה
גלישה באתר LAKE TLV בפארק מנחם בגין בדרום תל אביב
גלישה באתר LAKE TLV בפארק מנחם בגין בדרום תל אביב
סקי מים בפארק דרום בתל אביב
(צילום: אביב קוך)
מגיל 9, לילדים שיודעים לשחות. פתוח כל השבוע בשעות 22:00-10:00, טווח מחירים: מ-130 שקל לשעת גלישה ראשונה כולל הדרכה וציוד, 190 שקל לשעתיים גלישה, טלפון: 077-6770068, אתר.

טיול רייזרים ברמת הגולן

רכב מאובק מתלאות הדרך חוצה מקור מים, והילדים בתוכו נהנים מטיפות המים – הרי לכם חוויית קיץ שתקשט יפה את האינסטגרם. בקיבוץ מרום גולן מוציאים לדרך טיולי רייזר – טרקטורון עם מתלים שמרככים את המהמורות שבדרך, מה שמאפשר נסיעה בתנאי דרך בלתי שגרתיים. בטיול חולפים בנופים המרהיבים של חבל הארץ היפה הזה וגם עוצרים להתרעננות וחלוקת קרטיבים לכל משתתף. הטיול מתאים לכל המשפחה ולילדים מגיל שנה.
10 צפייה בגלריה
פעילויות קיץ בגולן טרקטורוני מרום גולן
פעילויות קיץ בגולן טרקטורוני מרום גולן
פעילויות קיץ בגולן טרקטורוני מרום גולן
(צילום: ליאל גיגי)
כל ימות השבוע מ-9:00 עד 20:00, בתיאום מראש. רייזר זוגי – 550 שקל, רייזר רביעייה – 650 שקל, שישייה – 850 שקל. לפרטים: 052-8695832.

אש לילה בקיבוץ

אחת הדרכים המהנות לחוות את הרוח הקיבוצית של פעם היא במרכז המבקרים שבקיבוץ כפר מסריק. מרכז המבקרים שבקיבוץ, "סוד הפלא הקיבוצי", מציע סיור בשם "שירת הקיבוץ", שבו עוברים במבנים משנות ה-40 שנבנו מלבנים אדומות תוצרת נעמן, המפעל הוותיק של הקיבוץ, צופים בסרט, מבקרים בסנדלרייה האותנטית ונפגשים עם אברמל'ה הסנדלר, מגיעים לגלריית מוניו שבה מוצגת תערוכת נעמן פורצלן, ומשוטטים בשבילים בין המכבסה, הקומונה ובתי הילדים. לקינוח – סדנת צלמניה וריקוד קיבוצי עם בגדי חלוצים חגיגיים, סדנת ציור על צלחות פורצלן, וחידון "המרוץ לחלוץ" למשפחות.
10 צפייה בגלריה
לילות סוד הפלא הקיבוצי פעילות חווייתית בכפר מסריק
לילות סוד הפלא הקיבוצי פעילות חווייתית בכפר מסריק
לגלות את סודות הקיבוץ בכפר מסריק
(צילום: דביר שדה)
אם אתם עירוניים, לבטח תמצאו הרבה קסם גם בפעילות נוספת שמציע האתר, ומאפשרת ליהנות מהחוויה הקיבוצית של פעם במלואה: תחת הכותרת "לילות הפלא הקיבוצי" תוכלו לחזור אחורה בזמן ולהפוך לחלוצים ליום אחד. הפעילות כוללת לינה באוהלים שיקימו המשתתפים בעצמם בדשא חצר הראשונים, טיול שקיעה לנחל הנעמן, חוויה לילית של צ'יזבטים סביב המדורה עם תפוחי אדמה, מרשמלו ופיתות על הטאבון, טיול בוקר, סדנת יצירה וסיור במרכז המבקרים.
הפעילות "לילות הפלא הקיבוצי" תתקיים בשני מועדים: 22-21 ביולי ו-19-18 באוגוסט. 120 שקל למשתתף מגיל 3. לפרטים והרשמה: 052-8346306.

יוצאים לטרק בארץ

אין צורך לטוס לנפאל. גם בארץ תוכלו לעשות טרק כהלכתו. חברת new age Trekking מציעה טיול מיוחד לחובבי הליכה, הכולל שיט על מזרני ים. הטיול מיועד למשפחות עם ילדים מגיל 10-8 שיודעים לשחות היטב. הטרק הרטוב מתרכז בפלגים של נחלי דן, חצבני (שניר) ובניאס. הוא כולל קומזיץ וארוחה בשטח, שלאחריהם משכימים ליום טיול שמתחיל בבניאס, במעיינות האדירים שלמרגלות החרמון, שקיבלו השנה מנות שלג יפות שמורגשות היטב בזרם חזק וקפוא. הולכים בין עצי הדולב, משתכשכים, וממשיכים בהליכה עד שמגיעים למפגש עם נחל דן, ובהמשך למפגש עם נחל שניר. מנפחים מזרני ים ומסיימים בשיט מזרנים. הטיול נמשך לאורך 12 ק"מ של הליכה ושיט.
10 צפייה בגלריה
טראק בארץ למשפחות
טראק בארץ למשפחות
טרק משפחתי רטוב בנחלי הצפון
(צילום באדיבות New Age Trekking)
הטיול הקרוב ב-15-14ביולי, טיול נוסף ב-26 באוגוסט. מחיר: 590 שקל. לפרטים: עידן, 052-8766420.

קצת אקסטרים בוואי פארק

מרכז מתקני האקסטרים wipeout ומתנפחי הענק וואי פארק בחולון חוזר גדול, חדשני וחווייתי יותר. 2,000 מ"ר של מתקני ענק מכל הסוגים ולכל הגילאים, החל מג'ימבורי לבני שנתיים ועד למתקנים שבהם הורים יכולים לקפוץ לצד הילדים. במתחם דוכני אוכל, מתחם יצירה וצביעה לכל המשפחה, מתחם לגו ענק עם כל מותגי לגו האהובים, מתחם XBOX עשיר עם משחקים לכל הגילאים, ופינות מנוחה מרווחות ומפנקות.
10 צפייה בגלריה
וויפארק
וויפארק
אקסטרים בוואי פארק בחולון
(צילום: הדרן הפקות)
היכל טוטו, חולון, 15 ביולי עד 31 באוגוסט. במהלך יולי ימי שישי 12:30-10:00, ימי שבת 17:30-10:00, באוגוסט שעות הפתיחה יתרחבו לכל השבוע, גילים: 12-3. 79 שקל, מבצעים בחברות האשראי. פרטים באתר.