4 צפייה בגלריה
אירוע ירי ברחוב סמילנסקי בבאר שבע, בו נהרג אחמד אלג'רג'אוי
אירוע ירי ברחוב סמילנסקי בבאר שבע, בו נהרג אחמד אלג'רג'אוי
זירת הרצח של אחמד אלג'רג'אוי בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האלימות במגזר הערבי המשיכה להשתולל גם בסוף השבוע עם עוד מקרה רצח ופצועים בתקריות ירי. אמש נורה למוות בבאר שבע אחמד אלג'רג'אוי, בן 30 משגב שלום, בבר נרגילות בעיר העתיקה. מהחקירה עולה כי הסיבה לרצח היא ככל הנראה נקמת דם בין משפחת אלג'רג'אוי למשפחת אבו טהא. צעיר בן 25 שישב במקום נפצע מהירי באורח בינוני. לאלג'רג'אוי היה עבר פלילי עשיר שכלל מעצרים ועונשי מאסר.
מוקדם יותר אמש נפצע ילד בן שש באורח קשה מאוד מירי לעבר רכב שבו נסע באום אל פחם. הוריו, אישה בת 19 ובעלה בן ה-26, נפגעו גם הם מהירי באורח קל ובינוני. במקרה אחר אתמול, נפצע גבר באורח קשה מירי בכפר קאסם, ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. על רקע המקרים הללו תיערך הערב הפגנה ליד ביתו של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בכוכב יאיר במסגרת מחאת "חיי ערבים חשובים".

אמיל בן ה-12 נספה בשריפה בפתח תקווה

בבית החולים שניידר נקבע הלילה מותו של אמיל אלופר, ילד בן 12 שנפגע אנושות בשריפה שפרצה בדירה בפתח תקווה שלשום. החשד שהולך ומתחזק הוא שהשריפה פרצה בגלל התלקחות סוללת קורקינט חשמלי. אמיל ושני אחיו הקטנים, שנפצעו בשריפה באורח קל, הם חוסים בפנימייה ששהו בדירת אביהם לרגל חופשת סוכות.
4 צפייה בגלריה
"הוא צעק 'אבא'".  אמיל בן ה-12 והדירה שנשרפה
"הוא צעק 'אבא'".  אמיל בן ה-12 והדירה שנשרפה
"הוא צעק 'אבא'". אמיל בן ה-12 והדירה שנשרפה
(צילום: נדב אבס)
בת דודתו, רויטל דפני, סיפרה כי האב העיר את אמיל בזמן השריפה והיה בטוח שזה התעורר - אך ככל הנראה הילד חזר לישון. כשהאב שב פנימה לחלצו, האש כבר חסמה את החדר. חברו של האב, כבן 50, ניסה להיכנס פנימה, נכווה ואושפז במצב קשה. "החבר שמע את אמיל צועק 'אבא', וזהו", אמרה.
עוד כתבות מעניינות מסוף השבוע:

אבו מאזן באולטימטום: לישראל יש שנה אחת לסגת מהשטחים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציב אמש אולטימטום לישראל בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם: לסגת מהשטחים בתוך שנה אחת. לא מדובר באיום של ממש, אלא חלק מקריאתו של אבו מאזן לחדש את המשא ומתן המדיני מול הממשלה החדשה בישראל בראשות נפתלי בנט - אם כי זה שלל כל מפגש עם אבו מאזן או כל חידוש של המשא ומתן המדיני.

"יש לישראל שנה אחת לסגת לגבולות 1967 כולל מזרח ירושלים", אמר אמש אבו מאזן בנאום שהוקלט מראש. "במהלך השנה הזאת נשרטט את הגבולות ונעבוד על הסדר קבע בחסות הקוורטט ולפי החלטות הקהילה הבינלאומית", הוסיף הנשיא הפלסטיני. הוא אמר כי במקרה שישראל לא תעמוד באולטימטום שלו, "נלך לבית הדין בהאג כדי שיקבל החלטה לגבי החוקיות של הכיבוש".

בנט ימריא הלילה לנאום באו"ם

ראש הממשלה נפתלי בנט ימריא הערב ב-20:00 לניו יורק כדי לנאום בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם. בנט ינאם ביום שני ב-16:00.
4 צפייה בגלריה
טקס אזכה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל בירושלים
טקס אזכה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל בירושלים
ינאם באו"ם מחרתיים. בנט
(צילום: אוהד צויגנברג)
דוברו של ראש הממשלה, מתן סידי, בחר להדגיש בהודעתו לקראת הנסיעה כי נאום בנט יהיה "שונה בסגנונו מנאומי בנימין נתניהו. לא יהיו עזרים, בריסטולים, ציורים וכיוצא באלו". למרות זאת, על פי הודעת הדובר, ליבת הנאום תהיה הגנה על מדינת ישראל מול מבקריה בעולם, כולל האו"ם. "יהיה גם פרק שיוקדש לאיראן, אבל המסר הוא לא אזהרות והתרעות אלא אמירה פשוטה - נעשה את מה שצריך", נמסר.
כתבות מעניינות מהעולם:

רבבות ישראלים יצאו לטייל בשבת של חול המועד

כ-200 אלף ישראלים ניצלו היום את מזג האוויר הנעים ויצאו לטייל בחופים, בשמורות, בפארקים ובמסלולים ברחבי הארץ. מדובר בשיא מטיילים יומי מתחילת החג. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), שמורת עין גדי, גן השלושה (הסחנה) והגן הלאומי קיסריה. כמה מהאתרים אף נסגרו בשל עומסים, בהם חופי צאלון, חוקוק, אמנון ודוגה בכינרת, שמורות הטבע עין אפק ונחל עמוד ואחרים.

4 צפייה בגלריה
(צילום: שרית פאלאצי, עידו טל, מזי מגנאג’י מוסקוביץ, טלי בר)
ומה לגבי מזג האוויר בהמשך החג? הטמפרטורות ימשיכו לעלות מחר ומזג האוויר יהיה חם ויבש מהרגיל לעונה. ביום שני, ערב החג, הטמפרטורות שוב ירדו ומזג האוויר יהיה נוח. בשלישי, החג עצמו, תהיה ירידה נוספת בטמפרטורות שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בשלישי צפוי גם להיות טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון ובמרכז, וברביעי בבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ ובמישור החוף בשעות הבוקר.