הסיבות המדעיות שבגללן כדאי להתנשק בציבור? מה קורה לנו בראש כשאנחנו מתאהבים? למה הענק הירוק ירוק ועד כמה רחוק היום שבו נוכל להנדס לנו כוחות על? אלו רק חלק מהשאלות בהרצאות, שיתקיימו בשבועיים הקרובים במכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
היום (יום ג') יחלו אירועי "מדע מהסרטים" במכון דוידסון לחינוך מדעי. בשבועיים הקרובים, בערבי שלישי וחמישי, יחקרו מדעניות ומדענים ונשות ואנשי קולנוע את המדע של הסרטים האהובים. האירועים יתקיימו באולם הברווז במכון דוידסון ברחובות, ומיועדים לגילי שמונה עד שש עשרה, פרט להרצאה אחת. עם זאת, במכון דוידסון אומרים כי גם סקרניות וסקרנים בכל הגילים מוזמנים.
1 צפייה בגלריה
מדע מהסרטים
מדע מהסרטים
מדע מהסרטים
(איור: מכון דוידסון לחינוך מדעי)
המפגש הראשון יתקיים הערב מ-18:30. איתי נבו ואורי אביב יבדקו האם המדע בסרטי החלל והמדע הבדיוני אמיתי או אפשרי, בחמישי הקרוב ידברו ורד שפירא ויעל קיים על דינוזאורים המופיעים בסרטים שונים, ביום שלישי בשבוע הבא ידברו ד"ר ארז גרטי וד"ר פבלו אוטין על המדע של כוחות העל עם סרטי גיבורי על ובהרצאה האחרונה - שתתקיים ביום חמישי הבא - ישוחחו יהל עצמון ושרון קנטור על "המדע של האהבה דרך סרטים רומנטים". ההרצאה הזו מיועדת לגילים 16 ומעלה.
מנכ"לית מכון דוידסון לחינוך מדעי, ד"ר ליאת בן-דוד, אמרה: "המדע נמצא בכל מקום, גם בסרטים - רומנטיים ובסרטי חלל כאחד. אנחנו יכולים למצוא אותו כשנביט למעלה אל הכוכבים, או פנימה אל ליבנו. תפקידנו כמדעניות וכמדענים, העוסקים בחינוך מדעי, לחשוף את המדע מזוויות חדשות שירתקו את כולן וכולם. ויש לנו את העבודה הטובה ביותר בעולם, לקחת את ניצוץ הסקרנות ולהדליק באמצעותו את אש התשוקה למדע".
מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, היא עמותה שמטרתה לפתח ולקדם את החינוך המדעי בישראל. המכון עוסק בשיפור החינוך המתמטי והמדעי, בהרחבת השימוש בטכנולוגיות מתקדמות למטרות חינוכיות, בהנגשת המדע לציבור הרחב ובמשימות חינוך מדעית נוספות. המכון פעיל את גן המדע ע"ש צ'רלס קלור, המכינה הקדם-צבאית המדעית היחידה בישראל, תחרויות ועוד.