סמארטפון, מטען מהיר וקייס - כל אלה נמצאים בתוך הקופסה של הרדמי נוט 11S, שמחירו בישראל עומד על 1,199 שקלים בלבד. על הנייר, נראה ששיאומי מציעה לנו את החבילה המושלמת בתג מחיר אטרקטיבי במיוחד - אבל הביצועים, איכות הצילום וחוויית השימוש הם אלה שיקבעו אם מדובר בקנייה חכמה.
2 צפייה בגלריה
Redmi Note 11S
Redmi Note 11S
Redmi Note 11S
(צילום: Xiaomi)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בימים שבהם ענקיות הסמארטפונים מתחרות ראש בראש בקרב עקוב מדם על ליבם של הצרכנים עם מכשירי דגל המשווקים בתגי מחיר אסטרונומיים, סדרת מכשירי הביניים רדמי נוט 11 של שיאומי, שהושקה באופן רשמי בישראל בתחילת החודש, מצליחה להתברג בנוף כאלטרנטיבה משתלמת, כשהיא מציעה חוויית שימוש מספקת, אם כי בסיסית למדי, בתג מחיר משתלם במיוחד. הרדמי נוט 11S מציע מספר שיפורים בהשוואה לדגם הבסיס בסדרה, בעיקר בתחום הצילום.

יש כאן באמת הכל

העיצוב של הרדמי נוט 11S סטנדרטי למדי בנוף הסמארטפונים של ימינו. הוא מגיע בעיצוב פשוט ואלגנטי הכולל גב בחיפוי מט - כזה שלא ישאיר יותר מידי טביעות אצבעות על המכשיר. מערך הצילום גדל במקצת בהשוואה לדור הקודם, אם כי מספר העדשות נשאר זהה כשנקבל כאן מערך מצלמות מרובע. המכשיר מגיע במשקל של 179 גרם בלבד. הדבר היחידי שפחות אהבתי בעיצוב הוא שסנטר המכשיר קצת גדול.
מסך המכשיר מגיע בגודל של 6.43 אינץ' ומציע פאנל AMOLED ברזולוציית +FHD הנמדדת ב-1080x2040 פיקסלים התומך בקצב רענון מהיר של 90 הרץ. חוויית השימוש שלי במסך הייתה די טובה, אם כי קיוותי שיציע בהירות קצת יותר גבוהה.
בניגוד למכשירי דגל רבים שרק ממשיכים להסיר לנו פיצ'רים בסייסיים, נראה שברדמי נוט 11S יש לנו כל מה שנוכל אי פעם לבקש: יש כאן רמקולים סטריאופוניים (שלצערי לוקים בחסר בכל הקשור לבס), שקע כניסת אוזניות, חיישן אינפרא-אדום וסורק טביעות אצבע המשולב על גבי כפתור הנעילה של המכשיר ועושה עבדוה לא רעה בכלל. יחד עם זאת אין תמיכה ב-NFC. כמובן שזה רק מה שנמצא על המכשיר עצמו, כשבתוך הקופסה שלו נקבל את המכשיר עצמו, קייס סיליקון איכותי ומטען מהיר בהספק של 33 וואט - שכחתי משהו? זה מדהים לראות איך בזמן שמכשירי הדגל חותכים כמה שיותר דברים ועדיין מוצעים למכירה במחירים פשוט עצומים, אלה דווקא מכשירי הביניים, שמוצעים בתג מחיר נמוך בהרבה, שממשיכים להציע לנו את החבילות המשתלמות ביותר בכל הקשור לפיצ'רים ואבזור נלווה.

מפרט

מתחת למכסה המנוע נמצא את ערכת השבבים Helio G96 של חברת Mediatek המיוצרת בהליך 12 ננו-מטר. כאן ללא ספק נמצא החיסרון המשמעותי של המכשיר בהשוואה למכשירי הדגל, שמסוגלים להציע היום ערכות שבבים מהירות בהרבה, אבל בהתחשב בתג המחיר של המכשיר, מדובר בערכת שבבים שבהחלט תעשה את העבודה. לצד המעבד נקבל 6 או 8 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) בשילוב 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון, שניתן כמובן להרחיב באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני - עוד פיצ'ר שהולך ונעלם משוק מכשירי הדגל. סוללת המכשיר מגיעה בנפח של 5,000 מיליאמפר-שעה, כשהיא מציעה תמיכה בטעינה חוטית מהירה בהספק של 33 וואט (וכאמור, המטען המתאים מגיע לנו בתוך אריזת המכשיר). בנוסף שיאומי מבטיחה לנו טעינה של 100% בתוך 58 דקות.

מערך הצילום

מערך הצילום של של המכשיר הינו מרובע, כשדגם ה-S שהגיע אלינו מציע עדשה רחבה משופרת המגיעה עם חיישן ברזולוציית 108MP, בהשוואה לחיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל שנקבל במצלמה של דגם הבסיס. לצד המצלמה הרחבה נקבל מצלמה סופר-רחבה בעלת חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל לצד מצלמת מאקרו ומצלמת עומק המגיעות שתיהן עם חיישן ברזולוציית 2 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי של המכשיר מגיעה עם חיישן ברזולוציית 16 מגה-פיקסל.
2 צפייה בגלריה
Redmi Note 11S
Redmi Note 11S
Redmi Note 11S
(צילום: Xiaomi)
אני מודה שמערך הצילום הצליח קצת לאכזב אותי, בעיקר ברגע שהפעלתי את מצב הצילום באיכות 108 מגה-פיקסל, שפשוט לא תאם בשום צורה לציפיות שלי, כשהרוב המוחלט של התמונות יצאו באיכות די נמוכה, גם בתנאי צילום אופטימליים. כאמור, אין הרבה להתלונן כאן כשמדובר במכשיר במחיר של 1,200 שקלים, אבל עדיין, קיוותי לקבל קצת יותר.

מערכת ההפעלה

גם אחרי מספר ניסיונות, אני פשוט לא אוהב את מערכת ההפעלה של מכשירי שיאומי, ומבחינתי זהו האלמנט הכי בעייתי שיש למכשיר הזה להציע (כן, בעייתי יותר מאיכות הצילום). המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה MIUI 13, המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד 11, ואני מודה שגם אחרי שבוע שלם שניסיתי להתרגל אליה, אני עדיין מוצא את עצמי הולך לאיבוד בזמן השימוש בטלפון הזה. היא הרבה פחות נוחה בהשוואה לממשקים אחרים שיצא לי לנסות (לא מתבייש להגיד שאני מאוהב בממשק של סמסונג). עוד דבר שמאוד לא אהבתי זאת העובדה שהמכשיר מגיע עם לא פחות משבעה משחקים שונים המותקנים מראש - למה אני צריך כל כך הרבה משחקים? אין לי מושג, אבל זה קיים כאן, וזה פשוט מעצבן.

השורה התחתונה

בעוד והרדמי נוט 11S מציע לנו חוויית שימוש מלאה הכוללת גם את הפיצ'רים הנשכחים ביותר בעידן הסמארטפונים של ימינו, חשוב מאוד לזכור שמדובר במכשיר ביניים שמעגל לא מעט פינות בכל הקשור לאיכות הצילום ולביצועי המכשיר. יחד עם זאת, בתג המחיר של המכשיר, שמתחיל ב-1,199 שקלים בלבד, התמורה שתקבלו כאן משתלמת למדי, כל עוד אתם יודעים למה לצפות.
הרדמי נוט 11S נמכר בישראל בשתי גרסאות ובצבעים שחור, לבן וכחול: גרסת 6 גיגה-בייט ראם עם 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון במחיר של 1,199 שקלים. גרסת 8 גיגה-בייט ראם עם 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון במחיר של 1,249 שקלים.