הכוח איתכם, תמיד: לגו מלחמת הכוכבים סאגת סקייווקר מאגד בתוכו את כל סדרת הסרטים הוותיקה של ג'ורג' לוקאס ומייצר חוויית עמוסת תוכן ומלאת נוסטלגיה, שתספק את תאבת המעריצים, חדשים וותיקים כאחד. יחד עם זאת, העולם הפתוח של המשחק יכול היה להיות הרבה יותר מרשים ממה שהוא בפועל. המשחק זמין למחשב האישי וכן לקונסולות הפלייסטיישן, אקסבוקס ונינטנדו סוויץ'.
5 צפייה בגלריה
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
(צילום: TT Games)

לפני זמן רב, בגלקסיה רחוקה, רחוקה…

אני סמוך ובטוח שאת מלחמת הכוכבים כמעט כולם מכירים, ועל כן מיותר לציין שעל ההשפעה של סדרת הסרטים הזו, שהיא כבר מזמן לא רק סדרת סרטים, אין טעם להרחיב. ויחד עם זאת, בתור מעריץ גדול של מלחמת הכוכבים, אני לא יכול שלא לציין כמה חיכיתי למשחק הזה בקוצר רוח ובהתרגשות רבה, בייחוד לאור העובדה שמעבר לכך שאני פריק של הסדרה, אני גם פריק של משחקי לגו באופן כללי.
משחק הלגו החדש של מלחמת הכוכבים מפותח גם הוא על ידי חברת TT Games, שפיתחה במהלך שנות האלפיים 23 משחקי לגו שונים, הראשון שבהם היה גם הוא משחק של מלחמת הכוכבים שיצא לשוק בשנת 2005. בהמשך הדרך פיתחה החברה משחקי לגו למותגים מוכרים ואהובים נוספים, בהם אינדיאנה ג'ונס, באטמן וגיבורי העל של DC, הנוקמים וגיבורי העל של מארוול, הארי פוטר, שודדי הקאריביים, שר הטבעות וההוביט.

אופרת חלל

לגו מלחמת הכוכבים: סאגת סקייווקר כולל כשמו את כל תשעת הסרטים של סאגת סקייווקר, החל מ"תקווה חדשה" דרך "אימת הפנטום ועד "עלייתו של סקייווקר". כל אחד מהפרקים של סדרת הסרטים נמצא כאן במלוא הדרו, וזה די מדהים לראות איך לקחו את כל העלילות הסבוכות של סדרת הסרטים הזו ודחסו אותן למשחק שבנוי כולו מלגו.
המשחק מחולק לכל אחד מתשעת הפרקים של סאגת הסרטים, כשכל פרק כולל בתוכו חמישה שלבים שונים המספרים על העלילה של כל פרק. אופציה נחמדה שנוספה לנו כאן היא היכולת לקפוץ בין פרקים באופן חופשי, כך שאם נרצה נוכל להתחיל את המשחק בפרק 4, לקפוץ לפרק 7 ורק אחריו להתחיל את פרק 1, מה שמאפשר לנו לשבור את הרצף ולחוות את עלילות הסאגה בצורה שהכי תתאים לנו. יחד עם זאת, לא נוכל לקפוץ לפרק המשך של טרילוגיה מסוימת אם לא נשלים את הפרק שבא לפניו. עוד דבר שפחות אהבתי הוא שאם נבחר בפרק מסוים נצטרך לסיים אותו עד הסוף כדי לבחור בפרק של טרילוגיה אחרת.
5 צפייה בגלריה
תשעה סרטים, 45 שלבים
תשעה סרטים, 45 שלבים
תשעה סרטים, 45 שלבים
(צילום מסך)
ברמת העלילה אין יותר מידי מה להרחיב היות והיא פשוט עוקבת אחרי העלילה של כל פרק, אבל כמובן שכאן נמצא הרבה פחות דיוק ברמת העומק העלילתי בהשוואה לסרטים עצמם. מה שכן נמצא כאן ובכמויות אדירות זה הומור משעשע, דיבוב מרשים ודי איכותי של הדמויות, שהופכים גם את הרגעים המרגשים ביותר של סדרת הסרטים האדירה הזו לאופרת חלל מלאת צחוק וחוסר רצינות (הקרב בן אנאקין לאובי וואן ובין לוק לדארת' וויידר מעולם לא היו משעשעים יותר).
ראוי לציין ששלבי הסיפור עצמם, אלה שעוקבים אחרי הטרילוגיות השונות, הינם שלבים לינאריים לחלוטין, משמע אין בהם עולם פתוח שאפשר להסתובב בו בחופשיות. כמו כן, השלבים האלה כוללים לא מעט סודות ודברים נסתרים שתוכלו לפתוח רק באמצעות משחק חוזר באותו השלב במצב "Free Play", שנפתח רק אחרי שתסיימו את השלב במצב סיפור ומאפשר לכם לחזור אל השלב יחד עם איזה דמויות שתרצו, כך שתוכלו לפתוח בעזרתן אזורים שלא היו נגישים לכם לפני כן.
5 צפייה בגלריה
נוסטלגיה משובחת
נוסטלגיה משובחת
נוסטלגיה משובחת
(צילום: TT Games)
אם כבר דיברתי על דמויות, תשמחו ודאי לדעת שהמשחק כולל הרבה מאוד מהן (374 דמויות שונות אם אדייק). בנוסף לדמויות הראשיות של הטרילוגיות השונות נמצא גם דמויות מהסדרות ומסרטי הספין אוף של המותג, למשל המנדלוריאן ורוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים.
ההשקעה בפרטים הקטנים בכל אחד מהשלבים בהחלט מורגשת, בין אם ברמת הפירוט של המודלים השונים שללא ספק נראים מדהים ועד לפרטים קטנים אך משעשעים לא פחות כגון העובדה שאם נירה לסטורמטרופר בראש, הקסדה שלו תיפול ונוכל לראות אותו זועף עלינו, ואם נירה לו ברגליים הוא יתחיל לקפץ במקום בכאב. כל אלה משפרים מאוד את חוויית המשחק והופכים אותו לאיכותי, משעשע ומהנה למדי.

איפה שמתי את חרב האור שלי?

המשחק מציג כמה שיפורים די משמעותיים בהשוואה למשחקי לגו אחרים, החל מהמעבר למערכת קרב חדשה, הכוללת ירי ממחסות בגוף שלישי וקרבות פנים אל פנים המשלבים מערכת של קומבואים במידה ונשתמש בחרבות אור, שמשפרים באופן ניכר את חווית הקרב. דבר נוסף שאהבתי במיוחד הם קרבות הבוסים, שאמנם לא מרגישים מסובכים או קשוחים במיוחד אבל בהחלט מספקים חוויה מהנה עם נגיעה נוסטלגית משובחת. ואם כבר דיברנו על רמת קושי, חשוב להדגיש שמדובר במשחק קל להחריד מבחינת רמת הקושי שלו (טוב, קהל היעד של המשחקים האלה הוא לרוב ילדים), כך שאם אתם מחפשים אתגר משמעותי בעולם של מלחמת הכוכבים, אולי כדי שתפנו למשחקים אחרים כגון Jedi: Fallen Order שמציעים אתגר ראוי באמת.
5 צפייה בגלריה
מערכת קרב משופרת
מערכת קרב משופרת
מערכת קרב משופרת
(צילום: TT Games)
לצד השינויים במכניקת המשחק הבסיסית נקבל גם מספר אלמנטים המוכרים לנו ממשחקי תפקידים. אחד מהם היא למעשה מערכת שלמה של עצי יכולות המאפשרים לנו לשפר את הדמויות שלנו. העצים מחולקים לכמה קטגוריות (ג'דיי, צד אפל, דרואידים ועוד), כשכל קטגוריה כוללת כמה יכולות שניתן לשפר. את היכולות עצמן נשפר באמצעות "Kyber Bricks" - לבנות לגו שנאסוף במהלך השלבים על ידי השלמת אתגרים שונים שנפתחים לנו במהלכם. מה שפחות אהבתי כאן זה שהאתגרים עצמם נסתרים מפניכם בפעם הראשונה שתיכנסו לכל שלב, כך שאם אתם רוצים להשלים אותם כנראה שלא באמת תצליחו אלא אם תשלימו במקרה את האתגר בזמן המשחק - וזה עשוי להיות קצת מעיק, בייחוד אם לאו דווקא תכננתם לחזור לשלבים השונים יותר מפעם אחת.

חקר בין גלקטי

הפעם TT Games הלכו על כל הקופה ושילבו במשחק אזורים פתוחים עצומים ויפיפיים המלאים כולם במודלי לגו מרשימים. אזורים אלה כוללים כל מיני תכנים, החל מלבנות קייבר נסתרות ועד למשימות צד שלמות שמשתלבות באופן אורגני עם עולם המשחק ומספקות רובד נוסף של תוכן מלבד העלילות של הסרטים. כמו כן, האזורים הפתוחים של המשחק נפרשים על גבי מפה שלמה המורכבת מכוכבי הלכת האייקונים של הסדרה כגון נאבו (Naboo) וטאטואין (Tatooine). נוכל לטייל בין הכוכבים בקלות ובכך בעצם לדלג בין התקופות והטרילוגיות השונות של מלחמת הכוכבים. בנוסף נוכל להשתתף בקרבות חלל גדולים בין גיבורי הסרטים לצבאות האימפריה והמסדר הראשון.
5 צפייה בגלריה
אופרת חלל
אופרת חלל
אופרת חלל
(צילום: TT Games)
על פניו נראה שיש לנו כאן די הרבה מקומות להסתובב בהם ודי הרבה דברים נסתרים לחקור ולגלות, אך יחד עם זאת ואחרי שחקרתי את הכוכבים ואת המפות הפתוחות לא מעט, בסופו של דבר העולם הפתוח לא היה כזה מרגש כמו שקיוותי שהוא יהיה, בעיקר אם הייתי צריך להשוות אותו לכמות ההשקעה והירידה לפרטים הקטנים שקיבלתי בזמן ששיחקתי בשלבי הסיפור הלינאריים. כמות משימות הצד יחסית מרשימה אך לא באמת מספקת, והאזורים עצמם יפים בהחלט אבל רובם פשוט סתם גדולים ולא מלאים בכמות תכנים שתצדיק את הגודל שלהם. בסופו של דבר הייתי מגדיר את חוויית העולם הפתוח של המשחק כלא ממומשת עד תום, והייתי מאוד שמח אם היו משלבים במשחק עוד תכנים שהיו ממלאים את העולם הבאמת מרשים שקיבלנו כאן.

השורה התחתונה

בין אם אתם מעריצים שרופים של מלחמת הכוכבים ובין אם לא, לגו מלחמת הכוכבים: סאגת סקייווקר מספק חוויית משחק מהנה ומלאת נוסטלגיה שתסחט מכם לא מעט שעות של הנאה, גם אם העולם הפתוח יכל להיות מרשים יותר ממה שהוא בפועל.
המשחק זמין למחשב האישי ולקונסולות הפלייסטיישן, אקסבוקס ונינטנדו סוויץ'. מחיר: 229 שקלים.
עותק לסקירה סופק על ידי עדלי יונייטד