18 צעירים בעלי צרכים מיוחדים, תלמידי בית הספר "גיל" שבתל אביב, התגייסו לאחרונה לצה"ל בטקס מרגש. הצעירים התכוננו במשך חודשים ארוכים לטקס כדי להפוך לחיילים בצה"ל ולשרת במסגרת התוכנית "גדולים במדים". בכך הם מצטרפים ללמעלה מ-700 צעירים עם צרכים מיוחדים שמשרתים ב-60 בסיסים בכל הארץ במסגרת התוכנית. חברת "שיכון ובינוי" החליטה לאמץ את החיילים וללוות אותם לאורך השירות.
"אני מאוד מתרגש להיות כאן היום ורוצה להודות לכם על הקבלה וההזדמנות לקחת חלק בפרויקט הזה ולתרום למדינה. אנו מבטיחים שנעשה הכל כדי להצליח ולעמוד במשימות. אני גאה לשרת בצבא ההגנה לישראל. תעיזו, תתמידו, תצליחו", הכריז אחד החיילים הצעירים בטקס.
מרב, אם לשני ילדים על הרצף האוטיסטי, הצהירה: "כל חיי לחמתי ונלחמתי בכל כוחי להוביל את ילדי במסגרות השונות בחייהם ולהביאם אל דרכים טובות ובטוחות עד כמה שאפשר. אני לא מאמינה ולא האמנתי שאזכה אי פעם לראות את ילדי במדים. זהו רגע מיוחד ומבורך עבורי".
3 צפייה בגלריה
גדולים במדים
גדולים במדים
מרב ובנה מצדיעים
(צילום: "גדולים במדים")
בטקס נשא דברים גם יו"ר "גדולים במדים", סא״ל במיל' אריאל אלמוג שאמר: "הפסיפס של החברה שלנו שיושבת כאן, אלה הפנים היפות של החברה ואנחנו צריכים זה יחלחל בצבא ההגנה לישראל ליחידות השונות. אנחנו רואים כאן מצד אחד את תלמידי בית הספר גיל בראשות המנהלת המדהימה שעשתה הכל כדי להגיע למעמד הזה ולשלב את התלמידים בצבא, ומצד שני את הקצינים, הנגדים והחיילים שמחבקים אותם ועושים הכל כדי שהם ישתלבו בקלות. לראות את הצעירים שאומרים 'למרות הפטור שאומר לנו שאנחנו לא יכולים, אנחנו יכולים ומסוגלים', ממלא אותי בגאווה".
"אני מודה לצוות בית הספר שהתכונן לזה במשך חודשים ארוכים בשילוב עם החיילים והיחידה. אנחנו כאן היום כדי להגיד שעמותת 'יד לילד המיוחד' ו'גדולים במדים' כאן כדי לעזור וללוות אתכם גם אחרי סיום השירות במציאת תעסוקה ובכל מה שתצטרכו", הכריז אלמוג.
3 צפייה בגלריה
גדולים במדים
גדולים במדים
"ההתנסות בצבא היא משמעותית. אתם עושים היום צעד נוסף אל עבר ההתבגרות וההתגברות"
(צילום: "גדולים במדים")
מנהלת ביה"ס גיל נורית אבני שפירא הוסיפה: "בית הספר רואה בתרומה ובמעורבות חברתית חשיבות עליונה לתלמידנו. ערכים אלו מחזקים את ביטחונם של תלמידנו בעצמם, ומקדמים את התפיסה של החברה הסובבת אותם, שהם שווים בין שווים ויש ביכולתם לתרום ולהשפיע. לתלמידנו המתגברים על הרצף האוטיסטי, ההתנסות בצבא היא משמעותית. אתם עושים היום צעד נוסף אל עבר ההתבגרות וההתגברות".
רס"ן ליאור מלכה מפקד הבסיס אמר: "מבחינתי זוהי יריית הפתיחה של דרך משותפת גדושה בערכים ומסר חינוכי אחד גדול מאוד לכולנו. אנו בוחרים להתחיל את השנה החדשה בשיתוף פעולה אדיר, בשילוב שלכם ילדים, חיילים מקסימים במערכת הצבאית. אני רואה בכם חלק בלתי נפרד ומשמעותי מאוד ביחידת יתד 382. אתם מהווים עבורנו דוגמא ומופת, לרוח, לעשייה, להתנדבות ולערכים".
3 צפייה בגלריה
גדולים במדים
גדולים במדים
"אתם מהווים עבורנו דוגמא ומופת, לרוח, לעשייה, להתנדבות ולערכים".
(צילום: "גדולים במדים")
תמיר כהן, יו"ר ומנכל שיכון ובינוי סיכם: "העבודה המשותפת עם עמותת 'גדולים במדים' לימדה אותנו רבות על ההתמודדות של בני נוער בעלי צרכים מיוחדים עם האתגרים עימם הם מתמודדים".
כהן הוסיף כי בני הנוער הם הגיבורים האמיתיים, ובני משפחותיהם ראויים להערכה רבה, וכי הנהלת שיכון ובינוי גאה לסייע לעמותה ותמשיך לעשות ככל יכולתה כדי לתרום לפרויקט יוצא הדופן של אימוץ בני נוער אלה גם בשנים הבאות.