ארגון "המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים" (CAIR), הארגון הגדול ביותר בארצות הברית לקידום זכויות של מוסלמים, הודיע אמש (יום ד') על פיטוריו של ראש הסניף של הארגון במדינת אוהיו, רומין איקבאל, בתום חקירה שבה התגלה ממצא מדהים: לדברי הארגון, מתברר כי במשך שנים ריגל איקבאל עבור ארגון אנטי-מוסלמי ומסר לו מידע פנימי של ארגון CAIR, בכלל זה הקלטות של ישיבות ואימיילים חסויים.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב רומין איקבאל ראש שלוחת אוהיו של המועצה ליחסים אמריקניים מוסלמיים התגלה כ חפרפרת
ארה"ב רומין איקבאל ראש שלוחת אוהיו של המועצה ליחסים אמריקניים מוסלמיים התגלה כ חפרפרת
רומין איקבאל. "בגידה מתוכננת ומכוונת"
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ארה"ב סמל ארגון המועצה ליחסים אמריקניים מוסלמיים
ארה"ב סמל ארגון המועצה ליחסים אמריקניים מוסלמיים
סמל "המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים". הארגון הגדול מסוגו בארה"ב
לדברי CAIR, איקבאל הודה כי שיתף פעולה עם ארגון "הפרויקט לחקר טרור" (IPT), המתאר את עצמו כ"מרכז מידע על ארגוני טרור איסלאמיסטיים רדיקליים". "בחקירה נמצאו ראיות חד-משמעיות לכך שאיקבאל הקליט במשך שנים ישיבות של אנשי CAIR והעביר מידע על פעילות הארגון לארגון שנאה אנטי-מוסלמי ידוע", נמסר בהודעת CAIR. "אחרי שהוצגה לפניו הראיה הברורה להתנהלותו הקלוקלת הודה איקבאל שעבד בחשאי עבור הארגון. הבגידה והפרת האמון הזו היו מתוכננות ומכוונות, והן נמשכו שנים".
ארגון IPT שעבורו עבד לכאורה איקבאל הוא ארגון שגורמים איסלאמיים וליברליים בארה"ב מאשימים אותו זה שנים בקידום איסלאמופוביה. פרויקט מחקר על איסלאמופוביה באוניברסיטת ג'ורג'טאון מגדיר את מייסד IPT, סטיב אמרסון, כ"אדם שיש לו היסטוריה של קידום מידע שקרי ותיאוריות קונספירציה על האיסלאם והמוסלמים". בהודעתו אמש הגדיר ארגון CAIR את IPT כ"ארגון שנאה אנטי-מוסלמי ואנטי-פלסטיני".
פיטוריו של איקבאל באים אחרי שהלשכה הארצית של המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים שכרה מומחה כדי לחקור ראיה שהגיעה לידיה בשנה שעברה, ושלפיה ארגון IPT ניסה לחדור לתוך ארגונים אמריקניים-מוסלמיים כמו CAIR בעזרת "חפרפרות". בחודש שעבר דיווח המומחה הזה ל-CAIR כי איקבאל משתף עם ה-IPT מידע מתוך הארגון, כולל תיעוד של שיחות שהוקלטו בחשאי, תוכניות אסטרטגיות ואימיילים פרטיים.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות 2020 מוסלמים איסלאם
ארה"ב בחירות 2020 מוסלמים איסלאם
קהילה של 3.5 מיליון. ב-2040 יהיו בארה"ב יותר מוסלמים מיהודים
(צילום: shutterstock)
בהודעתה על פיטורי איקבאל הפנתה CAIR האשמות חריפות גם נגד ישראל: "הראיות שקיבלנו הצביעו על כך שארגון השנאה של אמרסון מנהל קשרים עם המודיעין הישראלי בלשכתו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ומספק לו סיוע. אתם קוראים נכון. ממשלת ישראל משתפת פעולה עם ארגון שנאה אנטי-מוסלמי בארה"ב".
לפי CARE, איקבאל לא קיבל סיוע משום עובד אחר בארגון הפרו-איסלאמי, והוא גם לא שיתף, או לא הצליח לשתף, מידע של הארגון הארצי, שבו נאכפים כללי פרוטוקול מחמירים, אלא רק של השלוחה באוהיו. את הודעתו סיים CARE באמירה: "כפי שאלוהים אומר בקוראן – 'הם מתכננים, ואללה מתכנן, ואללה הוא הטוב מכל המתכננים'".
איקבאל, שהצטרף לשלוחה של CAIR באוהיו בשנת 2006, הושעה מהארגון כבר בשבוע שעבר. בארגון אמרו אמש כי אחרי שעבודתו הופסקה התגלו במשרדי CAIR באוהיו גם רכישות חשודות מסַפָּקי נשק ותחמושת שבוצעו לאחרונה בכרטיס אשראי שהשימוש בו נוהל על-ידי איקבאל. לא נמסר מה בדיוק נרכש בו. עוד מסרה "המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים" כי שלשום התקבלה במשרדיה באוהיו חבילה ובה חלקי רובה, וכעת הרשויות חוקרות את העניין.
דוברת CAIR, וויטני סידיקי, אמרה אמש על גילוי מעשיו של איקבאל: "אנחנו יודעים שזה שובר לב. אנחנו יודעים שזה מזעזע. אנחנו יודעים שזו תחושה שרבים מאתנו לא יכולים לתאר כעת. אבל עבודתנו להגן על מוסלמים ולשמור עליהם חשובה יותר מכל אדם אחד".
לפי נתונים משנת 2018, בארה"ב חיים כ-3.5 מיליון אמריקנים-מוסלמים. מכון Pew מעריך כי בשנת 2040 יעבור מספרם את מספר היהודים בארה"ב, והם יהפכו לגוש הדתי השני בגודלו שם אחרי הנוצרים. המוסלמים גרים בעיקר בערים גדולות, רובם מהגרים או מי שהוריהם היו מהגרים, וזו אחת הקבוצות המגוונות ביותר מבחינה אתנית וגזעית באמריקה. לא פחות מ-40% מהם מגדירים את עצמם לבנים, כמעט שליש מגדירים עצמם אסייתים, והשאר רואים עצמם שחורים והיספאנים.
פורסם לראשונה: 21:05, 15.12.21