החל מהחודש הבא (3/11) תציע רשת מקדונלד'ס את ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט בשמונה סניפים של הרשת בארצות הברית. רשת המזון המהיר תציע את המק'פלאנט (McPlant) בשמונה מסעדות ברחבי ארצות הברית ותגיש אותם בסניפים עד גמר המלאי. מדובר בניסוי לזמן מוגבל, שאמור לעזור לרשת להבין איך יתפעלו הסניפים את הכנת הפריט הזה ואיך נוכחותו על הפס תשפיע על פעולות העובדים במחלקות המטבח השונות.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
המהלך הזה מתרחש לראשונה בארצות הברית, והוא קורה אחרי שההמבורגר הטבעוני של מקדונלד'ס עבר כבר מסכת ניסיונות שונים ברחבי העולם: בספטמבר 209 הוא נכנס למשך שלושה חודשים ל-28 סניפים של הרשת בקנדה, ובינואר השנה הוא נכנס גם כן לשלושה חודשי ניסיון בשוק האירופאי - בשוודיה ובדנמרק. ההמבורגר הטבעוני של מקדונלד'ס היה בניסיון במשך מספר חודשים גם בגרמניה, בהולנד ובאוסטריה.
2 צפייה בגלריה
המבורגר ביונד מיט
המבורגר ביונד מיט
המבורגר ביונד מיט
(צילום: יובל חן)
הקציצה של ההמבורגר הטבעוני שתוגש בסניפי הרשת עשויה מתחליף בשר של חברת "ביונד מיט" (Beyond Meat), הפופולרית בישראל. עם זאת, היא אמורה להיות שונה מקציצות ביונד המוצעות כיום גם בסניפי קרל'ס ג'וניור, דל טאקו ורשתות מזון מהיר נוספות בארצות הברית, משום שחברת ביונד מיט פיתחה אותה יחד עם מקדונלד'ס עצמה והפכה אותה למוצר שתפור למידותיה ולבקשותיה של רשת מקדונלד'ס.
הקציצה של ביונד מיט תיכנס לתוך לחמנייה חמה עם שומשום ועם כל התוספות הקלאסיות של הרשת.
מקדונלד'ס לא ציינה את המיקומים המדויקים של הסניפים שימכרו את מק'פלאנט, אך נכון לעכשיו נראה כי אפשר יהיה למצוא את ההמבורגר הטבעוני בערים אירווינג וקרולטון שבמדינת טקסס; סידר פולס באיווה; ג'נינגס ואגם צ'ארלס בלואיזיאנה; ואל סגונדו ומנהטן ביץ' בקליפורניה.
בעוד שהנישה הטבעונית ברשת שמורה לעת עתה רק להמבורגר, מקדונלד'ס הצהירה בעבר כי היא יכולה לייצר בעתיד שורה שלמה של מוצרים טבעוניים, כולל תחליפי עוף וכריכי ארוחת בוקר.

ובינתיים בישראל

בשנת 2019 השיקה מקדולנד'ס ישראל המבורגר טבעוני המכונה Big Vegan. ההמבורגר, אשר על פיתוחו הייתה אמונה חברת "נסטלה" השוויצרית, עשוי מחלבון חיטה וסויה, ומרקמו דומה למק רויאל המפורסם. גודל ההמבורגר הטבעוני הוא 118 גרם וערכו, כך מציינים ברשת, הוא 532 קלוריות.
2 צפייה בגלריה
ההמבורגר הטבעוני של מקדונלד'ס
ההמבורגר הטבעוני של מקדונלד'ס
ההמבורגר הטבעוני של מקדונלד'ס בישראל
(צילום: ירון ברנר)
ההמבורגר מטוגן בשמן עמוק - באותו השמן של הצ'יפס. הסיבה לכך היא הרצון ליצר הפרדה מלאה בין הגריל הבשרי לטיגון ההמבורגר הטבעוני, מכשול שלא פעם טבעונים נתקלים בו במסעדות. בשוודיה ודנמרק, למשל, ההמבורגר הטבעוני נצלה על אותה רשת צלייה כמו ההמבורגר הבשרי, מה שגרם למוצר לא להיות טבעוני למהדרין. אצלנו בארץ ההמבורגר מוגש עם חסה, עגבנייה, בצל סגול, חמוצים ורוטב ברבקיו. אי אפשר להחליף את הרוטב, וזאת בשביל לא ליצור בלבול בקרב הטבעוניים.
נציגות מקדולנד'ס ישראל הייתה בין הראשונות בעולם שהצטרפה לטרנד הטבעונות, וזאת לאחר שרשתות המבורגר אחרות בישראל, שמוכרות מנות ללא רכיבים מהחי, כבר נכנסו עמוק לקטגוריה. כך למשל, בורגראנץ' מציעה המבורגר טבעוני על בסיס פטריות, אגאדיר מחזיקה המבורגר דומה ומוזס מגישה המבורגר על בסיס עדשים ועוד.
אבל זו לא הייתה הפעם הראשונה שהרשת החליטה למכור המבורגר טבעוני בישראל: בשנת 2015 ערכה מקדונלד'ס פיילוט בחמישה סניפים בארץ, במהלכו מכרה המבורגר מעגבנייה (McTOMATO), אותו פיתח עבור הרשת השף מושיק רוט, יחד עם שני מוצרים נוספים - קריספי בורגר ונאגטס. אבל המוצרים לא נשאר זמן רק בתפריט, וכבר בתחילת 2016, אחרי חצי שנה בלבד, יצא ההמבורגר מהתפריט.