בקיץ האחרון ישבה בביתה במושב מולדת מתעמלת המכשירים אופיר נצר וצפתה בטלוויזיה באחד המשחקים האולימפיים הטובים ביותר בתולדות ישראל, אם לא הטוב שבהם, שהגיעו לשיאם באולם ההתעמלות בטוקיו עם זכייתם של לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט במדליית זהב.
גם נצר (25) רצתה להיות שם באופן טבעי, אך ברגע אחד החלום התנפץ לה מול הפנים. באוגוסט 2019, אליפות ישראל, זה קרה. נצר נחתה לא טוב במכשיר הקפיצות ותפסה את הברך, מיררה בבכי. דממה השתררה באולם בזמן שהיא שכבה על המזרן, נאנקת מכאבים, השופטים והקהל תפסו את הראש. יומיים לאחר מכן התברר באופן רשמי מה שכולם הבינו באותו רגע, קרע ברצועה הצולבת.
3 צפייה בגלריה
אופיר נצר
אופיר נצר
אופי לא מתפשר. אופיר נצר
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
אופיר נצר אחרי הפציעה
אופיר נצר אחרי הפציעה
אופיר נצר אחרי הפציעה
(צילום: גלעד קורלצ'יק)
המכה הייתה כפולה עבור נצר, שנאלצה להחמיץ את אליפות העולם שנערכה חודש לאחר מכן והיוותה חלק מהקריטריונים לטוקיו. הניתוח שעברה וזמן ההחלמה לא איפשרו לה להתאושש בזמן והחלום האולימפי נגנז.

היסטוריה של פציעות

נצר פרצה כבר בגיל 17 כשסיימה רביעית בקפיצות באליפות אירופה ב-2013, שלוש עשיריות בלבד מהפודיום. בהמשך אותה שנה דורג 13 באליפות העולם. כבר בשלב מוקדם בקריירה שלה היא סבלה מפציעות בברך, חלק מהם נגרמו באימונים וב-2015 נפגעה במהלך אליפות אירופה.
נצר לא הרימה ידיים, ולאחר שיקום ארוך חזרה למשטח והצליחה לקטוף מדליות בתחרויות הסבב השונות. למרות זאת, היא לא הצליחה להשיג את הקריטריון לריו 2016. היא חזרה לפעילות מלאה ב-2017 עם הפנים לטוקיו, אבל אז היא קיבלה את הבשורה שהמאמן שגידל אותה מאז גיל 13, בוריס קנייב, נפטר. האובדן גרם לה לעשות שינוי, ובתחילת 2019 עברה להתאמן בספרד באקדמיה של פדרו מיר, אחד המאמנים הטובים ביבשת שהדריך ספורטאיות אולימפיות רבות.
למרות הקשיים, נצר הציגה נחישות גדולה והמשיכה לעבוד קשה. חשוב להבין, מתעמלות רבות בגילה בטח היו פורשות בעקבות הפציעות המרובות והניתוחים. היא שאבה עידוד מכך שהקמפיין לאולימפיאדת פריז הוא קצר יותר, רק שלוש שנים. משימה בהחלט אפשרית.
3 צפייה בגלריה
 אופיר נצר בפעולה
 אופיר נצר בפעולה
אופיר נצר בפעולה
(צילום: EPA)
באפריל האחרון שבה נצר להתחרות לראשונה מאז הפציעה האחרונה, כשלקחה חלק באליפות אירופה שנערכה בשווייץ. היא אמנם סיימה רק במקום ה-12 בשולחן הקפיצות, אבל היא בהחלט הייתה מרוצה. "זה רגע בחיים שהוא גדול יותר מכל הישג ספורטיבי שלי", כתבה נצר פוסט מרגש בסיום התחרות. "רגע של ניצחון במלחמה שלי עם עצמי מול הפציעות, הפחדים והאכזבות. אחרי תקופה ארוכה, למדתי מחדש, שוב, מהי התמדה, סבלנות ועבודה קשה בשביל הספורט שאני כל כך אוהבת".
אבל גם בחלומות הכי ורודים שלה, היא לא האמינה שככה תפתח את הקמפיין הנוכחי - העפלה היסטורית לגמר אליפות העולם (שבת, 10:45), הישראלית הראשונה שמשיגה זאת. נצר עלתה לגמר מהמקום השמיני, לאחר שהשיגה במוקדמות ציון ממוצע של 13.516 נקודות.
ממבט חטוף ברשימת העולות לגמר, אפשר לראות קאדר מרשים של מתעמלות בעלות ניסיון והישגים, בין היתר רבקה אנדרדה הברזילאית - האלופה האולימפית מטוקיו בקפיצות וגם זוכת מדליית הכסף בקרב רב. גם אנג'לינה מלניקובה הרוסייה, האלופה האולימפית בתחרות הקבוצתית ומדליסטית בקרב רב ובקרקע, תהיה שם, כמו כן האיטלקייה אסיה ד'אמטו שזכתה בארד באליפות העולם ב-2019.
הפוסט של נצר באפריל
ועדיין, מבין כל השמות המפחידים בגמר אפשר למצוא ישראלית אחת נחושה שעברה אין-ספור מכשולים בדרך ושחולמת על דבר אחד, אולימפיאדת פריז 2024.